مطالب میجیک

ورزش موجب کیفیت بهتر زندگی زنان مبتلابه سرطان سینه پیشرفته می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از سلامتی D News، بر اساس نتایج می توان دریافتند که زنانی که در یک برنامه ورزشی ساختاریافته 9 ماهه شرکت کردند، خستگی کمتر و کیفیت زندگی بهتری را گزارش کردند.

“این می توانمحقق ارشد و استاد مرکز پزشکی دانشگاه اوترخت در هلند می گویند: “بهینه سازی کیفیت زندگی، به ویژه برای بیماران مبتلا به سرطان سینه.” متاستاتیک مهم است که آنها در درمان مستمر باشند.

می توان وی در بیانیه‌ای افزود: با بهبود کیفیت زندگی از طریق مدیریت بهتر علائم، می‌توانیم به بیماران کمک کنیم از زندگی شخصی، اجتماعی و در صورت لزوم از زندگی کاری خود لذت ببرند.

می توان وی گفت: “تحقیقات قبلی نشان داده است که ورزش می تواند به افراد مبتلا به سرطان کمتر پیشرفته کمک کند، اما اینکه آیا مزایای آن برای بیمارانی که سرطان آنها گسترش یافته نیز صدق می کند، مشخص نیست.” تاثير گذار به طور کامل آزمایش نشده است.”

برای این مطالعه، محققان با 357 فرد مبتلا به سرطان سینه پیشرفته همکاری کردند سازمانی او در آلمان، لهستان، اسپانیا، سوئد، هلند و استرالیا ثبت نام کرد.

همه شرکت کنندگان یک ردیاب فعالیت بدنی و توصیه های کلی ورزش دریافت کردند.

178 بیمار به طور تصادفی برای دریافت آن قرار گرفتند آموزش اکثرا انتخاب شدند. جلسات تمرینی تحت نظارت، دو بار در هفته به مدت 9 ماه، شامل فعالیت های تعادلی، مقاومتی و هوازی بود.

نتایج نشان داد که میانگین نمره کیفیت زندگی بیماران منتسب به گروه تمرین ورزشی شکوه بالاتر از سایر شرکت کنندگان

اینها شامل بهبود عملکرد اجتماعی و کاهش درد، تنگی نفس و خستگی است.

بیمارانی که به طور منظم ورزش می کنند، در “آزمون تمایل” انجام شده روی دوچرخه ورزشی نیز بهتر عمل می کنند.

بر اساس این یافته ها، می توان نشان داد که متخصصان بهداشت به طور معمول ورزش تحت نظارت را برای بیماران مبتلا به سرطان پستان پیشرفته توصیه می کنند.

به گفته محققان، یک برنامه طولانی تر مزایای بیشتری را به همراه خواهد داشت زیرا رژیم درمانی طولانی تر است.

دکمه بازگشت به بالا