ارتباط ژن های سرطان سینه و ریسک ابتلا در زنان مسن – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون با این حال، تحقیقات جدید نشان می دهد که این موضوع حتی اگر قبلاً سرطان سینه نداشته باشد، درست است.

“رودخانه متکالفآنچه در مورد نتایج ما شگفت‌آور است این است که سرطان سینه و تخمدان شایع‌ترین سرطان‌هایی هستند که دیده می‌شوند، زیرا می‌دانیم که چگونه خطر ابتلا به سرطان در زنان دارای این عوامل خطر ژنتیکی کاهش می‌یابد.

برای بررسی این موضوع، محققان بیش از 2200 زن بین 50 تا 75 سال از 16 کشور را تحت نظر گرفتند. زن می دانست که جهش BRCA دارد و هیچ تشخیص قبلی سرطان نداشته است.

خطر ابتلا به سرطان بعد از 50 سالگی برای زنان 49 درصد برای کسانی که جهش BRCA1 دارند و 43 درصد برای کسانی که جهش BRCA2 دارند، است.

حتی برای کسانی که تحت عمل جراحی قرار نگرفته‌اند که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد، مانند برداشتن پروفیلاکسی سینه، تخمدان‌ها و لوله‌های فالوپ بیشتر است. برای این زنان، خطر جهش BRCA1 77 درصد و جهش BRCA2 67 درصد است.

حدود 15 درصد از زنان در زیر مطالعه می کنند ماستکتومی پیشگیرانه دو سمت تقریباً 43 درصد تخمدان ها و لوله های فالوپ خود را قبل از 50 سالگی برداشته اند.

تنها 9 درصد از این زنان کمترین خطر ابتلا به سرطان را داشتند.

هیچ روش غربالگری خوبی برای سرطان تخمدان وجود ندارد. دستورالعمل های شبکه جامع ملی سرطان توصیه می کند که زنان دارای جهش BRCA1 در سنین 35 تا 40 سال و زنان دارای جهش BRCA2 در سنین 40 تا 45 سال باید تخمدان ها و لوله های فالوپ خود را خارج کنند.

متکالف او امیدوار است که پیشرفت در آزمایش ژنتیک به زنان بیشتر کمک کند تا خطرات را درک کنند.

دکمه بازگشت به بالا