مطالب میجیک

کسب ۸۲۹ مدال توسط زنان ایرانی طی ۱۳ ماه گذشته – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان در نشست «توانمندسازی زنان برای آینده ای پایدار» که در دفتر کمیسیون ملی یونسکو ایران برگزار شد. اعلامطی 13 ماه گذشته، 829 مدال مختلف در 174 اعزام و 64 مدال توسط بانوان در مسابقات بین المللی کسب شده است. بین المللی کسب کرده اند

وی افزود: در 31 رشته ورزشی بانوان در این مدت به سکوهای قهرمانی جهان و آسیا دست یافته اند به این معنا که و 37 مدال توسط بانوان ایران در بازی های کشور اسلامی کسب شده است. همچنین سه مدال طلا توسط بانوان کشورمان در پارالمپیک توکیو به دست آمد.

نایب رئیس توسعه ورزش بانوان ادامه می دهد: 135 لیگ در این مدت در میادین بانوان برگزار شده است. صبح که در مقایسه با آمار قبل از کرونا قابل توجه است. همچنین 341 رویداد قهرمانی در داخل کشور برگزار شده است.

کاظمی پور گفت: بسیاری از کشورهای منطقه و مسلمانان اعلام کرده اند به این معنا که که برای بهره مندی از آموزش های ورزشی به مربیان و داوران زن ایرانی نیاز دارند. همچنین زنان ما توانسته اند در کشور ما این کار را انجام دهند به این معنا که در زمینه قهرمانی 100 درصد پیشرفت داشته باشید و مدال بگیرید.

وی تصریح کرد: در خصوص تهیه دستورالعمل حضور بانوان در خانواده در ورزشگاه توصیه هایی داشته است. صبح و بازنگری و گنجاندن الزامات خاص جذب و استخدام قهرمانان در آیین نامه اجرایی جذب و استخدام قهرمانان طبق قانون. قهرمان جنگجو (بانو قهرمان) پیشنهادات در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه ورزش بانوان گفت: بر اساس سند تحول دولت مردمی با عنوان رفع خلأ حمایت از بانوان قهرمان با پیشنهاد اصلاح قانون و ایجاد خانواده محوری و آموزش گام برداشته است. تسهیلات محوری برای بانوان قهرمان ورزشکار همچنین با توجه به لزوم جلوگیری از مهاجرت زنان قهرمان به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی، برنامه هایی در این راستا جهت حمایت بیشتر در نظر گرفته شده است.

دکمه بازگشت به بالا