تاثیر فضای مجازی بر قیمت‌گذاری مسکن و خودرو/پیگیری راه‌اندازی سایت تخصصی مشاورین املاک اراک

اراک | خودرو

میجیک / مرکزی رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: در قیمت خانه و خودرو باید فضای مجازی کنترل شود زیرا تاثیر بالایی در قیمت دارد.

بهروز عسگری سوم از خرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: سامانه ای مانند سایت دوار اما در نسخه بهتر تحت عنوان سایت ویژه مشاوران املاک در استان مرکزی در حال اجرا و راه اندازی است و اگر حامیان پیدا می شوند، سیستم خوب و کامل است، مفید و موثر است که از اعلام قیمت های گزاف جلوگیری می کند.

وی افزود: برخی قیمت ها را دلالان تعیین می کنند نه مشاوران املاک که با ایجاد این سامانه حداقل 30 درصد قیمت ها را کنترل خواهند کرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک تصریح کرد: در حال حاضر دولت و بخش خصوصی در حال معرفی هستند. اگر چندین بخش مرتبط با صنف در این زمینه وارد کار شوند، تأثیر آن قابل مشاهده و مشهود خواهد بود.

عسگری خاطرنشان می‌کند: قیمت‌ها توسط مشاوران املاک بر اساس معیارهایی از جمله سال ساخت، محیط، نوع مصالح و … است.

وی با اشاره به فضای مجازی گفت: در قیمت خانه و خودرو باید فضای مجازی کنترل شود چرا که تاثیر بالایی در قیمت دارد.

عسگری با اشاره به اخباری مبنی بر کد رهگیری رایگان افزود: کد رهگیری از سوی اتحادیه املاک توصیه شده بود اما بعدا اعلام کرد که دریافت این کد اختیاری است و اجباری نیست در حالی که کد رهگیری از ابتدا هزینه ای ندارد. و توسط بخش خصوصی ایجاد شده است اما اکنون بخش دولتی این کد را به نفع خود تکمیل و دریافت این کد را رایگان اعلام کرده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این است که مشاوران املاک یک سال تعطیل شوند تا دلایل گرانی و گرانی مشخص شود. پیشنهاد بعدی این است که با توجه به کمبود مسکن در شهر اراک، با امتیاز دادن به تعاونی ها می تواند در قیمت گذاری و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا موثر باشد.

عسگری ادامه داد: همچنین با اعطای پروانه ساخت در چند منطقه شهری مشکل قابل توجه مسکن در شهر اراک برطرف می شود. اگر عرضه و تقاضا مطابقت داشته باشند، قیمت مسکن در تعادل خواهد بود.

وی بیان کرد: در حوزه مسکن 8 سال است که ساخت و ساز کاهش یافته است و تاخیر ایجاد شده در این مرحله باید با رونق ساخت و ساز جبران شود. فعالان عرصه ساخت و ساز مسکن در شهر اراک به دلیل قوانین سختگیرانه و عدم صرفه اقتصادی به شهرهای دیگر مهاجرت کردند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک تاکید کرد: تصمیم مسکن بعد از 4 سال تاثیر خود را نشان می دهد.

عسگری با اشاره به دلایل گرانی مسکن در اراک خاطرنشان کرد: فضای مجازی، تورم در حوزه مصالح و هزینه پروانه و پروانه ساختمانی از جمله عوامل افزایش قیمت مسکن است.

وی بیان کرد: دوره آموزشی مجوز ویژه مشاوران املاک استان مرکزی از سال گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از 450 نفر در این دوره شرکت کرده اند که این دوره 40 ساعت به طول می انجامد و اجباری است.

عسگری افزود: شناخت تخلفات صنفی مشاور املاک، پیشگیری از تخلفات، حقوق ثبتی، شناخت وظایف مشاوران املاک و مبانی فقه سود از سرفصل های دوره است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک خاطرنشان کرد: بیشتر شکایات در حوزه معاملات ملکی بین طرفین معامله بوده و ربطی به مشاوران املاک ندارد. اکنون قرارداد تنظیم شده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در خصوص وام سپرده مسکن گفت: در خصوص وام سپرده مسکن همکاری خوبی از سوی بانک ها صورت نمی گیرد و بسیاری از مستاجرها نمی توانند این وام را دریافت کنند.

عسگری ادامه داد: در صورت تعیین تکلیف زمین های قنات ناصری، زعفرانیه، جهانگیری و ولی آباد بخش بزرگی از مشکل مسکن شهر اراک حل می شود.

وی تاکید کرد: افراد برای ثبت قرارداد در دفتر مشاور املاک مجوز ثبت مشاور املاک را مشاهده کنند تا در صورت وجود مشکل بررسی کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا