مطالب میجیک

از بیمه ای که درمانگر نیست تا کم ترین حمایت از زنان سرپرست خانوار – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

دفتر خبر هزینه پست؛ انجمن جامعه_ ساناز باقری راد: خانوارهایی که رئیس یک زن هستند که تقریباً 3 میلیون نفر در کشور را شامل می شود. ساکنانی که علاوه بر مسئولیت زن بودن ، باید علاوه بر نقش مادر و نقش زن ، نقش پدر را نیز ایفا کنند. قرار است مردم خانه دار باشند و تلاش برای یافتن آنها انجام جلو

تقریباً 12.7 درصد خانوارها در سراسر کشور توسط زنان اداره می شوند و در مجموع بیش از 6 میلیون نفر در کشور به زن ، زنی که به عنوان یک زن خانه دار تماس گرفته بود ، بستگی دارند.

بر اساس از نظر آماری ، در سال 1998 ، نیمی از خانواده های دارای زن سرپرست تحت پوشش یکی از نهادهای حمایتی و اجتماعی قرار گرفتند ، یا به عبارت دیگر ، یکی از دو خانوار سرپرست زن تحت حمایت بود. نیمی از خانواده های بی سرپرست زنان تاکنون پشتیبانی دریافت نکرده اند.

این قانون برای حمایت از زنان سرپرست خانواده قابل انجام نیست. دستگاهی صادر نشده است

بر اساس از برده ت ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، با همکاری وزیر نیروی انسانی و سایر نهادهای مسئول ، مسئول تقویت سرپرست خانواده های زنان است و هر دستگاه باید وظیفه آنچه برای اجرای این مقررات قانونی لازم است.

اما حتی اگر طولانی باشد ، نمایندگان زنان باید این طرح را که در قالب یک برنامه عملی با استناد به شاهد اجرا می شود ، اجرا کنند. آجا این و حمایت کمتر از زنان است.

ناکارآمدی نمایندگان زنان منجر به این واقعیت می شود که بودجه برنامه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یا برنامه های عملیاتی توسط کمیسیون بودجه مجلس تصویب نشده و به نهادهای مسئول از جمله کمیته های امداد ، کمیته های رفاه و غیره اختصاص داده نشده است. در نتیجه ، بودجه ابزار ندارد و برنامه اجرا قابل اجرا نیست پشتیبانی تعداد سرپرستان خانواده های زن توسط دستگاه تعیین شده است. تا به امروز ، اجرای چندین نهاد حمایتی از تخصیص بودجه به حالت تعلیق درآمده است.

قاسم پور: معاون رئیس جمهور مسئولیت حمایت از زنان را بر عهده نمی گیرد

در این بخش ، فاطمه قاسم پور ، رئیس فراکسیون زنان مجلس پیش از این ، در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: “این مجموعه از نزدیک بر میزان برنامه ریزی شده در زنان را رصد می کند ، ما در حال ملاقات با نمایندگان زنان هستیم. خانواده و جمعیت و همچنین برنامه ششم مورد بررسی. ارزیابی من و دوستان یکی از دوستان این جلسه معاون رئیس جمهور زنان بود و خانواده رئیس جمهور هیچ اقدامی برای اجرای این سیاست انجام ندادند.

معاون رئیس وظایف زنان تحت قانون بسته ششم هماهنگی زنان خوب بازی نکردند و دوستان من از توضیحات خانم ابتکار در مورد اقدامات نماینده زن راضی نبودند

وی افزود: علاوه بر این ، حتی مواردی که زنان مسئول برنامه ششم توسعه هستند ، از جمله برنامه توانمندسازی کامل زنان سرپرست خانوار ، روند نادرستی را پشت سر گذاشته اند. نقش مجلس را در تصویب این طرح لغو می کند ، و وظایف آن را تحت قانون شماره 6 قانون برنامه و هماهنگی زنان خوب بازی نمی کنند. به طور کلی ، دوستان من از توضیحات خانم ابتکار در مورد اقدامات معاون زن راضی نبودند.

نماینده زن ماه گذشته از واکنش رسانه ها در دولت فرار کرد

لازم به ذکر است که برای شنیدن پاسخ نمایندگان زنان در مورد دستاوردهای آنها در زمینه توانمندسازی زنان سرپرست خانواده ، تقریباً 9 ماه از انتشار این خبرگزاری می گذرد هزینه پست وی درخواست مصاحبه کرد و با این نماینده صحبت کرد ، اما مقامات مربوطه حاضر به پاسخگویی و گفتگو نبودند.

علاوه بر بحث توانمندسازی ، بیمه زنان سرپرست خانوار موضوع دیگری است که هنوز با اجرای کامل مشکلات حوزه زنان را حل نکرده است. در فوریه 1993 وقتی وزیر وقت نیروی انسانی و رفاه اجتماعی ، علی ربیعی ، بیمه سرپرست زنان خانوار را با اعتبارات قانونی اجرای یارانه مورد نظر اعلام کرد. با این حال ، این قانون مدتی بعد لازم الاجرا نشد زیرا متناسب با بودجه نبود نیم و نیم فقط شامل سرپرستان خانواده های حداقل 3 فرزند می شود.

از سال 1993 ، موضوع زنان سرپرست خانوار و لزوم اجرای كامل این طرح توسط مسئولان و كارشناسان مورد توجه قرار گرفته است ، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

در این رابطه پروانه سلحشوری ، عضو فراکسیون زنان مجلس ، دهم وی در گفتگو با خبرنگاران آنلاین در مورد مشکلات اجرای قانون بیمه به سرپرست زنان سرپرست خانوار ، اظهار داشت: اعضای این بخش می توانند پیگیری های زیادی در مورد مشکلات افزایش بودجه اختصاص یافته به دادسرا انجام دهند زیرا دولت در ابتدا حدود 14 یا 20 میلیارد نفر را به این مشکل. اگر در حال حاضر در اجرای قانون خللی وجود دارد ، مربوط به مسائل بودجه است.

