مشکلات روانی احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را دو برابر می کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران | دهانه رحم

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون Net، محققان سوئدی خاطرنشان می‌کنند که زنان مبتلا به بیماری‌های روانی، ناتوانی‌های عصبی یا سوء مصرف مواد بیشتر تحت آزمایش‌های غربالگری قرار می‌گیرند که می‌تواند منجر به تاخیر در تشخیص سرطان دهانه رحم شود.

جایی که بله در حال حاضر“، یکی از نویسندگان این تحقیق از موسسه پزشکی کارولینسکا سوئد گفت: “نتایج ما نشان می دهد که زنان مبتلا به این شرایط به ندرت در برنامه های غربالگری شرکت می کنند که با سایر ضایعات دهانه رحم همراه است.” بنابراین ما با این خطر روبرو هستیم عفونت سرطان دهانه رحم در آنها دو بار.

این مطالعه شامل بیش از 4 میلیون زن متولد سال‌های 1940 تا 1995 بود.

محقق ریسک عفونت آنها سرطان دهانه رحم و ضایعات پیش سرطانی دهانه رحم و همچنین مشارکت زنان در برنامه های غربالگری را شمارش کردند. آنها زنان مبتلا به مصرف مواد یا اختلالات روانی یا ناتوانی را با زنان بدون این تشخیص ها مقایسه کردند.

محققان دریافتند که خطر عفونت با وجود تمام این اختلالات، سرطان با سوء مصرف مواد بیشترین افزایش را دارد.

تا سال 2020، سازمان بهداشت جهانی یک استراتژی جهانی برای از بین بردن سرطان دهانه رحم اعلام کرد. هدف این است که 70 درصد زنان حداقل یک بار قبل از 35 سالگی و دو بار قبل از 45 سالگی غربالگری این بیماری را انجام دهند.

بله در حال حاضر در یک خبر موسسه وی گفت: «تحقیقات ما گروه پرخطری را شناسایی کرده است که اگر بخواهیم سرطان دهانه رحم را با موفقیت از بین ببریم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

به گفته محققان، زنانی که از بیماری های روانی رنج می برند باید از نیاز به معاینات منظم آگاهی بیشتری داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا