برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

چگونه ارور کارتریج سامسونگ را رفع کنم؟

دلایل عدم شناسایی کارتریج در پرینتر چیست؟

شناخته نشدن کارتریج hp یکی از متداول‌ترین مشکلات، میان کاربران در سراسر جهان است. در شناسایی نشدن کارتریج پرینتر بسیاری از کاربران تصور می‌کنند باید به فکر خرید کارتریج یا پرینتر جدید باشند. اما این تصور نادرست است زیرا این مشکل، اغلب زمانی رخ می‌دهد که کارتریج دوباره پر (refilled) یا بازسازی (remanufactured) شده‌ است.

ولی مشکل شناسایی نشدن کارتریج hp ممکن است بعد از خرید کارتریج جدید نیز مشاهده شود. در این صورت خطاهای زیر روی دستگاه نشان داده می‌شود:

  • Toner is not compatible: ناسازگاری تونر با دستگاه
  • Printer Cartridge Not Detected: عدم شناسایی کارتریج
  • HP cartridges locked یا cartridge protection enabled: کم بودن مقدار جوهر یا تونر
  • No Cartridge Installed: عدم نصب کارتریج

چرا پرینتر من پرینت نمی گیرد؟

ممکن است پرینتر شما به منبع برق وصل نباشد. شاید هم شما در محیط ویندوز، پرینتر سامسونگ خود را به عنوان پرینتر پیش فرض انتخاب نکرده‌اید. ابتدا پرینتر را به برق متصل کرده، دکمه پاور آن را فشار دهید و سپس در محیط ویندوز، پرینتر سامسونگ را به عنوان پرینتر پیش فرض انتخاب کنید. چاپ نکردن و پرینت نگرفتن دستگاه، یکی از مشکلات عمومی پرینتر‌ها است.

خرابی پرینتر سامسونگ می‌تواند به دلایل زیر هم باشد:

  1. کابل اتصال بین پرینتر و کامپیوتر به درستی متصل نشده است: آن را چک کنید.
  2. کابل اتصال صدمه دیده است: بهتر است تا کابل را در یک سیستم دیگر که به درستی کار می‌کند امتحان کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید.
  3. تنظیمات پورت نادرست است: تنظیمات پرینتر ویندوز را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پرینت شما به پورت اتصال مورد نظر ارسال می‌شود. اگر کامپیوتر شما دارای چندین پورت است، مطمئن شوید که پورت پرینتر را به درستی انتخاب کرده‌اید.
  4. ممکن است خرابی پرینتر سامسونگ شما ناشی از پیکربندی نادرست آن باشد. تنظیمات پرینت را بررسی کنید تا از درست بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید (به بخش راهنمای کاربر پرینتر در « Opening printing preferences» مراجعه کنید).
  5. دقت کنید که درایور پرینتر شما به درستی نصب شده باشد.
  6. پرینتر شما به درستی عمل نمی‌کند: پیام نمایش داده شده در کنترل پنل را بررسی کنید تا ببینید آیا چاپگر شما یک خطای سیستمی را نشان می‌دهد یا نه. در صورت بروز خطا با نماینده خدمات تماس بگیرید.
  7. دقت کنید، اگر سینی خروجی پرینتر پر باشد، عملیات چاپ متوقف می‌شود.

ارور replace toner سامسونگ | ارور toner empty

رفع مشکل عدم شناسایی کارتریج در چاپگر

برای رفع مشکل شناسایی نشدن کارتریج در پرینتر به دلیل هر یک از موارد بالا می توانید از روش های زیر استفاده کنید. البته ممکن است برای شناسایی مشکل مجبور به امتحان چند مورد از این روش ها شوید.

پر شدن حافظه داخلی (Internal Memory) پرینتر

یکی از دلایل شناسایی نشدن کارتریج در پرینتر، پر شدن حافظه داخلی (Internal Memory) پرینتر است. در یک فرایند سالم، پرینتر باید بعد از نصب کارتریج جدید حافظه داخلی را ریست کند و توسط پرینتر شناسایی شود. اما بعضی وقت ها این اتفاق از جانب پرینتر اتفاق نمی افتد و کارتریج جدید به عنوان کارتریج قدیمی شناخته می شود. برای حل این مشکل کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کارتریج جدید را خارج کنید و کارتریج قدیمی را در پرینتر جا بزنید. پرینتر را برای ده دقیقه به حا خود رها کنید.
  • کارتریج قدیمی را خارج کنید و دوباره کارتریج جدید را جا بزنید. و به مدت چند دقیقه منتظر بمانید.

در صورتی که مشکل با این دو مرحله رفع نشد، این مراحل را عیناً و با همین ترتیب اجراء کنید

  • کارتریج جدید را خارج کنید.
  • با دکمه پاور پرینتر را خاموش کنید.
  • برق پرینتر را با کشیدن دو شاخه از پریز قطع کنید.
  • چند لحظه صبر کنید و دوباره پرینتر را به برق وصل کنید.
  • کارتریج جدید را جا بزنید.
  • پرینتر را روشن کنید.
  • با این روش می توانید حافظه پرینتر خود را ریست کنید و به احتمال زیاد مشکل رفع می شود.

برای ثبت سفارش خرید کارتریج hp در محل و یا تعمیر پرینتر در محل در امداد چاپگر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

تمامی هدف ما از راه اندازی این فروشگاه ایجاد بستری مناسب جهت تهیه محصولات توسط هریک از کاربران گرامی در جای جای کشور عزیزمان ایران با قیمتی مناسب می باشد. راحتی سفارش و خرید کارتریج کانن امکان استفاده آسان از وب سایت، امکان پرداخت اینترنتی، امکان مقایسه کالا ها، اطلاعات علمی، امکان استعلام قیمت هاو غیره از جمله امتیازات ویژه کم رنگ میباشند که طی تلاش و تحقیق تیم مجرب و متخصص این شرکت گردآوری شده است. طراحی بینظیر وبسایت کمرنگ و امکان انتخاب آسان از طریق دسته بندی های هوشمند وبسایت ، خرید را برای عموم مردم عزیز ایران مقدور کرده است .

دکمه بازگشت به بالا