برترین های کسب و کار مجیک

کاربرد ورق استیل 304 چیست؟

کاربرد ورق استیل 304 چیست؟

ورق فولادی 304 چیست؟ این سوالی است که اگر در زمینه تولید ورق های فولادی فعالیت می کنید و اطلاعات زیادی در مورد این صنعت ندارید واقعا برای شما اتفاق افتاده است و ما در این مقاله با شما هستیم که قطعاً اما برای شما مفید خواهد بود. با مهفا همراه باشید.

ورق استیل 304 به عنوان یکی از محصولات موجود در بازار امروز و پرکاربرد شناخته شده است. این محصول نیز شباهت زیادی به صفحات فولادی سری NIR 316 دارد.

فولاد ضد زنگ گرید 304 رایج ترین نوع فولاد ضد زنگ است که نام کلاسیک این گرید 18-8 و در استاندارد اروپا 1.4301 است. این اعداد نشان دهنده درصد کروم و نیکل در این درجه است. فرث براون اولین کسی بود که بیش از یک قرن پیش این نوع فولاد را تولید کرد. گرید 304 گرید آستنیتی است بنابراین خاصیت مغناطیسی ندارد و آهن ربا را جذب نمی کند و به اصطلاح در بازار به فولاد ضد زنگ معروف است.

باید دانست که انواع ورق های فولادی و لوله های فولادی با استفاده از کروم و نیکل تولید می شوند که هر یک از این عناصر به مقدار معینی در ورق فولادی یافت می شود (کروم 18-20 درصد و نیکل 8-10.5 درصد). این امر ممکن است باعث شود که این محصول به عنوان نوعی فولاد ضد زنگ شناخته شود که کمتر برای انتقال حرارت و برق استفاده می شود و خاصیت مغناطیسی خاصی ندارد.

گرید 304 به عنوان کاربردی ترین گرید فولاد ضد زنگ با مشخصات، شکل پذیری و جوش پذیری خوب و همچنین مقاومت در برابر اکسیداسیون خوب شناخته می شود. گرید 304 مقاومت خوبی در برابر دماهای غیر مجاور تا 870 درجه سانتیگراد دارد اما بهتر است در زمانی که دمای گذرا بالای 425 درجه سانتیگراد وجود دارد از این درجه استفاده نشود.

یکی از مهمترین ویژگی های این محصول مقاومت آن در برابر اکسیداسیون است و در واقع به عنوان یکی از بهترین محصولات موجود در بازار شناخته می شود. با ما همراه باشید تا در مورد این مدل ورق استیل بیشتر صحبت کنیم.

ورق استیل مات و روشن 304

یکی از مهم ترین خصوصیاتی که می توان در مورد ورق استیل 304 بیان کرد این است که این محصول به صورت مات و براق در بازار عرضه می شود که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل از ورق فولادی در انواع مختلفی تولید می شود و عمدتاً در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین از ورق استنلس استیل 304 در تولید تجهیزات پزشکی، دستگاه های صنایع غذایی، اطفاء حریق، تجهیزات تصفیه فاضلاب و آب و … استفاده می شود. یکی از مولفه های این مدل ورق استیل می توان گفت کیفیت و دوام بالای آن است. به همین دلیل مورد توجه بسیاری از شرکت ها و مراکز تولیدی قرار گرفته است.

جزئیات و استفاده از صفحه 304

نقطه ذوب فولاد ضد زنگ 304 بین 1450 درجه سانتیگراد است. با این حال، همانطور که فولاد ضد زنگ 304 به نقطه ذوب خود نزدیک می شود، استحکام کششی بیشتری را از دست می دهد. ورق فولادی گرید 304 به دلیل مقاومت در برابر زنگ زدگی و مقاومت در برابر خوردگی عالی و همچنین قیمت مناسب در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد و به صورت کلاف و ورق به فروش می رسد.

کاربرد ورق استیل 304 چیست؟
کاربرد ورق استیل 304 چیست؟

دریافت ورق فولادی 304; نوع فولاد ضد زنگ

یکی از مهمترین ویژگی های ورق استیل 304 موجود در بازار دوام این محصول می باشد. البته باید بدانید که این ورق فولادی آهنرباها را جذب می کند و همچنین به یاد داشته باشید که این عیار نمونه از ورق فولادی با مقدار زیادی آهن و همچنین حداقل 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل مخلوط شده است. یک محصول است و می توانید از آن استفاده کنید.

کاربرد ورق فولادی 304 در صنایع مختلف

ورق فولادی 304 کاربردهای فراوان و متنوعی در صنایع مختلف دارد که در زیر به برخی از آنها پرداخته می شود:

فنر، پیچ و مهره

تابلوهای معماری

تولید انواع لوله

تجهیزات تولید دارو

مبدل های حرارتی

تولید انواع کانکتور

تجهیزات فرآوری مواد غذایی و لبنیات

صندلی آشپزخانه، سینک، فریزر.

ساخت ظروف آشپزخانه مانند تابه

قطعات فولادی ضد زنگ 304

این مدل ورق استیل نیز مانند تمامی مدل های موجود در بازار دارای ویژگی های مشترکی می باشد که در ادامه به ارائه آن ها می پردازیم.

محتوای کربن فولاد ضد زنگ درجه 304 از 0.08٪ و تا 0.03٪ برای درجه 304L متغیر است. اما به دلیل ترکیب کروم و کربن در دماهای بالا و تولید کاربید در ناحیه جوش و ضعیف شدن ماده در ناحیه جوش به دلیل فقیر شدن کروم، گرید 304L برای جوشکاری مناسب تر است. حضور کم کربن

از نظر مقدار عناصر مصرفی در تولید، به غیر از میزان کربن، تفاوتی بین گریدهای 304 و 304L فولاد ضد زنگ در استاندارد ASTM A240 وجود ندارد.

مقاوم در برابر خوردگی

ورق 304 به دلیل مقاومت در برابر خوردگی; در بسیاری از محیط هایی که احتمال قرار گرفتن در معرض مواد تهاجمی وجود دارد دوام بالایی دارد. تنها چیزی که می تواند باعث خوردگی این نوع فولاد در محیط های صنعتی شود این است. وجود کلرید

یکی دیگر از مواردی که باعث ایجاد ترک در ورق در اثر خوردگی می شود، در محیطی است که دمای آن بالای 60 درجه سانتیگراد است.

مقاوم در برابر گرما

ورق فولاد 304 به اندازه ورق فولادی 310 در برابر حرارت مقاوم است و یکی از مهمترین ویژگی هایی است که می توانید بدست آورید. این نوع ورق فولادی تا دمای 870 درجه سانتی گراد در سرویس متناوب و تا دمای 925 درجه سانتی گراد در سرویس مداوم در برابر اکسیداسیون مقاومت می کند.

اما استفاده مداوم در دمای 425 تا 860 درجه سانتیگراد برای فولاد 304 توصیه نمی شود در مقابل فولاد 304 لیتری نسبت به کاربید رسوبی استحکام بیشتری دارد و در دماهای بالا قابل استفاده است. در جایی که مقاومت بالا بین 500 تا بیش از 600 درجه سانتیگراد در نظر گرفته می شود، درجه 304H توصیه می شود.

دکمه بازگشت به بالا