اقتصادی

«تثبیت حق ورود کالاهای اساسی» و «اصلاح قیمت خوراک پتروشیمی» اولویت حوزه صنایع در بودجه ۱۴۰۲ است

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن شورای اسلامی، «اصلاح عوارض واردات کالاهای اساسی در سال 1401» و «اصلاح قیمت خوراک پتروشیمی و گاز صنعتی» را از اولویت های صنعت و معدن در کشور دانست. لایحه بودجه 1402.

علی جدیدی در گفت وگو با میجیک، اظهار کرد: در رابطه با اولویت های صنعت و معدن که باید در بودجه 1402 لحاظ شود، دو مورد در کمیسیون صنعت و معدن وجود دارد که باید در لایحه بودجه 1402 پیگیری شود. . یکی از این موارد حقوق ورودی کالاهای اساسی است که در بودجه امسال آن را تغییر دادیم و دولت هم در این باره لایحه دارد و حقوق واردات کالاهای اساسی از 4 درصد به 1 درصد کاهش می یابد. این کاهش حقوق ورودی مربوط به کالاهای اساسی، دارو، مواد اولیه، قطعات و ماشین آلات خط تولید است، اما دولت در لایحه بودجه 1402 که به صنعت ارسال شده است، این کاهش عوارض گمرکی را فقط برای کالاهای اساسی و دارو در نظر گرفته است. . کمیسیون مانند مصوبه سال 1401 در مجلس، برای سال 1402 نیز همین مقدار در نظر گرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن شورای اسلامی در ادامه گفت: نکته دوم مربوط به مالیات بر درآمد است که سال گذشته 5 درصد بود که اصناف و صنعت خواستار کاهش آن شدند و کمک کنند یعنی. از 25 درصد به 20 درصد کاهش یافته و 5 درصد در نظر گرفته شده است.

بنابراین افزود: اما در لایحه بودجه سال 1402 دولت نوشته بود «تا 18 درصد» یعنی 7 درصد کمتر از 25 درصد که در کمیسیون گفتیم این میزان برای کمک به تولید و تجارت تعیین شود. کف معافیت مالیاتی کارمندان دولت و حقوق بگیران 7 میلیون تومان بود که در سال 1402 می شود 84 میلیون تومان اما معافیت مالیاتی اصناف در سال 1402 متاسفانه 46 میلیون تومان بود که در کمیسیون مطرح شد بیایید به همان 84 برسانیم. میلیون تومان چون حدود 800 هزار نفر از صنف مشمول این بخشش می شوند.

نماینده مردم شیروان در شورای اسلامی یکی دیگر از اولویت های حوزه صنعت در لایحه بودجه 1402 را بحث مواد اولیه پتروشیمی و گاز صنعتی دانست و گفت: در این باره نیز بحث وجود دارد زیرا دولت مبلغ را افزایش داده است. برای این صنعت در کمیسیون به دنبال توجیه افزایش قیمت گاز صنعتی به عنوان سوخت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا