اقتصادی

کرایسلر در خودرو برقی خود از باتری نانویی استفاده می‌کند

خودروی مفهومی کرایسلر هالسیون از یک باتری لیتیوم سولفور تغذیه می کند. در این باتری از گرافن سه بعدی استفاده شده و فاقد فلزاتی مانند نیکل، کبالت یا منگنز است.

به گزارش میجیک، کرایسلر اخیراً از خودروی الکتریکی Halcyon Concept رونمایی کرده است که از باتری لیتیوم سولفور Lyten استفاده خواهد کرد. کرایسلر این را به عنوان بخشی از هدف خود برای دستیابی به وسایل نقلیه سبک تر و ماندگارتر با باتری های بدون نیکل یا کبالت اعلام کرد.

اعلامیه کرایسلر در مورد Halcyon می گوید که این شرکت از باتری 800 ولتی 800 ولتی لیتیوم سولفور Lighten استفاده می کند که از نیکل، کبالت یا منگنز استفاده نمی کند. در نتیجه، 60 درصد کربن کمتر از بهترین باتری کلاس امروزی تولید می شود و جاده برای دستیابی به کمترین میزان انتشار دی اکسید کربن، هموار شده است.

فناوری سولفور لیتیوم مسیری به باتری‌های EV با بیش از دو برابر چگالی انرژی و در نتیجه نصف وزن باتری‌های لیتیوم یون فعلی حاوی نیکل، کبالت یا منگنز ارائه می‌کند. این شیمی باتری به نیکل، کبالت یا منگنز در کاتد و گرافیت در آند نیاز ندارد، بنابراین باتری‌های لیتیوم-گوگرد می‌توانند از منابع موجود در ایالات متحده و اروپا استفاده کنند و وابستگی به مناطق دیگر را کاهش دهند.

دن کوک، مدیرعامل Layton گفت: «همانطور که Halcyon نمونه‌ای از آینده خودروی تمام الکتریکی کرایسلر است، ما معتقدیم که باتری لیتیوم گوگردی نشان‌دهنده پلت فرم باتری آینده برای خودروهای الکتریکی است که از طریق زنجیره‌ای کاملاً محلی تامین می‌شود.» ما توانسته ایم با تجاری سازی نوآوری گرافن سه بعدی خود، جدول زمانی توسعه لیتیوم-گوگرد را به طور چشمگیری تسریع کنیم.

فناوری لیتیوم-گوگرد ده ها سال است که شناخته شده است و چگالی انرژی آن 2 تا 3 برابر لیتیوم-یون است، اما به دلیل چالش های علمی، دانشمندان انتظار ندارند تا قبل از دهه 2030 وارد بازار شود. Lighten با استفاده از مواد گرافن سه بعدی، کاتد کامپوزیت گرافن گوگردی را ایجاد کرده است که می تواند ورود این نوع باتری ها به بازار را سرعت بخشد.

در ماه ژوئن، Litten افتتاح اولین کارخانه تولید باتری لیتیوم سولفور خود را در سن خوزه، کالیفرنیا اعلام کرد. این خط تولید آزمایشی ظرفیت تولید 200000 سلول در سال را دارد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا