مطالب عمومی

دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد رشته‌های جدید و اشتغال‌زا فعال شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از ایلام، ناصر نجفی در دیدار با بهروز ناصری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام خواستار راه اندازی رشته های جدید و آموزش های کاربردی و صنعتی برای اشتغال جوانان شد. . استخدام ایجاد و فعال سازی صنایع پایین دستی خوب در حوزه های پتروشیمی و نفت و گاز استان.

وی افزود: ارتقای کیفیت آموزشی و بهبود شرایط فارغ التحصیلان در دانشگاه ها می تواند مشکل اشتغال استان را حل کند که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه رسالت خطیری دارد. (ادامه مطلب)

معاون مدیریت و منابع استانداری ایلام بر لزوم رسیدگی به موضوعات مختلف در بحث اقتصاد و معیشت جامعه تاکید کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند برای رفع این مسائل و تقویت ارتباط خود با صنعت و فعالیت اقتصادی و دانش بنیان اقدامات موثری انجام دهد و از ظرفیت این دانشگاه برای تولید ثروت در استان استفاده کنیم. دانشگاه ها علاوه بر بحث های خاص ممکن است در حوزه فرهنگ نیز فعالیت های مهمی داشته باشند. برای برگزاری دوره های آموزشی و علمی خاص باید از ظرفیت بالای دانشگاه در دستگاه های اجرایی استفاده کرد.

باید از ظرفیت دانشگاه برای تقویت باورهای دینی در بین جوانان استفاده کرد

معاون سیاسی امنیتی استاندار همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه برای تقویت باورها و ارزش‌های دینی اسلامی در بین جوانان تاکید کرد و گفت: همه می‌توانیم در راستای تحقق شعارهای دولت سیزدهم گام‌های قاطع و عملیاتی برداریم. جبهه مردمی – رفتن به رهبران جهاد برای گفتگو عدالت و وارد مبارزه با فساد و تبعیض و حل مشکلات در عرصه اقتصادی شوند.

محمد سبحانه حسنی افزود: دانشگاه یک محیط فرهنگی و آموزشی است و طبیعتاً به نیروهای متدین و ولایتی و فضایی که دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط جدید به آن نیاز دارد، توجه به ارزش‌ها و تقویت باورهای دینی دارد. این یک ماموریت دلهره آور است.» بر عهده دانشگاه است.

دانشگاه آزاد اسلامی باید فعالانه رشته های جدید ایجاد کند و شغل ایجاد کند

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به مسائل خاص و رشته های خاصی که دارد، خروجی فرد باید متخصص بودن در رشته باشد نه اینکه صرفاً مدرک بگیرد. زیرا کشورهای در حال توسعه به متخصص نیاز دارند.

استفاده از ظرفیت بی نظیر دانشگاه در توسعه استان ایلام ضروری است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت منحصر به فرد دانشگاه در توسعه استان تاکید کرد و ادامه داد: دانشگاه دارای ظرفیت و ظرفیت پژوهشی منحصر به فردی برای توسعه و حل مشکلات استان است. در حال حاضر ده ها رشته کاربردی از کاردانی تا دکتری که معمولا بر اساس نسخه توسعه استانی است در این دانشگاه و البته از نظر تحصیلی دایر شده است. اعضای تیم دانشگاه آزاد اسلامی در همه زمینه ها پیشرو است.

بهروز ناصری تصریح کرد: توسعه استان بدون توجه به نقش مهم دانشگاه تقریبا غیرممکن است و همه مسئولان استان بر نقش دانشگاه آزاد اسلام و سایر مراکز آموزش عالی در توسعه استان تاکید کردند. در طول هشت سال گذشته دانشگاه تحریم کردن همه اینها دولت قبل بود و حتی در تصویب رشته ها با این دانشگاه همکاری نکردند و گاهی مشاهده می شد که برای یک مرکز غیرانتفاعی به نام دانشگاه رشته هایی را تصویب می کردند. اما برای این دانشگاه با این همه ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری هیچ رشته ای را تایید نمی کند و اساسا با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری نمی کند.

وی از رویکرد دولت جدید برای توجه به دانشگاه آزاد اسلام به عنوان دانشگاهی انقلابی و مردمی قدردانی کرد و گفت: تمام ظرفیت دانشگاه آزاد اسلام ایلام در خدمت توسعه و اقدام انقلابی دولت جدید است. و این یک تحقیق اساسی است.

آخرین پیام / 4121 /4062 /

دکمه بازگشت به بالا