مطالب میجیک

حمایت از زنان سرپرست خانوار در اولویت مجلس قرار دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر به اصفهان با دعوت نماینده مردم در مجمع اصفهان جلسه ای با فعالان و نخبگان برگزار کرد.

فاطمه قاسم پور ضمن گرامیداشت این دعوت و تبریک اعیاد شعبانیه و سال نو ، اظهار داشت: رویکرد و دیدگاه های مجلس برای تصویب قانون این است که بهترین راه ، قانون مشارکت است ، ضمن گفتگو با ذینفعان ، واسطه ها و دستگاه اجرایی ، هر موضوع استراتژی های مربوطه بهتر به آنها گوش داده می شود و

وی با اشاره به اهمیت این نشست گفت: این جلسه به نزدیك شدن سیاست هایی كه به عنوان موضوعات در نظر گرفته شده بودند ، به واقعیت نزدیك شد و در آن مباحث بهترین استراتژی تعیین شد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس خاطرنشان کرد: اکنون الگوی سوم زن با تاکید رهبر معظم انقلاب در اولویت فراکسیون قرار دارد و طبق آن زنان عنصری شریف و متدین هستند. مسئولیت های اجتماعی و خانوادگی.

حمایت اجتماعی از سرپرستان خانواده زن

وی ادامه داد: اگر رویکرد غالب مجلس در این راستا باشد و معیشت و رفاه از موضوعات جدی گرفته شود ، حمایت اجتماعی مسئله دیگری است و از طرف دیگر حمایت اجتماعی از سرپرستان زن خانواده در اولویت است.

قاسم پور با اشاره به شعار 1400 و حمایت جدی آن از تولید و مشاغل کوچک توضیح می دهد: در بودجه مواردی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

وی توانمند سازی زنان را بر اساس الگوی جدی در نظر گرفته و می افزاید: “موسسات در این زمینه فقط حمایت از بدهی اشتغال و سرمایه اولیه را تشویق می کنند ، برای ادامه حمایت از زنان سرپرست و مشاغل خانگی ، الگوی ویژه ای باید در نظر گرفته شود.”

بررسی لایحه امنیت زنان در مجلس

رئیس فراکسیون زنان گفت: حمایت از حاکمیت قانون و قانون همیشه دغدغه زنان است و دولت برای تصویب لایحه امنیت زنان به مجلس آمد ، آنها معتقدند که در مجلس بر اساس گفتمان انقلابی که امنیت قانون باید جدی گرفته شود تا قانون شود. “

همچنین ، زهرا شیخی ، نماینده جامعه اصفهان در مجلس شورای اسلامی ، ضمن آرزوی عید سعید فطر و سال نو ، از جایگاه و نقش ویژه زنان برخوردار شد و گفت: “نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند ، بنابراین نباید مسئله این گروه را نادیده بگیرید. ” پوشی رد

وی افزود: اصفهان در بسیاری از زمینه ها پیشتاز است و با دعوت از دکتر از فاطمه قاسم پور ، از ما خواسته می شود تا مسائل زنان در شهر و استان اصفهان را به دقت بررسی و راه حل هایی برای حل آنها ارائه دهیم.

دکمه بازگشت به بالا