افزایش همکاری‌ها در زمینه تجارت گاز و صادرات فرآورده‌های نفتی بین ایران و ترکمنستان

صادرات

وزیر نفت در سفر دو روزه خود به عشق آباد با رئیس جمهور ترکمنستان و مقامات عالی رتبه این کشور برای افزایش همکاری ها در زمینه تجارت گاز و صادرات فرآورده های نفتی و خدمات فنی مهندسی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش میجیک، جواد اوجی وزیر نفت روز گذشته (7 دی ماه) در رأس هیئتی به عشق آباد ترکمنستان رفت و در این سفر دو روزه پیام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران را برای ترکمن ها آورد. مردم. وی با رئیس جمهور بردی محمداف دیدار کرد، رشید مردوف وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر در امور نفت و گاز ترکمنستان باتر امانوف دیدار و گفتگو کردند.

در این سفر طرفین در خصوص توسعه همکاری ها در زمینه تجارت گاز و فرآورده های نفتی و صادرات خدمات فنی مهندسی و تجهیزات نفتی بحث و گفتگو کردند.

لازم به ذکر است در این سفر مجید چگنی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، احمد اسدزاده معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی و پیام کهتری مشاور وزیر و مدیرکل شرکت ملی گاز ایران حضور داشتند. وزیر. این دفتر وزیر نفت را نیز همراهی می کند.

شایان ذکر است که 28 دسامبر سال جاری در گفت و گوی تلفنی با سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان ضمن ابراز خرسندی از رشد چشمگیر روابط دو کشور در سال های اخیر به ویژه افزایش حجم وی بر لزوم تسریع در اجرای توافقات مهم در نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی تاکید کرد و بر انرژی، حمل و نقل و ترانزیت تاکید کرد.

سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان نیز با ابراز خرسندی از روند توسعه روابط دو کشور در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از مشارکت فعال و موثر ایران در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی دو کشور و قدردانی کرد. نمایشگاه جانبی این نشست وی بر آمادگی کشور برای گسترش سطح همکاری ها و اجرای توافقات انجام شده در بخش های انرژی، حمل و نقل، ترانزیت و فرهنگ تاکید کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا