تصویب تخفیف ۵ درصدی خوراک برای پتروشیمی گلستان

پتروشیمی | گلستان

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر اینکه هلدینگ خلیج فارس سهامدار اصلی پروژه پتروشیمی گلستان است، گفت: با توجه به دوری این مجموعه از آب های آزاد و هزینه بالای حمل و نقل محصول، خوشبختانه با تصمیم دولت و مجلس، این طرح دارای 5 درصد تخفیف در زمینه مواد غذایی است.

به گزارش میجیک، علی عسکری عصر امروز (پنجشنبه 9 آذرماه) در حاشیه ادامه اجرای طرح پتروشیمی اوره و آمونیاک گلستان با بیان اینکه رئیس جمهور در دور اول سفر استانی سیدابراهیم رئیسی به گلستان دستور داد: روغن وزیر امور حقوقی این پروژه را پیگیری کند. شید افزود: وزیر نفت از هلدینگ خلیج فارس و سایر سرمایه گذاران و ذی نفعان دعوت کرد تا پیگیری جدی را آغاز کنند.

وی با تاکید بر اینکه هلدینگ تلوک پرشیا مجری طرح و مسئولیت اجرای طرح پتروشیمی گلستان است، گفت: با توجه به دوری این مجموعه از آب های آزاد و هزینه های بالای حمل و نقل محصولات، خوشبختانه با تصمیم دولت تدبیر و امید به عمل آمد. و شورای اسلامی این پروژه کاهش می یابد. پنج درصد در حوزه خوراک منتفع خواهد شد، این مشکل باعث می شود سهامداران در این طرح امید جدیدی به سود پیدا کنند.

بر اساس اعلام وزارت نفت، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه بر اساس توافق و برنامه ریزی انجام شده، طرح پتروشیمی گلستان باید حداقل ۱۱ ماه از سال خوراک گاز مستمر داشته باشد، اظهار داشت: با این کمک سود این پروژه به عنوان موتور محرک قابل افزایش است. اقتصاد استان گلستان محاسبه می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا