اقتصادی

امکان دریافت کد رهگیری قرارداد اجاره بدون مراجعه به دفتر املاک

وزارت راه و شهرسازی به مالکان و مستاجران اجازه می دهد از طریق سامانه املاک و مسکن کد رهگیری قراردادهای اجاره را دریافت کنند.

به گزارش میجیک، برای کاهش هزینه ها، وزارت راه و شهرسازی می تواند نسبت به ثبت و استعلام قرارداد اجاره موجر و مستاجر اقدام کند. در همین راستا نسخه آزمایشی سامانه ثبت نام اجاره مسکن راه اندازی شده است و متقاضیان باید در قسمت «سامانه ثبت نام رایگان اجاره مسکن (نسخه آزمایشی)» به سامانه املاک و مسکن به نشانی amlak.mrud.ir مراجعه کنند.

از طریق این سامانه، مالکان و مستاجران می توانند بدون مراجعه به دفتر مشاور املاک با درج اطلاعات، به صورت قانونی اقدام به ثبت قرارداد و دریافت کد رهگیری به صورت رایگان کنند. این سرویس در قالب پنجره ملی خدمات هوشمند دولت ارائه می شود.

دریافت کد رهگیری قرارداد اجاره بدون مراجعه به دفتر املاک امکان پذیر است

ادامه مطلب

از سال 1386 با راه اندازی سامانه املاک، دریافت کد رهگیری برای معاملات ملکی مانند خرید، فروش و اجاره الزامی شد که باید به صورت رایگان توسط مشاوران املاک ارائه شود. اما در بسیاری از موارد مشاوران املاک به بهانه قیمت تمام شده از ارائه کد رهگیری خودداری می کنند و به قول سه رنگ پایبند هستند.

اقدام دولت در ارائه کدهای رهگیری به مشتریان در قالب پنجره ملی خدمات هوشمند دولتی می تواند باعث بی نیازی حضور در بازار مسکن از سوی برخی مشاوران متقلب املاک شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا