مطالب میجیک

علت افزایش نرخ ابتلا به سرطان سینه در زنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون محققان گزارش می دهند که افزایش مداوم در تشخیص سرطان سینه در دو دهه گذشته عمدتاً توسط هورمون استروژن، که رسما به عنوان تومورهای گیرنده مثبت استروژن شناخته می شود، هدایت می شود.

دکتر”متشکرم توریولامحقق ارشد و استاد جراحی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن گفت: این مطالعه راهی برای شناسایی عواملی است که باعث افزایش این نرخ‌ها می‌شوند، با هدف یافتن راه‌هایی برای کاهش یا معکوس کردن آن‌ها.

توریولا وی افزود: این یافته ها ممکن است زنان جوان در معرض خطر را نیز شناسایی کند. عفونت به عنوان سرطان پستان اولیه، با مداخلات در آزمایشات بالینی به کاهش این خطر کمک می کند.

برای این مطالعه، محققان از داده های بیش از 217000 زن آمریکایی استفاده کردند سال آنها افراد مبتلا به سرطان سینه را از سال 2000 تا 2019 تجزیه و تحلیل کردند.

به گفته محققان، در سال 2000، میزان سرطان سینه در بین زنان 20 تا 49 ساله تقریباً 64 مورد در هر 100000 نفر بود.

داده ها نشان می دهد که طی 16 سال آینده، این میزان به آرامی سالانه حدود 0.24 درصد افزایش یافته است و به 66 مورد در هر 100000 نفر در سال 2016 رسیده است.

اما پس از سال 2016، خط روند سرطان سینه افزایش یافت و 3.76 درصد در سال افزایش یافت.

تنها سه سال بعد، در سال 2019، میزان سرطان سینه در میان زنان جوان به 74 مورد در هر 100000 زن رسید.

توریولا وی گفت: برای اکثر زنان، غربالگری منظم سرطان سینه حداقل تا سن 40 سالگی شروع نمی شود، بنابراین زنان جوانی که سرطان سینه تشخیص داده می شود معمولاً تومورهای اواخر مرحله دارند، زمانی که بیماری پیشرفته تر است و درمان آن دشوارتر است. . »

محققان دریافته اند که تومورهای گیرنده استروژن مثبت تقریباً عامل افزایش موارد سرطان سینه هستند.

در واقع، سرطان سینه ای که گیرنده استروژن را درگیر نمی کند در طی دو دهه مطالعه کاهش یافته است.

توریولا او گفت: “ما باید بفهمیم که چه چیزی باعث افزایش خاص تومورهای گیرنده مثبت استروژن می شود.” ما همچنین امیدواریم از کاهش تومورهای گیرنده استروژن منفی درس بگیریم. “اگر بتوانیم بفهمیم که چه چیزی باعث کاهش می شود، شاید بتوانیم آن را برای کاهش یا جلوگیری از انواع دیگر تومورهای سینه به کار ببریم.”

دکمه بازگشت به بالا