مطالب میجیک

درخشش همه‌جانبه زنان ایرانی علی‌رغم اقدامات قهرآمیز یکجانبه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سفیر و رئیس نهاد سیاسی مقیم تهران در نشستی در وزارت امور خارجه در خصوص حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز و تحولات چند هفته گذشته حضور یافتند.

در این جلسه باقری کنی نماینده سیاسی، نجفی نماینده حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه و کریمی مدیرکل امور خارجه حضور داشتند. بین المللی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، سخنرانان ضمن تشریح ابعاد این حادثه، انواع تروریسم را محکوم کردند.

در بخشی از این جلسه مدیر کل بن بین المللی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: به عنوان یک بانوی ایرانی که در این سرزمین به دنیا آمده، بزرگ شده، تلاش کرده، درس خوانده و اکنون در کسوت استادی به آنها خدمت می کنم، دوست دارم واقعیت زنان را به اشتراک بگذارم. و دخترانی در کشورم که علیرغم فشار اقدامات قهری یک جانبه، ظالمانه و غیرقانونی.

خدیجه کریمی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با کاهش شکاف جنسیتی گام های بلندی در جهت رفع بی سوادی زنان و دختران در مقاطع ابتدایی و متوسطه برداشته است، گفت: 56 درصد دانشجویان دانشگاه های دولتی در کشور تشکیل داده اند. افزایش نسبت اعضای هیأت علمی زن در دانشگاه های علوم پزشکی به 34 درصد و این نسبت برای زنان بیش از 3.33 درصد است.

عضویت در هیات علمی دانشگاه دیگری در کشور یکی از مواردی است که باید بگویم.

وی بیان کرد: شاخص امید به زندگی در بین زنان ایرانی به 78 سال رسیده است و با انجام 95 درصد زایمان ها در کشور توسط متخصصان زنان و زایمان، میزان مرگ و میر و آقای تعداد مادران ناشی از عوارض بارداری و زایمان به میزان قابل توجهی کاهش یافته و به کمتر از 20 مورد در هر 100000 نفر رسیده است.

مدیر کل بین المللی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: امروز 40 درصد پزشکان متخصص و 30 درصد پزشکان فوق تخصص را زنان تشکیل می دهند.

کریمی با بیان اینکه در امور مدیریت شهر و روستا 3 هزار و 547 زن عضو شورای اسلامی روستا هستند و با افزایش 43 درصدی در انتخابات گذشته، 2 هزار و 393 زن نیز در شورای روستا عضویت دارند، گفت: در کرسی مدیریت شهری نیز عضویت دارند. ، 482 زن. به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر و 8 نفر از بانوان به عنوان شهردار نیز فعالیت می کنند و میزان مشارکت زنان فعال در حوزه فناوری اطلاعات 31.5 درصد افزایش یافته است در حالی که زنان 23 درصد توسعه دهندگان نرم افزار تلفن همراه را تشکیل می دهند. و 50 درصد موتورهای محرک تحول دیجیتال یعنی خلاقیت از دیگر دستاوردهایی است که جمهوری اسلامی ایران به آن افتخار می کند.

مدیرکل بین المللی بین المللی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: سال در حال حاضر نقش زنان در مدیریت استارتاپ ها، شتاب دهنده ها، گروه های تسهیل گری و همچنین مالکیت 12000 شرکت در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعتی، معماری، دارویی و غیره و همچنین عضویت فعال زنان در اتاق بازرگانی و کارآفرینی تصریح کرد: در حال حاضر زنان بیش از 32 درصد از اعضای شرکت های فعال در اقتصاد و بازار کشور را تشکیل می دهند. تاسیس 250 شرکت دانش بنیان توسط بانوان، فعالیت 735 زن به عنوان مدیران عامل شرکت های دانش بنیان و 2390 زن به عنوان اعضای هیات مدیره در این گروه از شرکت ها مستندی مرتبط در این باره است. همچنین حضور 4000 زن کارآفرین در کشور که 20 درصد از مراکز کارآفرینی را مدیریت می کنند بسیار حائز اهمیت است.

این مسئول با بیان اینکه زنان باحجاب ما که گفته می شود در دنیا ممنوع شده است، در این زمینه هم در عرصه های دیگر خوش درخشیده است. به این معنا کهیادآور می‌شود: در رشته‌های ورزشی، فعالیت ۱۶ هزار و ۱۱۱ باشگاه ورزشی بانوان، کسب ۳ هزار و ۳۰۲ مدال در آخرین رویداد جهانی توسط بانوان ورزشکار، فعالیت ۸۸ هزار و ۳۶۶ داور زن در مسابقات کشوری و بین‌المللی، حضور بانوان در سال ۹۷ بین‌المللی. حضور در فدراسیون جهانی ورزش، فعالیت ۱۶ هزار و ۱۱۱ باشگاه ورزشی بانوان، حضور ۵۱ رئیس و نایب رئیس زن فدراسیون‌های ورزشی و همچنین ۷۰ رئیس هیئت‌های ورزشی بانوان در سطح استان، مایه افتخار جمهوری اسلامی است. ایران.

کریمی ادامه داد: علاوه بر این افزایش نرخ مشارکت زنان فعال در حوزه فناوری اطلاعات تا 5.31 درصد و همچنین فعالیت حدود 3000 متخصص زن در حوزه سینما از دیگر شاخص ها است. سلام من باید به شما بگویم.

مدیرکل بین المللی بین المللی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان تأکید کرد: زنان کشورم واقعاً با اجبارهای یکجانبه ای که به طور غیرقانونی بر ملت ایران تحمیل می شود مخالفند، اما در عرصه های مختلف همراه با مردان نتایج و دستاوردهای فوق العاده ای دارد.

کریمی از سفرای کشورهای مختلف دعوت کرد تا برای حمایت از رشد، پویایی و پیشرفت زنان ایرانی در ایران حضور داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا