فعالیت ۶۰ گروه همیار زنان و دختران در ایلام – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی محمودی صبح روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: گروه حامیار با هدف ارتقای سطح توانمندی، حرفه آموزی و اشتغال، رفع مشکلات مادی، استقلال مالی و… تشکیل شده است. اعتماد به نفس و تا کنون بیش از 500 نفر از زن سرپرست خانوار و دختر سرپرست مددجو در پوشش عضو گروه شده اند.

وی ادامه داد: در این طرح زنان و دختران ساکن روستاها و شهرستان های استان که دارای توانایی های ویژه هستند پس از تشکیل گروه با دریافت وجوه از بهزیستی به صورت گروهی فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: همچنین متقاضیانی که مهارت کاری ندارند در صورت تمایل به انجام فعالیت و عضویت در گروه های تعاونی از طریق معرفی مراکز آموزش فنی و حرفه ای به صورت رایگان می توانند آموزش های آمادگی شغلی و ایجاد گروه و انجام فعالیت های کاری، آنها آماده می شوند

محمودی عمدتاً بر فعالیت گروه‌های مختلفی از زنان و دختران سرپرست خانوار جامعه هدف در فعالیت‌های تولیدی و خدماتی از جمله قالی بافی، فرش‌های برجسته، آرایشگری، پوشاک، بسته‌بندی مواد غذایی، چرم دوزی، پرورش نیلوفر آبی، شیر متمرکز است. تولید. محصولات محلی و نان و تولید کالاهای خواب. ، فروشگاه لوازم خانگی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ شغل این افراد یک نفر به عنوان مجری به مدت سه سال بر شغل آنها نظارت دارد، گفت: هر یک از اعضای گروه در صورت تمایل می توانند مدرک فنی و حرفه ای و مجوز دریافت کنند. تسهیلات اشتغال، جامعه هدف می تواند کسب و کار خود را خارج از گروه ها و افراد اداره کند.

به گفته وی، هر سال به طور میانگین چهار گروه حمایتی تشکیل می شود که میزان وجوه پرداختی بهزیستی به هر یک از این گروه ها در سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان ایلام تاکید کرد: طرح گروهی همیار یکی از برنامه های بهزیستی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و دخترانی است که نمی توانند سرمایه در گردش و وام کارآفرینی دریافت کنند و با عضویت در این گروه می توانند پیدا کنند. استخدام.

دکمه بازگشت به بالا