فلاحی: اقدامات افسران در زمینه حمایت از زنان پایدار نیست

سارا فلاحی ، سخنگوی فراکسیون شورای زنان ، در مصاحبه با خبرنگار آنلاین ، این آخرین اقدام در مورد مراقبت از خانواده های زنان است ، گفت: “در این بخش ، جلسه با نمایندگان معاون رئیس کمیته امداد زنان ، بهزیستی و ادارات برگزار شد. بیشتر برای بررسی وضعیت. ” ما در آن کشور زن داریم. سرانجام ، در پایان جلسه به این نتیجه رسیدیم که ما یک ارگان و قانون جامع و یک ردیف بودجه ثابت و قوی برای رسیدگی به وضعیت زنان سرپرست در کشور نداریم.

متأسفانه ، یک ابزار ، قانونگذاری جامع ، آمار دقیق از خانوارهای زنان و یک ردیف بودجه با ثبات و قوی برای رسیدگی به این وضعیت قشر ما چنین کشوری نداریم

فلاحی افزود: متأسفانه ما حتی آمار دقیقی از تعداد سرپرستان خانواده زن نداریم. طبق آمار رسمی ، جمعیت 3 میلیون نفر است.

وی در پاسخ به س questionsالات آژانس های مسئول کمبود کار در زمینه مراقبت از زنان سرپرست خانوار ، گفت: ما نمی توانیم مقامات خاص را مقصر بدانیم زیرا در این زمینه نقشه راه مشخصی نداریم و متأسفانه مراکز تصمیم گیری زیادی وجود دارد. جیری ما هستیم ، اما نتایج همه ادارات مسئول در این زمینه پایدار نیستند و اقدامات انجام شده مطابق با نیازهای زنان سرپرست خانوار نیست.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: در حال حاضر این زنان به اشتغال احتیاج دارند و ما باید با حقوق کامل به محل کار خود می رفتیم اما متأسفانه اقدام قابل توجهی انجام نشده است. مطابق ماده 43 قانون ، دولت ملزم به تهیه این الزامات است ، اما علی رغم اعلام آمادگی زنان برای فعالیت در این زمینه ، شرایط هنوز مهیا نیست.

ما باید قانون را برای حمایت از زنان تغییر دهیم

فلح نوشته شده در برنامه توسعه شش نیز یک پاراگراف است ت ما ماده 80 راجع به توانمندسازی زنان سرپرست خانواده داریم ، اما این طرح دارای نقایص اساسی و اساسی است و باید تغییر و تجدید نظر شود.

وی همچنین در ادامه عملکرد معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در زمینه حمایت از زنان گفت: ما همچنین برای بررسی عملکرد با خانم ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و برنامه مجلس و کمیسیون بودجه دیدار کردیم اما دفاع معاون رئیس جمهور غیرقابل قبول بود. در مورد کمبود کار در حوزه زنان ، وی سرپرست خانوار را قبول نکرد.

خانواده های جوانتر زنان به حمایت بیشتری نیاز دارند

بر اساس آمار بیش از 60٪ خانوارهایی که سر زن دارند بالای 50 سال سن دارند. در میان میانگین کشوری ، 11 درصد زنان سرپرست خانوار زنان جوان (35 تا 18 سال) هستند. با توجه به سن محافظان زن جوان ، فشارهای اجتماعی ، فرهنگی ، خانوادگی و اقتصادی برای این گروه جامعه بیشتر از سایر مراقبان زن است.

بر اساس از از نظر آماری 3/35 درصد زنان خانه دار جوان شریک زندگی دارند اما به دلایل مختلف خانواده مسئول او یک زن است. 7/32 درصد به دلیل طلاق ، 6/17 درصد به دلیل کلاهبرداری و 4/14 درصد به دلیل قتل همسرش از خانواده مراقبت کرده است.

بر اساس از نظر آماری 3/35 درصد زنان خانه دار جوان شریک زندگی دارند اما به دلایل مختلف خانواده مسئول او یک زن است. 7/32 درصد به علت طلاق ، 6/17 درصد به علت کلاهبرداری و 4/14 درصد به دلیل قتل همسرش از خانواده مراقبت کرده است

از این رو ، توجه به ابعاد توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی زنان ، علاوه بر توانمندی مالی ، موضوعی است که باید در اصلاح قانون زنان توسط مجلس فعلی مورد توجه قرار گیرد.

اگرچه قوانین زیادی در کشور برای امور سرپرست خانواده زن وجود دارد ، اما به طور کلی این قوانین به درستی اعمال نمی شوند. قانون را گسترش دهید و هیچ قانون واحدی یا کامل برای حمایت از رئیس خانواده یک زن و هیچ نهاد خاصی وجود ندارد متولی یا یک پنجره برای اجرای یا نظارت بر اجرای قوانین در این زمینه ، از جمله مهمترین موارد خلل که منجر به عدم درمان کافی برای این گروه شد.

باید دید آیا گره شورای یازدهم که به نظر می رسد عزم جدی برای پرداختن به مسئله زنان دارد ، به موضوع زنان سرپرست خانوار می پردازد و آیا ما با اصلاحیه های قانونی ناقص و نظارت بر عملکرد به موضوع بیمه سر زنان خواهیم پرداخت یا خیر. مسسات نه

دکمه بازگشت به بالا