ترافیک سنگین در قشم و گیلان و کمبود جا در بوشهر

بوشهر | ترافیک سنگین

دبیر ستاد مرکز خدمات سفر از تردد مسافران در استان گیلان، شهرستان بندرعباس و جزیره قشم و کمبود اسکان مسافران در استان بوشهر خبر داد.

مصطفی فاطمی مدیرکل توسعه گردشگری داخلی و دبیر ستاد هماهنگی معاونت سفر با مشاهده آخرین وضعیت سفر در استان در تعطیلات 22 بهمن به میجیک گفت: بررسی ها حاکی از آن است که اکثر استان ها با حجم قابل توجهی سفر مواجه هستند. در غرب استان ضریب اشغال رسمی مسکن 70 درصد است. استان های کردستان، همدان، کرمانشاه و لرستان بیشترین توجه گردشگران را داشته اند. استان آذربایجان شرقی نیز با حجم سفر قابل توجهی مواجه است.

او اضافه کرد: در بین استان های غربی، سطح جمعیت استان کردستان از سایر استان ها بالاتر است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر همچنین از تردد سنگین خودروهای سواری در برخی استان های جنوبی خبر داد و افزود: در استان هرمزگان ظرفیت اشغال تخت به 95 درصد رسیده است و بزرگترین مشکل این استان ترافیک سنگین مسافر در بندرپل است که به دلیل لندینگ کشتی‌های انتقال مسافران به جزیره قشم است. ترافیک سنگین در ورودی شهر بندرعباس گزارش شده است که پیش بینی می شود روان باشد.

فاطمی ادامه داد: در استان بوشهر همه اقامتگاه ها مملو از مسافر است و به مسافران توصیه می شود شهرهای تکمیلی این استان مانند دشستان را تغییر دهند و یا شهر استان خوزستان را برای سفر و اقامت در نظر بگیرند که هنوز ظرفیت پذیرش مسافر را دارد. مسافرانی که امروز به بوشهر سفر می کنند باید مراقب وضعیت باشند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات گردشگری افزود: حجم تردد مسافر از شیراز به سنگین بوشهر گزارش شده است.

فاطمی گفت: در استان های شمالی کشور، گیلان و مازندران حجم مسافران قابل توجه است، البته با توجه به ترافیک ورودی گیلان، پیش بینی می شود از امشب گردشگران این استان با مشکل اسکان مواجه شوند.اما توصیه های لازم به ستاد اجرایی سفر گیلان برای تجهیز امکانات بیشتر برای خدمات رسانی به مسافران داده شده است.

برخی استان های غرب و جنوب کشور در شرایطی که با ازدحام سفر و در برخی مناطق کمبودهایی پیش بینی شده است، چندی پیش در ستاد هماهنگی خدمات سفر با آسیب شناسی سفر در ایام تعطیلات در ماه تا پایان سال جاری پیش بینی شده است. در سال، برای اتخاذ تدابیر به ویژه برای اسکان و جابجایی مسافران، مواد غذایی به ویژه نان و همچنین سوخت به استان های پر رفت و آمد پرس می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا