مطالب میجیک

ورزش به زنان در مقابله با سرطان پیشرفته سینه کمک می کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون محققان گزارش دادند که بیماران پس از شرکت در یک برنامه ورزشی منظم، درد و خستگی کمتری دارند و کیفیت زندگی آنها بهبود می یابد.

خنوخ هینش“، محقق ارشد و استادیار همهگیرشناسی در مرکز پزشکی دانشگاه اوترخت در هلند، او گفت: “این یافته ها نشان می دهد که بیماران مبتلا به سرطان پستان پیشرفته باید به عنوان بخشی از رژیم درمانی خود ورزش کنند.”

هینش وی افزود: بیماران سرطانی متاستاتیک آنها اغلب تحت درمان مستمر قرار می گیرند که هدف آن افزایش امید به زندگی است.

وی افزود: به لطف درمان، بسیاری از بیماران سرطانی در رنج هستند متاستاتیک آنها طولانی تر زندگی می کنند، اما بسیاری از آنها کیفیت زندگی را بدتر گزارش می کنند. بنابراین برای بهبود زندگی این بیماران به استراتژی های درمانی حمایتی مانند ورزش نیاز داریم.»

برای این مطالعه، 357 بیمار مبتلا به سرطان پستان پیشرفته در یکی از هشت مرکز سرطان در آلمان، لهستان، اسپانیا، سوئد، هلند و استرالیا انتخاب شدند. میانگین سنی 55 سال است.

به نیمی از آنها برنامه ورزشی 9 ماهه همراه با درمان سرطان اختصاص داده شد، در حالی که نیمی دیگر تحت درمان منظم سرطان قرار گرفتند.

گروه تمرین دو بار در هفته با یک رژیم تمرینی شخصی که شامل تمرینات مقاومتی، هوازی و تعادلی بود، تمرین کردند. بیماران در هر دو گروه نیز به انجام فعالیت بدنی حداقل به مدت نیم ساعت در روز تشویق شدند.

محققان بیشترین افزایش را در زنان زیر 50 سال و همچنین زنانی که در ابتدا از این بیماری رنج می بردند مشاهده کردند.

هینش او می گوید: «ورزش به کاهش التهاب کمک می کند این طرف این میزان پیشرفت حاصل شده است.”

وی افزود: بر اساس این یافته ها ورزش تحت نظارت برای همه بیماران مبتلا به سرطان پستان توصیه می شود. متاستاتیک به خصوص کسانی که بیمار هستند – به عنوان بخشی از مراقبت های استاندارد توصیه می شود. بیماران مسن نیز از ورزش سود می برند. با این حال، این برنامه ممکن است نیاز به تنظیم دقیق داشته باشد تا به نفع بیماران جوان تر باشد.

دکمه بازگشت به بالا