فونی شاپ : مهم ترین ویژگی های باتری موبایل سالم کدام اند؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]امروزه گوشی های همراه هوشمند به یکی از مهم ترین و ضروری ترین دستگاه های مورد نیاز تمامی افراد اعم از پیر و جوان و… تبدیل شده اند و تقریبا تمامی افراد جامعه از آن در هدف های مختلفی از جمله سرگرمی، برقراری تماس، انجام دادن فعالیت های کاری و… استفاده می کنند. بدون شک پس از گذشت مدت زمان طولانی در استفاده کردن یک گوشی همراه، قسمت هایی از آن که حساسیت بیشتری دارند، دچار آسیب می شوند و برای برطرف کردن مشکلات به وجود آمده شما باید درصدد تعویض قطعات آسیب دیده برآیید.

با توجه به مطالب شرح داده شده در این باره در وبسایت های معتبری همانند فونی شاپ، باتری های موبایل یکی از جزء های مهم و کارآمد آن به حساب می آیند که پس از گذشت مدت زمان مشخصی از طول عمر گوشی و استفاده کردن از آن، دچار آسیب هایی می شود و باید تعویض شود. خب با توجه به این که درصد بالایی از مردم از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و به مرور زمان نیز باتری این گوشی ها دچار آسیب می شود و در نهایت نیاز به تعویض وجود دارد، بهتر است تمامی ویژگی های یک باتری سالم را مورد بررسی قرار دهیم تا نیاز و یا عدم نیاز به تعویض باتری توسط شما کاربران عزیز قابل تشخص بوده و بتوانید یک باتری سالم را خریداری کنید.

ما در این مقاله می خواهیم به بررسی ویژگی های باتری موبایل سالم بپردازیم، با ما همراه باشید و پاسخ سوال های رایج خود را در این باره دریافت کنید.

عمر یک باتری موبایل به طور متوسط چه مقدار است؟

تعریف های متفاوتی در ارتباط با عمر باتری های گوشی همراه وجود دارد اما بنا به توضیحات شرح داده شده در وبسایت های معتبری همانند فونی شاپ، عمر مفید یک باتری گوشی از هر مارکی باتری اعم از باتری سامسونگ، باتری آیفون و… برابر با پونصد بار شارژ و دشارژ شدن باتری است.  در صورتی که یک گوشی همراه قطعات سالمی را داشته باشد و عمر 500 بار شارژ شدن باتری به اتمام رسیده باشد، بهترین راهکار خریداری کردن باتری جدید برای گوشی همراه است. البته این مقداری که برای عمر باتری مشخص شده است را می توان با استفاده از راهکارهای مخصوصی افزایش داد و البته در صورت رعایت نکردن نکات مهم برای حفظ سلامتی باتری، امکان کاهش 500 بار شارژ شدن باتری به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

چه روش هایی برای تشخصی سالم بودن و یا سالم نبودن باتری های موبایل وجود دارد؟

همانطور که اطلاع دارید عملکرد موبایل تاثیر بسیار زیاد و چشم گیری را در سلامت بارتری موبایل مورد نظر دارد. در صورتی که باتری دچار یکسری مشکلات شود، بدون شک عملکرد گوشی نیز تغییرات بسیاری را خواهد داشت. برای این که از سالم بودن و یا سالم نبودن باتری آیفون، باتری سامسونگ و… اطمینان حاصل کنید مطالبی را که در ادامه شرح  خواهیم داد به صورت دقیق مورد توجه قرار دهید. پس مطالعه ی این مقاله را از دست ندهید.

استفاده از دستگاه تست باتری

یکی از سریع ترین و بهترین روش هایی که برای بررسی سالم بودن و یا نبودن باتری گوشی های همراه مورد استفاده قرار گرفته می شود، دستگاه مخصوص تست باتری است. شما می توانید با استفاده از راهکار مراجعه به فروشگاه معتبر باتری گوشی همراه خواستار انجام این تست برای باتری گوشی همراه خود باشید.

اجرا بازی های سنگین با استفاده از گوشی همراه

همانطور که اطلاع دارید بازی های سنگین یا همان بازی هایی که حجم زیادی دارند و مقدار زیادی از شارژ باتری را مصرف می کنند، می توانند تاثیرات بسیاری را بر روی باتری داشته باشند و در صورت وجود مشکل در باتری و یا سالم نبودن آن به سرعت  شارژ باتری کاهش پیدا می کند. نکته ای که در این باره وجود دارد و باید مورد توجه قرار گرفته شود این است که هنگام نصب بازی سنگین و گرافیکی در صورت  سالم نبودن باتری، شارژ باتری به سرعت کاهش پیدا می کند و در صورت سالم بودن باتری، به کاهش شاژ به صورت تک تک خواهد بود.

تست در حال شارژ

یکی دیگر از بهترین روش های مورد استفاده جهت تست باتری آیفون، تست باتری سامسونگ و … استفاده کردن از گوشی هنگام اتصال به شارژ است. در صورتی که باتری سالم باشد عملکرد گوشی هیچگونه تغییری نخواهد کرد و در صورت وجود مشکل در باتری و یا وجود ضعف در آن، گوشی نمی تواند عملکرد درستی را به فرد استفاده کننده ارائه دهد. از جمله اتفاق های رایجی که در چنین شرایطی رخ می دهد، بسته شدن ناگهانی یک برنامه در حال اجرا در اثر وجود ضعف در باتری، و یا هنگ کردن گوشی می باشد.

 مهم ترین ویژگی هایی که یک باتری گوشی سالم دارد کدام اند؟

همانطور که اطلاع دارید باتری های سالم می توانند سبب ارائه ی بهترین عملکرد گوشی به استفاده کننده شوند. کارایی چنین گوشی هیچگونه افتی را نداشته است. مهم ترین ویژگی هایی که یک گوشی دارای باتری سالم دارد عبارت اند از:

  • گوشی همراه عملکردی ایده آل و قابل قبول دارد.
  • برای مدت زمان طولانی تری شارژ باتری جهت استفاده نگهداری می کند.
  • مدت زمان مورد نیاز جهت شارژ شدن کامل باتری زیاد نخواهد بود.
  • به هیچ عنوان گوشی همراه خود به خود خاموش نمی شود.
  • گوشی حرارت زیادی تولید نمی کند و یا در اصطلاح گوشی داغ نخواهد شد.
  • سرعت بارگذاری اطلاعات، برنامه های اجرایی و… مطلوب بوده و کند نمی شود. توجه داشته باشید که طبق مطالب شرح داده شده در این باره در وبسایت های فروشگاهی معتبری همانند فونی شاپ، گوشی هایی که دارای باتری ضعیفی هستند و یا باتری های خرابی دارند برنامه با سرعت بسیار پایینی اجرا می شود.

نتیجه گیری

باتری به عنوان یکی از مهم ترین و اساسی ترین قطعات موجود در گوشی های همراه است که در صورت بروز هر گونه مشکل و یا آسیبی در آن، عملکرد گوشی به مقدار قابل توجهی تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال برنامه ها با سرعت پایین تری بارگذاری می شوند،  حرارت گوشی بالا می رود و… . از مهم ترین ویژگی های یک گوشی همراه که دارای باتری سالمی است می توان به عملکرد مناسب، مدت زمان کم برای بارگذاری برنامه ها و… اشاره کرد.

 

منبع :

https://fonishop.com/product-category/battery/battery-iphone/

https://www.digikala.com/

https://7mobile.ir/

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دکمه بازگشت به بالا