سندرم ابرزن، تله توانمندسازی زنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، زهرا میرزاییمتخصص مطالعات زنان، در یادداشتی درباره «سندرم سوپر زن تله توانمندسازی زنان» نتیجه می دهد جزئیات به شرح زیر است؛

سوپرزن مفهومی است که پس از توسعه و جنگ های جهانی، زمانی که زنان به عنوان اعضای فعال و فعال وارد جامعه شدند، رایج شد.

زنان در این زمان، صرف نظر از جنسیت، باید استانداردهای دنیای مردانه را رعایت کنند و توانایی های خود را به مردان ثابت کنند. اما چگونه از زنان انتظار می رود که در تمام نقش های خانوادگی و اجتماعی و نیز جنبه های فردی به بهترین شکل ظاهر شوند که انجام این کار غیرممکن است. این پدیده باعث می شود زنان گرفتار سندرم سوپر زن شوند.

امروزه زنان سعی می کنند به الگوها و سطوح مختلفی که در همه زمینه ها ارائه می شود نزدیک شوند. به معنای دستیابی به بیشترین رشد علمی و معنوی به عنوان فردی و حفظ ارزش های معنوی است. علاوه بر اصول و ارزش ها سلام ایفای خانواده و سایر نقش های خانواده تولد؛ در مقام همسری در کنار حفظ الگوهای مذهبی در کنار حفظ جذابیت زنانه که قطعا بهترین همسر بودن بسیار سخت است; همچنین وظیفه مادر و بچه داشتن خودشان این کار را انجام دهند و در نهایت از آنجایی که در سرزمین خود می مانند و برای استقرار مستقل تلاش می کنند، همیشه خود را متعهد به ایفای نقش در حفظ و تقویت گفتمان رشد و توسعه می دانند. این زنی است که در اثر این یکی از مدل های توسعه و فشار مدل توانمندسازی است. آنها باید بتوانند همه این وظایف را به خوبی انجام دهند وگرنه با نارضایتی و پشیمانی مواجه خواهند شد.

این چارچوب را تعریف کنید سلام سختی در همه ابعاد، به ویژه در زندگی مدرن کلان شهرها، می تواند فشار سنگینی بر زنان وارد کند، زیرا در زندگی مدرن، در کنار در دسترس بودن امکانات بیشتر نسبت به مناطق سنتی تر و تمرکز نهادی. سیاستمدار اینجاست که انتظار می رود مردم بیشترین رشد را داشته باشند. حضور دانشگاه ها و مراکز توانمندسازی موسسه، نهاد رشد و توسعه و فراهم بودن فرصت های شغلی بیشتر و هزینه های بالاتر زندگی در این شرایط زنان را به این شرایط تبدیل می کند. قدرت داده شده برای به دست آوردن احساس ارزشمندی و موفقیت، احساس مسئولیت کنید و بزرگترین نقش را ایفا کنید. به عبارت دیگر، برای تحقق بخشیدن به الگو سوپر زن او که در همه زمینه ها موفق است، باید خود را به عنوان یک مادر مسئولیت پذیر، یک دوست و همسر موفق و همچنین یک فعال اجتماعی نشان دهد.

آنچه گفته شد به این معنا نیست که اگر حضور زنان در حرکت انقلابی ایران نیست، از این پس زن را به عنوان نیمی مهم از جامعه تحریم کنیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در جامعه نقش آفرینی کنیم. ملت، به احتمال زیاد این انقلاب رخ نخواهد داد، این‌طور پیروز نخواهند شد. یا اصلاً برنده نخواهید شد یا مشکلات بزرگی در این راه به وجود می آید. بنابراین حضور زنان مشکل ساز است گوشا بود. در جنگ هم همینطور بود و از اول انقلاب در بقیه مسائل هم همینطور بود.

امروزه اگرچه نهادهای زیادی در ایجاد سیاست‌گذاری برای خانواده و به‌ویژه مادران نقش دارند. اما آنچه در اینجا مهم است ابراز خستگی و نارضایتی زنان از موقعیت و احساس کمبود و درک نشدن در جامعه به عنوان محل توجه و توجه است. انعکاس است. شاید زمان آن فرا رسیده است که الگو و سبک زندگی زنان این کشور را تغییر دهیم و آنان را آگاه کنیم که با توجه به توانایی ها و استعدادهای شخصی و محیطی که در آن زندگی می کنند; ماموریت و مسئولیت آنهاست منحصر به فرد بودن خود را بیابید و در این مسیر حرکت کنید. اگر این توانایی مهم محقق شود، می توانیم با حفظ نقش ویژه زنان در جامعه از هم اکنون حمایت کنیم و از ابتلای آنها به این سندرم جلوگیری کنیم. سوپر زن که در کشورهای غربی باعث فشار مضاعف و کاهش سلامت جسمی و روانی آنها می شود.

دکمه بازگشت به بالا