اقتصادی

بررسی لایحه «الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو» در مجمع شورای نگهبان

مجمع مشورتی حقوقی هیات امنا در آخرین جلسه لایحه «مواد الحاقی به قانون تنظیم مقررات صنعت خودرو» و بخشی از طرح یک فوریتی «تنظیم بازار زمین، مسکن و اجاره» را بررسی کرد.

به گزارش میجیک و به نقل از شورای نگهبان، در ابتدای جلسه شورای مشورتی حقوقی شورای نگهبان که امروز یکشنبه 13 تیرماه با حضور کدخدایی و مولبیقی از اعضای مجاز نگهبان تشکیل شد. شورا و گروه پژوهشگران، لایحه الحاق موادی به قانون سازمان صنعت خودرو را بررسی کردند.

بر این اساس حقوق دانان و کارشناسان حاضر در جلسه در خصوص مغایرت یا عدم مغایرت موضوعاتی از جمله «تهیه آئین نامه اجرایی واردات خودروهای فرسوده به دولت سپردن» و «اعتبار پنج ساله» بحث و تبادل نظر کردند. برای واردات این خودروها» با قانون اساسی.

در ادامه جلسه، مواد 6 تا 8 طرح دو فوریتی «تنظیم بازار زمین، مسکن و اجاره» مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این راستا موضوع «افزایش 50 درصدی کارمزد فرآیند بر اساس ارزش اجاره ملک»، «تعیین و اعلام آسمان – سقف یا میزان افزایش اجاره بها در پایان اردیبهشت ماه هر سال توسط شورای عالی مسکن» و همچنین ابهام «الزام به ثبت قرارداد اجاره از تاریخ تصویب این قانون در سامانه ثبت معاملات املاک از جمله مواردی است که در مورد مغایرت یا عدم مغایرت آن با قانون اساسی مطرح می شود. تبدیل شود.

لازم به ذکر است نظر هیات مشاور حقوقی هیات امنا پس از جمع بندی کارشناسی به اعضای هیات امنا داده می شود.
انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا