در انتظار صعود روابط با سعودی!

با توجه به اینکه سفر وزیر اقتصاد و دارایی به عربستان اولین سفر یک مقام ایرانی به عربستان پس از توافق دو کشور است، پیش بینی می شود روابط اقتصادی دو کشور بهبود یابد. .

به گزارش میجیک، در چارچوب حمایت های دولت از بازار سرمایه امروز دو بسته جدید برای حمایت از این بازار تصویب شد که به زودی اجرایی می شود.

پس از رکوردشکنی شاخص بورس در روزهای گذشته، نگرانی برخی سهامداران از تکرار تجربه سال های گذشته است که مسئولان دولتی این موضوع را تکذیب کرده و از ادامه حمایت از بورس خبر داده اند.

برنامه امروز: حمایت از بورس

امروز هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار دو تصمیم مهم مصوبه حمایت از بازار سرمایه

شاخص کل امروز کاهش یافته است. شاخص کل بورس امروز با 63 هزار و 666 واحد کاهش به 2 میلیون و 214 هزار واحد رسید. شاخص کل با همین وزن نیز با 29 هزار و 901 واحد کاهش به عدد 734 هزار و 851 واحد رسید.

تامین کننده خودرو در بازار سهام نیز ادامه دارد. شنبه دوم هفته جاری 250 دستگاه دو کابین و 250 دستگاه تک کابین در بورس کالا عرضه می شود. بر این اساس آخرین مهلت ثبت سفارش خرید خودرو ساعت 16 روز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه است و کارگزاران به منظور مدیریت سفارشات دریافتی مشتریان تا ساعت 17 روز یکشنبه می توانند سفارش های دریافتی را مسدود کنند.

چهره روز: خاندوزی

وزیر اقتصاد که در سفر به عربستان سعودی است امروز جلسات متعددی دارد. سید احسن خاندوزی طی سخنانی در نشست سالانه بانک توسعه اسلامی (ISDB) تصریح کرد: ابتدا باید از مدیران بانک توسعه اسلامی تشکر کنم که موضوع بسیار مهم تقویت انتقال دانش جنوب به جنوب و مشارکت کشورهای عضو و سایر حامیان جنوب به جنوب را در دستور کار این جلسه قرار دادند. . از قله

همچنین وزیر اقتصاد میزگرد بانک توسعه اسلامی بانک توسعه اسلامی راه حل های عملیاتی را برای تسهیل انتقال دانش، استفاده از بخش خصوصی و تامین مالی موثرتر پروژه ارائه می کند.

همچنین وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست سالانه بانک توسعه اسلامی در سال 2023 در جده عربستان سعودی. محمد الجدان، وزیر دارایی این کشور ملاقات می کند.

شریک اروپایی امروز: آلمان

بررسی اطلاعات اتاق بازرگانی تهران نشان می دهد با وجود کاهش قیمت ها، صادرات وزنی ایران در فروردین ماه امسال افزایش یافته است. به این ترتیب رقابت چین و امارات همچنان به عنوان شریک اصلی تجاری ایران ادامه دارد، اما امسال چین همچنان این رتبه را در اختیار دارد. دائمی آلمان در فهرست شرکای تجاری بزرگ ایران چهارمین واردکننده کالا به کشور است.

وزیر راه و شهرسازی نیز همکاری می کند عمان گفت. بذرپاش در خصوص مذاکرات دو کشور و همکاری های آتی بر پیگیری و اجرای توافقنامه عشق آباد و تاسیس دو کشور برای اجرا تاکید کرد و گفت: در ماه جاری مذاکرات مناسبی بین ایران و عمان در قالب صورت گرفت. قرارداد عشق آباد قرارداد عشق آباد بین کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، عراق، ایران و عمان منعقد شد که یک توافق راهبردی است. از این رو قرار شد نشستی در سطح وزیران این اعضا در ترکمنستان یا ایران یا حتی عمان برگزار شود تا آخرین توافق صورت گرفته در جلسات قبلی برای تاثیرگذاری بیشتر پیگیری شود.

بلیط هواپیما این هنوز جای بحث دارد. دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: شرکت ها هزینه های ثابتی دارند و باید این هزینه ها را تامین کنند و این به معنای غیرمنطقی است که ایرلاین ها عرضه را کاهش دهند.

تمدید روز: صادرات گاز

وزیر نفت از توافق به ادامه صادرات گاز به عراق مطلع. وزیر نفت با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر دو قرارداد انتقال گاز با نیروگاه های بغداد و بصره عراق دارد، گفت: بر اساس توافق طرفین، این دو قرارداد تا پنج سال آینده تمدید خواهد شد.

توزیع کارت سوخت جدید نیز ادامه دهد. مدتی است که کارت BBM یکی از دغدغه های صاحبان خودروهایی است که کارت BBM شخصی ندارند. بر اساس این اطلاعیه 380 هزار درخواست برای صدور کارت سوخت بوده است.

قیمت نفت در بازار جهانی تغییر می کند. قیمت معاملات نفت برنت با 81 سنت یا 1.1 درصد کاهش به 74.17 دلار در هر بشکه بسته شد. وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 38 سنت یا 1.2 درصد کاهش به 70 دلار و چهار سنت در هر بشکه بسته شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا