زنان در جامعه ایرانی در ابعاد خانوادگی و اجتماع به بهترین شکل ممکن ایفای نقش می کنند

جامعه ایران | جامعه ایرانی

نخستین بازی‌های بین‌المللی نوروزی بانوان با شعار «ورزش، معنویت، عدالت» عصر روز جمعه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور نخستین بار در ایران افتتاح شد.

به گزارش میجیک، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمد مخبر با بیان اینکه نوروز یکی از اعیاد ملی، تمدنی و منطقه ای در پهنه وسیعی از جهان است، گفت: نوروز امسال یکی از اعیاد ملی، تمدنی و منطقه ای است. او مراسم بین المللی نوروز برای زنان را رویدادی بسیار معتبر می داند. و به نحو مقتضی اقدام نموده و از تمامی مسئولین و جامعه ورزش کشور بخواهد با برنامه ریزی مناسب و برگزاری سالانه این رویداد بزرگ را در تقویم ورزشی جهان ثبت و تکرار نمایند.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: برگزاری این مراسم پاسخی به کشورها و مدعیانی می دهد که می خواهند جایگاه زنان را به گونه ای بکارند که زندگی خانوادگی با حضور اجتماعی، سیاسی و علمی زنان در تضاد باشد.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ، زن محور اصلی ظهور اسلام بوده است، ادامه داد: تاکنون نقش حضرت خدیجه(س) در موفقیت اسلام در مکه مکرمه و همچنین حضرت فاطمه(س) در مدینه بوده است. کمتر بحث شده

این مخبر افزود: حضور حضرت فاطمه زهرا (س) در دنیا و آخرت در بالاترین حد است و در رابطه با پیامبر اکرم (ص) به عنوان همسر نسبت به امیرالمومنین (ع) یک دختر است. (ص)، یا در زمینه کودکان. پروری جدا از عرصه سیاست و فعالیت های اجتماعی در همه این صحنه ها در بهترین نقش ظاهر شد و در دوران تبعید حضرت علی علیه السلام پرچمدار بود. مبارزه با فساد و انحراف در رأس اسلام.

وی با بیان اینکه در دنیا یک تفکر رایج وجود دارد که فعالیت های اجتماعی، سیاسی، علمی و اقتصادی زنان را نمی توان با مدیریت خانواده، زایمان و تربیت فرزند همراهی کرد، تصریح کرد: امروز در جمهوری اسلامی ایران شاهد نقش آفرینی زنان هستیم. که در همه ابعاد نقش دارند خانواده و حضور در جامعه به بهترین نحو ایفای نقش می کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه ورزش یکی از حقوق مطلق زنان است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تمامی امکانات لازم را برای حضور بانوان در عرصه ورزش داخلی و بین المللی فراهم کرده است تا دستاوردهای نظام اسلامی باشد. جمهوری. ایران در عرصه ورزش بانوان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه نبود.

وی فعالیت بانوان در سیزده رشته ورزشی، وجود 104 داور بین المللی زن، وجود بیش از 220 هزار باشگاه ورزشی و همچنین بیش از 7 هزار باشگاه ورزشی بانوان و 808 صندلی ورزشی بانوان در مجامع بین المللی را از جمله افتخارات بانوان برشمرد. وی پیروزی انقلاب را قرائت کرد و تصریح کرد: حضور همه جانبه زنان در نظام اسلامی با عزم و اراده توسعه می یابد و در دولت سیزدهم کمک به نقش آفرینی زنان در همه عرصه ها یکی است. از استراتژی اصلی

مخبر با اشاره به فعالیت زنان در مسائل اجتماعی، مدیریتی، پزشکی و علمی خاطرنشان کرد: پیشرفت علمی کشور مرهون فعالیت های علمی زنان است و جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که زنان در حالی که در حوزه های مختلف اجتماعی ، صحنه سیاسی و مدیریتی در کنار رعایت عفاف و حجاب می تواند با برخی افکار نادرست در این زمینه مبارزه کند و نشان دهد که موفقیت زنان در عرصه های مختلف می تواند همراه با حجاب و عفاف باشد.

لازم به ذکر است در این دور از مسابقات 20 کشور به همراه ایران در 9 رشته ورزشی با حضور 225 ورزشکار ایرانی و 378 ورزشکار خارجی در رده های سنی مختلف حضور خواهند داشت.

کشورهای ایران، ارمنستان، افغانستان، بلاروس، قرقیزستان، عراق، کویت، پاکستان، ازبکستان، اندونزی، مالزی، تونس، روسیه، ارمنستان، امارات، قزاقستان، گرجستان، فلسطین، تایلند، نپال و در رشته دو و میدانی اسب سواری ، چهره پردازی چوگان، کاراته، کبادی، فوتسال، وزنه برداری، شمشیربازی و جودو از 28 تا 3 اسفندماه در این مسابقات حضور دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا