درخواست از عربستان برای پذیرفتن دو ایرلاین ایران برای حج

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برخاست

عربستان

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ایرلاین هایی را که می توانیم داشته باشیم به جز ایران ایر که نهایی نشده است را به عنوان خدمات دهنده در نظر می گیریم اما در روزهای آینده تکلیف آن مشخص می شود.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد محمدی بخش در نشست خبری حجاج 1402 اظهار کرد: یکی از بزرگترین عملیات اعزام زائران و بازگشت در مراسم حج است. سال گذشته نزدیک به 40000 نفر به حج اعزام شدند. و امسال بیش از دو برابر سال گذشته حجاج اعزام می شود و مسئولیت پروازها بر عهده ایران ایر است.

وی ادامه داد: از این رو جلساتی برای حج امسال برگزار شد و هماهنگی برای مسائل امنیتی، گمرکی و مرزهای هوایی، مسائل مربوط به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا اولین زائران از سوم خرداد ماه اعزام شوند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: ترمینال سلام برای سفر حج و عتبات آماده شده است و حرکت حج امسال در فرودگاه امام خمینی (ره) از ترمینال سلام انجام می شود و 30 درصد زائران از این ترمینال اعزام می شوند. سال جاری و بقیه زائران از 20 فرودگاه دیگر سراسر کشور اعزام خواهند شد.

محمدی بخش تصریح کرد: ما در کشور عربستان نیز ملاحظاتی داریم که باید به آن فکر کنیم؛ البته ما ایرلاین را یک ایرلاین قطعی می دانیم و از عربستان می خواهیم که سرویس دهنده ای غیر از ایران ایر داشته باشد که هنوز این کار انجام نشده است اما در روزهای آینده نقش آن مشخص خواهد شد.

وی درباره اضافه شدن شرکت های هواپیمایی ایران ایر در عملیات حج، توضیح داد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامل پرچم کشور محسوب می شود و سایر ایرلاین ها به کمک هما خواهند بود. برای پروازهای اضافی معراج و قشم ایر در حال حاضر ایران ایر و قشم ایر مجوز دارند و منتظر صدور مجوز معراج هستیم.

دکمه بازگشت به بالا