مطالب میجیک

رشد چشمگیر مدال‌آوری زنان ورزشکار ایرانی

نماینده توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: توجه به بانوان ورزشکار ایرانی باعث موفقیت چشمگیر در عرصه های مختلف ورزشی شده است و تلاش می کنیم زمینه فعالیت بانوان توانمند کشورمان را فراهم کنیم. حضور در تمامی میادین مختلف ورزشی

به گزارش میجیک و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مریم کاظمی پور – معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در نشست «توانمندسازی زنان برای آینده ای پایدار» به فعالیت های گسترده این نماینده در حوزه توانمندسازی بانوان و آمار چشمگیر موفقیت ورزشکاران بانوان ایرانی در عرصه بین المللی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: نگاه ویژه این نماینده به توجه به ویژگی های مادری و همسری در بانوان ورزشکار و ضرورت ایجاد زمینه موفقیت برای حضور زنان در این عرصه، همراه با ازدواج و برخورداری از مسئولیت اجتماعی از مهمترین اهداف است.

وی همچنین در این جلسه گفت: در اعزام بانوان به عرصه های ورزشی برون مرزی، تاثیر توسعه پایدار در بحث کیفی و تعداد و میزان مشارکت بر اساس عدالت در بحث کمی مورد توجه قرار گرفته است.

ایشان با اشاره به روند رو به رشد ورزش بانوان در توسعه پایدار عرصه عمومی و توجه به عدالت جنسیتی، نمونه هایی از بازنگری در طرح ملی و یکپارچه سازی برای ارتقای بحث ورزش و سلامت و مشارکت بانوان در شهرها را ارائه کردند. و جوامع روستایی و در مورد اشتغال زنان ورزشکار مدال آور، حمایت چتر از ورزشکاران در اردو و … نکاتی را مطرح کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا