نباید وزیر صمت را قربانی مشکلات صنعت خودرو کرد

خودرو | صنعت

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستسا) گفت: مشکل صنعت خودروی ایران که سال هاست ادامه دارد و راه حلی برای آن پیدا نشده است، نباید عاملی برای استیضاح وزیر صمت باشد.

امیرعباس تشوانی در گفت وگو با میجیک، اظهار کرد: موضوعی که بیش از هر چیز باید مورد توجه قرار گیرد این است که وزارت حراست از نظر ابعاد و قلمرو کاری اداری و اجرایی بزرگترین وزارتخانه اقتصادی کشور محسوب می شود. اندازه آن یک چالش بزرگ است.

وی با اشاره به اقدامات وزیر حراست در یک ماه گذشته گفت: با وجود کار و مشکلاتی که در دستگاه های مختلف وجود دارد، وزیر حراست توانست اقدامات قابل قبولی را در دستور کار قرار دهد. دیدگاه های فاطمی امین در خصوص لزوم نگاه ساختاری و سازمانی به معضل موجب شد تا در این دوره تجدید ساختار و تخصصی شدن وظایف در دستور کار قرار گیرد که اقدامی مهم و موثر تلقی شد.

رئیس انجمن ستسا ادامه داد: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که اصلاح ساختاری فرآیندی زمان بر و پیچیده است و در این راه تعیین نتایج نیز زمان بیشتری می برد. بنابراین تداوم فعالیت فاطمی امین و استفاده از تجربیات ماه های گذشته و تعیین نتایج بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

تفناری با اشاره به مشکلات جدی صنعت خودروسازی ایران در سال‌های اخیر گفت: متاسفانه مشکلات در این زمینه به‌قدری افزایش یافته که همه بخش‌های صنعت ایران را در بر می‌گیرد و مانند وزیر قبلی شاهد هستیم. که اکنون بخش مهمی از وقت وزیر صمت را به این معضل اختصاص داده است، فاطمی امین در یک ماه گذشته به طرق مختلف سعی در یافتن راه حلی برای این صنعت داشته و اقداماتی در این بخش انجام شده است، اما سوال این است که آیا باید تمام اقدامات سایر وزرا نادیده گرفته شود و فقط خودرو در وسط باشد.

وی افزود: معتقدم استیضاح وزیر در این شرایط نه تنها کمکی به صنعت کشور نمی کند، بلکه می تواند چالش جدیدی باشد. از این رو انتظار می رود به فاطمی امین فرصت بیشتری داده شود تا نتایج اقدامات یک ماه گذشته مشخص شود و از سوی دیگر وزیر نیز با استفاده از تجربه یک ماه گذشته اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت در صنایع مختلف انجام دهد. بخش های کشور در دستور کار برای دادن است

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا