مطالب میجیک

کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، سعید اوحدی ، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، امروز در اولین کنگره ملی “ارتش فرشتگان تاریخی” ، ضمن گرامیداشت شهادت امام موسی کاظم (آمریکا) ، گفت: یک روز بزرگداشت جهاد ، فداکاری و مقاومت مردم ، یعنی ایران ، خاطرات جانبازان ، به نظر می رسد برخی از آنها اکنون در حضور پر افتخار آنها هستند. روز بزرگداشت شهدا ، روز بزرگداشت تمام فضایل تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به تأسیس ستاد روز شهدا گفت: “این ستاد به دقت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تحت هدایت سردار سلیمانی ، معاون وزیر فرهنگ و معارف شهدا ایجاد شد. بنیاد و با 6 رویکرد اصلی. “اولین رویکرد در نظر گرفتن شعار اصلی” راه شهدا ادامه دارد “برای اقدام است. نکته دوم مشارکت بود که با حضور بیش از 22 دستگاه در این ستاد محقق شد و ما از همه و همچنین از رسانه ملی که چنین برنامه خوبی را در برنامه روز داشتند ، تشکر می کنیم. این رویکرد سه برابر وجود سازمان است که هنگام اجرای این مراسم ارزیابی می شود ، همه داخره. نکته بعدی “موضوع اصلی” است و بر این اساس ، یک ارتباط مناسب بین بزرگداشت روز شهدا و مسائل امروز ، به ویژه مسئله کرونا و سلامت شهید وجود دارد. مشکل دیگر تنوع برنامه ها است که شامل انواع مختلفی می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ششمین رویکرد مراسم روز شهدا را توجه به موضوع زنان شهید دانست و افزود: ما در برنامه فعلی با عنوان “ارتش فرشتگان تاریخی. “در آغاز بعثت پیامبر (ص) نمی توانیم در مورد او صحبت کنیم و از حضرت خدیجه (س) در کنار او نام نبریم ، ما نمی توانیم نقش زنان بزرگی مانند حضرت فاطمه (س) ، حضرت ام آل را بازی کنیم. -بانین (علیه السلام) ، حضرت زینب (س) و همه زنان بزرگ تاریخ اسلام را مشاهده نمی کنند ، زنانی که در تاریخ اسلام با مردان و گاهی اوقات قبل از آنها نقشی دارند. امروز ، ما می دانیم که بسیاری از زنان ما را قربانی می کنیم زندگی و سلامتی او به عنوان مشاور بهداشت برای سلامت جامعه.

نقش زنان در زمینه ایثار و شهادت برای مردان بسیار مهم است

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در این کنگره گفت: این ایده در زمان شهادت حضرت زهرا (س) ایجاد شد و به نظر می رسد با تلاش همکاران ما در این مدت کوتاه به نتیجه نرسیده است. در بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر سازمانها انجام شد ، و پس از تلاش بدون محدودیت همه افرادی که عاشق و فعال بخش فعال در استان کشور بودند ، اکنون شاهدیم که کنگره گذشته عالی بود.

ابتکار افزود که صدها برنامه برای معرفی زنان شهید ، جانباز و آزادگان در سراسر کشور برگزار شد ، “کنگره در واقع جشن وضعیت زنان بود که در گذشته می توانست کمتر مورد توجه قرار گیرد و فرصتی برای ایجاد یک نسل ذهنی باشد.” قسمت های جوان یک زن شهید ، جانباز و آزاد باشد.

وی درباره کنگره ملی که تاریخ فرشتگان Division را برگزار کرد ، گفت: “با نگاه شهدا ، جنبش در سطح ملی و همه نهادها و دستگاه مورد استفاده شکل گرفت. تمام تلاش ما در کنگره ملی این است که نشان دهیم بحث خود و شهدای انقلاب را تقدیم انقلاب کرده اند ، تا این زمان که ما یک شهید مدافع سلامتی داریم ، زنان و مردان مختلف در طول مقاومت و استقامت نیستند. ، ثبات و از خودگذشتگی برای رسیدن به آرمانهای نظام اسلامی.

معاون رئیس جمهور در امور زنان ، ضمن تشکر از رهبری ژنرال به دلیل درک کنگره و ارسال پیام ، “کنگره ملی کنگره ، فرشته تاریخ ارتش ، همچنین می تواند برای عملیاتی که ما در آن فعال نیستیم جبران شود. جانبازان و افرادی که آزاد هستند ؛ ”در تلاش برای اتصال نسل انقلاب و دفاع مقدس با نسل های جوان و آینده کشور.

اهمیت مرخصی و تقویت فداکاری فرهنگی خود و شهدای خود در جامعه

همچنین سردار یعقوب سلیمانی معاون وزیر فرهنگ و آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس اولین کنگره لشکر فرشتگان تاریخ ، برای یادآوری شهدا ، به ویژه شهدای بانوان 17000 جانباز و آزادسازی کشور و تشکر از سازمانهای مختلفی که در این کنگره شرکت کردند. کرد: قسمت اجرایی کنگره ملی بخش فرشتگان تاریخ از روز درگذشت حضرت آملبین (ص) آغاز شد و در 31 استان و چندین شهر کشور ادامه یافت. ابتدا قرار بود مراسم اختتامیه کنگره ملی در سالروز حضرت زهرا (س) برگزار شود ، اما به دلیل هر حادثه ای ، تاکنون نمی توان روز شهید البابا حوائج امام موسی کاظم (ع) را انجام داد (مانند)؛ البته این روز مطلوب با خود شهدا انتخاب شده است.

معاون وزیر فرهنگ و آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن نشان دادن جایگاه زنان شهید ، جانبازان و آزادگان در کشور و پیام رهبر کنگره این بود: خوشبختانه تلاش و مشارکت همه سازمان ها ، کنگره ملی توسط خوب برگزار شد. اما ما معتقدیم که صاحبان اصلی این جلسات و مدیریت این جلسات شهدا هستند.

سلیمانی در مورد نقش م ofثر زنان در انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و جنگ فرهنگی کنونی افزود: امروز تکریم شهدا ، خانواده های بزرگ شهدا و جامعه ایثارگری چیزی کمتر از شهادت ندارد. ایثار و شهادت پایه های اصلی نظام اسلامی است و باید در جامعه نهادینه شود و اگر با همدلی ، توانمند سازی و وحدت در این مسیر حرکت کنیم ؛ مطمئناً موفق خواهیم شد.

در پایان جلسه ، آزاده سرافراز “رضوانه میرزا دباغ” فرزند “مرضیه حدیدچی (دباغ)” تهران ، آزاده سربلند “فاطمه ناهیدی” از تهران ، خانواده شهدا “گوهر تقیسرکاره (خوشروانی)” از خانواده شهید خوزستان “معصومه ام سیاهویی” از هرمزگان ، خانواده معظم شهدا “ناهید فاتحی کارجو” از کردستان ، جانباز ارجمند “رقیه کلانتری” از آذربایجان شرقی و جانباز ارجمند “اکرم اسکندری” از آذربایجان غربی به نمایندگی از زنان شهید ، جانباز تقدیر شد و آزادگان در کشور.

همچنین ، دوره دو جلد فرهنگ اعلام شهادت زنان ، دوره دو جلد زنان جانباز ، کتاب ریحانه گلگون (گذر زندگی زنان شهید) ، کتاب تمرین بهشت ​​(مجموعه وصیت نامه های زنان شهید) ، دوره دو جلد مجله شاهد اندیشه (چکیده اولین مقاله حماسی زنان فداکارانه) و دو نشریه عربی و انگلیسی “الطاهره” و “حجاب” نیز در کنفرانس های ملی راه اندازی شدند.

دکمه بازگشت به بالا