راه‌اندازی راه‌آهن رشت-کاسپین در نیمه اول سال جاری

رشت | سال جاری

معاون ساخت و توسعه شرکت راه آهن با اشاره به پیشرفت فیزیکی 86 درصدی راه آهن رشت – کاسپین گفت: در صورت نداشتن مشکل منابع، در نظر داریم در نیمه اول امسال این پروژه را افتتاح کنیم. سال.”

عباس خطیبی در گفت وگو با میجیک، درباره یکی از پروژه های وعده داده شده برای اجرا در سال جاری، اظهار کرد: پروژه راه آهن رشت – خزر به طول 37 کیلومتر با پیشرفت بیش از 75 درصدی است. حدود 18 کیلومتر از این مسیر ریل گذاری شده است که پیشرفت فیزیکی حدود 86 درصد است.

وی درباره نحوه تامین مالی این پروژه توضیح داد: این پروژه به سرعت در حال پیشرفت است و مراحل اجرایی آن در حال انجام است و در نظر داریم در صورت عدم وجود مشکل در تامین منابع، این پروژه را در نیمه اول سال جاری افتتاح کنیم. تامین مالی این پروژه از محل بودجه عمومی بوده و در حال انجام است تا در اسرع وقت به بهره برداری برسد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ایران درباره نقش این خط آهن در تکمیل کریدور شمال – جنوب گفت: راه آهن رشت – خزر شاخه ای است که از دریای خزر می گذرد و با هم مقایسه می شود. . تا شاخه های غربی و شرقی دریای خزر، خزر شاخه مرکزی محسوب می شود و می تواند از طریق دریای خزر ارتباط برقرار کرده و به شبکه ریلی کشور متصل شود، سپس تا بندرعباس امتداد یابد و با حمل و نقل ترکیبی از این ظرفیت بهره مند شویم. از کریدور شمال – جنوب در دریای خزر.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا