اتصال بیش از ۹۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار گلستان به اینترنت پرسرعت

اینترنت پرسرعت | گلستان

به گفته مدیر ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و انفورماتیک، بیش از 99 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان گلستان به اینترنت پرسرعت و پایدار متصل هستند.

به گزارش میجیک، در عصر کامپیوتر و ماهواره، انسان می تواند در کمترین زمان تصاویر، صداها و سایر اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت یا ارسال کند. همزمان با ورود به قرن بیست و یکم توجه صنعت مخابرات و مراکز تحقیقاتی به آخرین فناوری روز دنیا که فیبر نوری است افزایش یافت و به گفته متخصصان حوزه ارتباطات با استفاده از فیبر نوری زیرساخت های ارتباطی محلی و شهری قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر و با یکدیگر با سرعت بالاتر و کیفیت برتر خواهند بود. اتصال زیرساخت های اطلاعاتی منطقه ای و جهانی

با استفاده از جدیدترین فناوری انتقال نوری، زیرساخت های لازم برای کلیه کاربردهای الکترونیکی مانند تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک و بانکداری الکترونیکی در دسترس است و می تواند کم هزینه، پرسرعت، ایمن و با کیفیت بالا را ارائه دهد. خدمات ارتباطی برای تمامی طبقات

فیبر نوری یکی از رسانه های انتقال هدایت شونده است که در مخابرات استفاده می شود و رسانه انتقال بین فرستنده و گیرنده است. در واقع فیبر نوری یکی از روش های دسترسی به اینترنت ثابت است که به جای تمام یا بخشی از کابل های مسی از کابل های فیبر نوری استفاده می کند. بسته به اینکه چه حرفی را به جای x قرار دهید، روش دیگری برای نمایش آن به کاربر نشان می دهد. در مدل FTTH (Fiber To The Home) کابل فیبر نوری تا خانه یا واحد کاربری ادامه پیدا می کند و به عبارت دیگر فیبر نوری جایگزین کل کابل مسی از مخابرات تا خانه می شود.

در همین راستا و در ادامه توسعه پروژه های فیبر نوری در کشور، سید حامد قدس علوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان اخیراً از اجرای پروژه های فیبر نوری مسکونی و تجاری در تمامی 37 شهرستان خبر داد. استان به اتمام رسانده و گفته است: در این پروژه اپراتور یکی از شرکت های دارای مجوز خدمات یکپارچه شبکه و ارتباطات (UNSP) از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان مجری بیش از 1300 کیلومتر حفاری، کانال کشی و فیبرگذاری را انجام داده است. در استان که 655 کیلومتر کاوش در داخل شهر و 658 کیلومتر دیگر بین شهرستان های استان انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل در استان گلستان در روزهای آینده افزود: این پروژه با برنامه ریزی و کار شبانه روزی در کمتر از پنج ماه به اتمام رسید که شامل تمامی شهرستان ها می شود. در این در صورتی بی نظیر است که با تکمیل این پروژه بستر مناسبی برای اجرای پروژه های فناوری در سطح استان گلستان و دسترسی شهروندان شهرهای این استان با سرعت چند صدی فراهم شده است. مگابیت ممکن است

قدس علوی به سرمایه گذاری نزدیک به هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی برای اجرای طرح فیبر نوری منازل و مشاغل در استان گلستان اشاره کرد و ادامه داد: با تکمیل پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل در استان گلستان، پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل در استان گلستان به بهره برداری رسید. میلیون نفر از جمعیت این شهرستان استان تضمین شده است.

به گفته مدیرکل ارتباطات استان گلستان، پس از ایجاد پوشش فیبر نوری برای تمامی ساکنان شهر استان گلستان، در فاز دوم این پروژه، تمامی ساختمان های شهر این استان نیز به فیبر متصل می شوند. نوری

استان گلستان بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت و بیش از 20 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و با تغییرات جمعیتی چند سال گذشته 55 درصد از این جمعیت در شهرستان های استان زندگی می کنند.

اما پس از گذشت چند روز، مجری ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و انفورماتیک از اتصال بیش از 99 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان گلستان به اینترنت پرسرعت و پایدار خبر داد و گفت: در گذشته و بر اساس آمار رسمی سال 1394، استان گلستان دارای 936 روستای بالای 20 خانوار بوده و در سال های اخیر برخی روستاها به شهر تبدیل شده اند، بنابراین تعداد روستاهای بالای 20 خانوار در این استان به چشم می خورد. به 930 روستا رسیده است.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده اکنون 99.24 درصد از روستاهای استان گلستان به شبکه ارتباطی سریع و با کیفیت متصل هستند، افزود: در حال حاضر تنها 7 روستای بالای 20 خانوار در این استان باقی مانده است. متصل نیست. با شروع کار اجرایی تا دهه فجر به آخرین شبکه ارتباطی متصل خواهیم بود.

روحی با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از 80 روستای جدید در استان گلستان به شبکه ارتباطی متصل شد، گفت: بیشتر روستاهای باقی مانده در استان گلستان روستاهایی هستند که زیرساخت های لازم از جمله برق و راه برای ساخت و ساز را دارند. سایت جدید ارتباطی استان گلستان. او چاره ای نداشت.

مدیر ارتباطات روستایی وزارت حمل و نقل با اشاره به وضعیت جغرافیایی این روستا خاطرنشان کرد: استان گلستان یکی از استان های کوهستانی است که برخی از روستاها صعب العبور و غیرقابل دسترسی هستند و برای ایجاد سایت جدید در آنها ابتدا باید لازم به ساخت و ساز در چند کیلومتری جاده برای ما سخت شده است.

وی افزود: با اتصال از آخرین روستای بیش از 20 خانواری استان گلستان، کار ما برای تکمیل پوشش ارتباطی روستایی متوقف نمی شود، بلکه باعث ارتقای کیفیت در روستاهایی می شود که در گذشته به شبکه ارتباطی متصل شده اند. دستور جلسه.

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و اطلاعات، روحی اظهار داشت: 26 روستای استان گلستان کیفیت ارتباطی خوبی ندارند یا در برخی روستاها شبکه ارتباطی مبتنی بر ADSL است و خواهان برقراری ارتباط اینترنتی هستیم.

مدیر ارتباطات روستایی وزارت حمل و نقل گفت: کار ما در استان گلستان تا رضایت دهیاران عزیز از وضعیت ارتباطی متوقف نخواهد شد. به شرایط مطلوب برسد.

هفته گذشته عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – از دسترسی بیش از 5 هزار و 600 روستای جدید به اینترنت خبر داد و این تعداد را به اندازه چهار سال قبل اعلام کرد. کار در بیش از 100 شهر انجام شده و تقریبا 4 میلیون و 800 هزار خانوار تحت پوشش هستند و تا پایان این ماه به 5 میلیون خانوار و تا پایان سال به 8 میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری خواهیم رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا