تعطیلی جمعه برای کارکنان سامسونگ

سامسونگ

در تلاش برای حفظ استعدادهایی که برای کار انعطاف پذیر ارزش بیشتری قائل هستند، Samsung Electronics هر ماه یک جمعه به کارمندان مرخصی می دهد.

به گزارش میجیک، سخنگوی سامسونگ به صورت تلفنی به بلومبرگ گفت: از هفته آینده کارکنان غیرکارخانه ای و تمام وقت این شرکت می توانند در دوره دریافت حقوق که معمولا هفته آخر است، روز جمعه مرخصی بگیرند. 20 بار و این اولین بار است.

اوایل این هفته خبر سیاست جدید سامسونگ در رسانه های داخلی کره جنوبی منتشر شد.

سامسونگ، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه در جهان و بزرگترین شرکت کره‌جنوبی، راه رقیب کره‌جنوبی خود SK Hynix را دنبال کرد که همان هفته کاری انعطاف‌پذیر را در سال گذشته اتخاذ کرد و به کارمندان اجازه داد بیش از 40 ساعت کار کنند. هفته، آنها باید یکی از آنها را در ماه خارج کنند.

سایر شرکت‌های فناوری کره جنوبی، از جمله پلتفرم اجتماعی محبوب Kakao Corp، در پی همه‌گیری ویروس کرونا، از سیستم‌های انعطاف‌پذیرتر پیروی کرده‌اند.

به گزارش بلومبرگ، این اقدام سامسونگ که حدود 120000 کارمند دارد، نشان می‌دهد که چگونه همه‌گیری ویروس کرونا شیوه کار مردم را تغییر داده است، حتی در کشورهایی که فرهنگ کاری محافظه‌کارانه‌تری دارند. مردم کره جنوبی جزو پربازده ترین مردم جهان هستند و در سال 2021، حدود 200 ساعت بیشتر از میانگین کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) کار خواهند کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا