اقتصادی

پرچمدار سامسونگ با هوش مصنوعی به میدان آمد

سامسونگ هوش مصنوعی را محور اصلی رونمایی سالانه گوشی های گران قیمت خود قرار داده و گلکسی اولترا، جانشین گلکسی نوت را به عنوان قهرمان امروز معرفی کرده است.

به گزارش میجیک، هیچ چیز جدیدی درباره سری گلکسی اس 24 وجود ندارد. همانند سال های گذشته، سامسونگ یک مدل استاندارد، یک مدل پلاس کمی بزرگتر و یک مدل Ultra مجهز به قلم S دارد. همه این گوشی ها منشور مستطیلی با صفحه نمایش لمسی و دوربین هستند. با وجود برچسب قیمت 1299 دلاری، مدل Ultra برنده صفحه نمایش آنلاین سامسونگ نسبت به دو مدل دیگر است.

سامسونگ با نشان دادن سرعت ترجمه صوتی توسط هوش مصنوعی، به ویژه با استفاده از مدل جمنا AI گوگل، پیشتاز است. ضبط صدا سامسونگ همچنین از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن ضبط‌ها استفاده می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت های معرفی شده در این رویداد «Circle to Search» است که توسط گوگل با همکاری نزدیک سامسونگ طراحی شده است. این ابزار به کاربران محدوده S24 اجازه می دهد تا دایره ای را روی صفحه بکشند تا هر چیزی را که دوست دارند برجسته کنند، در نتیجه جستجوی Google، مورد را شناسایی کرده و پیوندهایی به اطلاعات بیشتر یا فرصت های خرید ارائه می دهد. کتی ادواردز، مهندس نرم‌افزار می‌گوید، برای مثال، اگر خالق آنلاین مورد علاقه‌تان فراموش کند که طراح مدی را که در یک عکس پوشیده است برچسب‌گذاری کند، مفید است و این امر آرزوهای شما را برای تقلید از سبک آن‌ها از بین می‌برد.

هوش مصنوعی بارها و بارها در ارائه سامسونگ ظاهر شد و توانایی S24 برای گرفتن عکس و فیلم را افزایش داد، به خصوص هنگام زوم کردن برای نماهای نزدیک با لنز نوری Ultra 5x، سپس تشخیص نقص یا تکه های سایه را می توان حذف کرد. حتی می گوید هوش مصنوعی به مدیریت انرژی کمک می کند. موضوع کلی سامسونگ نشان می‌دهد که هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا هوش ذاتی خود را با کار کردن و خودکارسازی انواع کارهای تخصصی که زمانی به افراد ماهر یا ابزارهای تخصصی مانند ویرایش عکس نیاز داشتند، آزاد کنید.

مدل Ultra S24 در انواع 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی موجود است که همگی دارای پردازنده مرکزی هشت هسته ای و صفحه نمایش 6.8 اینچی با رزولوشن 3120 در 1440 هستند. چهار دوربین عقب دارای سنسورهای 200، 50، 12 و 10 هستند. مگاپیکسل دوربین جلو 12 مگاپیکسلی. پردازنده هشت هسته ای Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 دارای هسته هایی با فرکانس های 3.39 گیگاهرتز، 3.1 گیگاهرتز، 2.9 گیگاهرتز و 2.2 گیگاهرتز است. 12 گیگابایت رم و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی همه چیز را کامل می کند.

مدل پلاس S24 از 1119.99 دلار شروع می شود. دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی با رزولوشن 3120 در 1440، 12 گیگابایت رم و تنها سه دوربین پشتی با رزولوشن 50، 12 و 10 مگاپیکسل است. دوربین جلو همان Ultra است اما باتری آن به 4900 میلی آمپر ساعت کاهش می یابد.

مدل استاندارد S24 از 799.99 دلار شروع می شود و دارای 8 گیگابایت رم است. اندازه صفحه نمایش این مدل 6.2 اینچ و رزولوشن 2340 در 1080 است و با مشخصات اس 24 پلاس مطابقت دارد. دوربین این مدل با مدل های گران تر نیز سازگار است.

طبق گزارش رجیستر، سامسونگ وعده هفت ساله به روز رسانی های امنیتی و سیستم عامل گوگل را برای این گوشی ارائه کرده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا