مطالب عمومیبرترین های کسب و کار مجیک

مزایا و معایب تبلیغات اینترنتی چیست؟

مزایا و معایب تبلیغات اینترنتی

حضور در عرصه تبلیغات اینترنتی می تواند در سال‌های آینده جزو حوزه‌های بسیار درآمدزا و مفید برای سازمان‌ها و شرکت‌ها و رسانه‌ها باشد.  ورود روابط‌عمومی به عرصه اینترنت و نیاز به اطلاع‌رسانی فوری گاهی اوقات این نهاد را از حضور در عرصه تبلیغات ناگزیر می‌کند. بدین منظور باید روابط‌ عمومی با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی‌های فضای وب اقدام به تبلیغات کند. در این نوشتار برآنیم تا مروری بر مزایا و معایت تبلیغات اینترنتی داشته باشیم.

مزایای تبلیغات اینترنتی:

۱. سرعت: ظرف چند ثانیه کافی است که یک خبر به سرعت به خبر جدیدی به همراه تصویر به سایت فرستاده شود.

۲. خصلت چند رسانه‌ای: انتقال پیام‌های با ظرفیت و محتوای سنگین، طولانی و پیچیده بوسیله رادیو و تلویزیون که بر هر حال هرکدام محدودیت‌های خاص خود را دارند امکان‌پذیر نیست. اینترنت رسانه‌ای است که بسیاری از خصوصیات رسانه‌های نوشتاری دیداری و شنیداری دیگر را یک جا دارا است.

۳. فراگیری: پوشش گسترده اینترنت در سراسر جهان به موجب دستیابی تعداد کثیری از مردم جهان به این رسانه است به طوری که روزانه بیش از ۲۰۰ میلیون نفر ضمن دسترسی به اینترنت در سایت‌های مختلف آن جستجو می کنند.

۴. دسترسی از دور: دسترسی از دور نیز یکی از مشخصات خاص اینترنت است. در واقع برای تغییر دادن متن اصلی خبر در سایت نیازی به حضور در کنار سرویس دهنده شبکه نیست و از هرجای جهان می‌توان با داشتن حداقل امکانات ارتباطی خبرها را تازه کرد.

۵. خصوصی کردن اطلاعات: به این معنی که مخاطب تنها چیزهایی را که می‌خواهد، ببیند. در بسیاری از سایت‌ها امکان تغییر فرم و محتوای سایت براساس خواست و سلیقه بیننده وجود دارد و تعیین این اولویت‌بندی به عهده مخاطب است.

۶. ارتباطات بین مخاطبان: مخاطبان یک سایت می‌توانند به وسیله ابزارهای ارتباطی متعدد با یکدیگر به طور مستقیم یا غیرمستقیم ارتباط داشته باشند مانند: پیام رسانه ها (messenger)، اتاق های گفتگو (Chat Room)، گروه‌های مباحثه (Discussion Group )

۷. آمارگیری از مخاطبان: تمام خبرهایی را که فرد می بیند و صفحاتی که باز می‌کند به طور خودکار در سیستم ثبت می‌شود و براساس آن می‌توان آمار مراجعه کنندگان به سایت را بدست آورد.

۸. قابلیت چندزبانی: به منظور جذب مخاطب بیشتر، سایت های مهم دنیا سعی می‌کنند مطالب خود را به چند زبان ارائه کنند، در واقع این مطالب در آن واحد به چند زبان قابل رؤیت می‌باشد.

معایب تبلیغات اینترنتی:

۱. گرانی: اتصال به اینترنت نیازمند وسایل و فن­آوری است که کم و بیش‌گران قیمت هستند.

۲. ویژگی انفعالی برابر مخاطب: برای گرفتن اطلاعات از اینترنت باید ابتدا درخواست ارسال شود، برخلاف رادیو و تلویزیون که به محض روشن شدن شروع به پخش برنامه و انتقال اطلاعات می‌کند. عدم آشنایی مخاطب با ارسال درخواست باعث می‌شود که او نتواند از این امکانات بهره ببرد.

۳. عدم دسترسی متوازن: از بین تمام کسانی که به اینترنت دسترسی دارند حجم بالایی را کشورهای توسعه یافته تشکیل می‌دهند.

۴. نا امنی اطلاعاتی: سایت‌های اینترنتی به میزان سایر رسانه‌ها از امنیت کافی برخوردار نیست چرا که همواره تحت نفوذ Hackerها قرار می‌گیرند، که گاه باعث دزدیده شدن اطلاعات شخصی مخاطبان و اخلال در کار دستگاه‌های سرویس دهنده است.

۵. نقص حمل و نقل: تا زمانی که خدمات اینترنتی بی سیم از طریق تلفن های همراه عملی شود این نقص در مورد اینترنت وجود دارد که مانند سایر رسانه ها قابل حمل و نقل و جابجایی نیست.

به خاطر داشته باشید که بسیاری از این نقایص کم کم در حال مرتفع شدن است و به عنوان مثال امروز می‌توان با استفاده از امکان GPRS از اینترنتی سیار استفاده کرد یا بسیاری از ناامنی ها را با استفاده از سیستم‌های قدرتمند امنیتی از بین برد. روز به روز دسترسی به اینترنت ارزان‌تر می‌شود و عده بیشتری می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. همچنین تسلط مردم امروز به اینترنت بسیار بیشتر از گذشته شده و عده بیشتری می توانند از این ابزار استفاده کنند.

بنابراین حضور در عرصه تبلیغات اینترنتی می تواند در سال‌های آینده جزو حوزه‌های بسیار درآمدزا و مفید برای سازمان‌ها و شرکت‌ها و رسانه‌ها باشد.

تبلیغات اینترنتی چیست؟ راهنمای کامل با نکته های مفید

تبلیغات اینترنتی مجموعه‌ای از روش ها برای ارسال تبلیغات به افراد در سراسر دنیا می باشد که از اینترنت به عنوان یک پلتفرم جهانی استفاده می کند. برای اینکه بهتر درک کنیم تبلیغات اینترنتی چیست بیایید تا کمی به تاریخچه آن نگاه کنیم. با ما همراه باشید.

با گسترش اینترنت و فناوری های آن در اوایل دهه ۹۰ میلادی، تبلیغات اینترنتی در کنار روش های بازاریابی سنتی مثل: رادیو و تلویزیون قرار گرفت. پیش بینی ها حاکی از آن است که شرکت ها هزینه های تبلیغاتی بیشتری را در این زمینه نسبت به روش های سنتی صرف کنند.

در این قسمت سعی داریم ببینیم که تبلیغات اینترنتی چیست و چرا اینقدر محبوب شده است. رایج ترین آن ها تبلیغات موتور های جست و جو، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی شبکه های اجتماعی هستند.

مزایا و معایب تبلیغات اینترنتی چیست؟

در دنیا بیش از ۴ میلیارد کاربر اینترنت وجود دارد و این بازار بسیار وسوسه کننده ای است. مردم دنیا امروزه کالا های دلخواه شان را در موتور های جست و جو، شبکه های اجتماعی یا با عضو شدن در خبرنامه ها پیدا می کنند.

در پاسخ به سوال فرصت های تبلیغات اینترنتی چیست؟ باید گفت که فرصت ها بسیار زیاد هستند اما استفاده از آن ها اصلا کار ساده ای نیست و نیاز به تخصص و مهارت زیادی در این زمینه دارد.

حالا بیایید به سوال مزایا و معایب اصلی تبلیغات اینترنتی چیست بپردازیم.

مزایای تبلیغات اینترنتی

·         پوشش سراسری و جهانی

امروزه مردم عادت دارند که اطلاعات مورد نیاز و یا کالا ها و خدماتشان را در گوگل جست و جو کنند.

و تبلیغات اینترنتی راهی است که  می توانید پیشنهادات خودتان را به ۴ میلیارد کاربر اینترنت معرفی کنید . شما به راحتی می توانید کل دنیا را به وسیله اینترنت هدف قرار دهید.

·         مناسب برای بودجه های پایین

طبق نظرسنجی های انجام شده هزینه ای که شما برای بدست آوردن ۲۰۰۰ مخاطب نیاز دارید حدوداً یک سوم روش های بازاریابی سنتی است.

بنابراین تمام شرکت‌های بزرگ و کوچک می‌توانند از مزایای تبلیغات اینترنتی استفاده کنند.

·         افزایش ترافیک ورودی سایت

هرچه که تعداد کاربران ورودی به سایت شما بیشتر شود مشتری های احتمالی شما هم بیشتر می شود که نتیجه آن افزایش فروش است. با این وجود هدف تبلیغات اینترنتی چیست؟

هدف تبلیغات اینترنتی جلب توجه کاربران و هدایت آن ها به سوی سایت شماست.

پیشنهاداتی که شما در تبلیغاتتان ارائه می کنید، باید آنقدر جذاب باشند تا کاربر را مجاب کنند روی تبلیغ شما کلیک کنند.

·         تبلیغات هدفمند

اگر بخواهیم بگوییم که بزرگترین مزیت تبلیغات اینترنتی چیست؟ این است که ما را قادر می سازد تا مخاطبان مورد نظر خود را مستقیما هدف قرار دهیم.

درست برعکس تبلیغات سنتی که تبلیغ شما برای همه نمایش داده می شود، تبلیغات اینترنتی پیشنهاد شما را فقط به افراد خاصی که احتمال زیادی دارند که به مشتری تبدیل شوند نشان میدهد.

·         قابلیت هدف گیری مجدد مخاطب

در این گونه از تبلیغات مستقیماً افرادی را هدف قرار می‌دهند که یکبار به وب سایت شما آمده اند و آنها را مجاب می‌کند تا دوباره به سایت شما سر بزنند و کالاها و خدمات شما را مشاهده و یا انتخاب کنند.

·         امکان تماس با مخاطب به روش‌های مختلف

یکی از نقاط قوت تبلیغات اینترنتی این است که می توانید در زمان و مکان مناسب با مخاطب تان ارتباط برقرار کنید. مثلاً اگر صاحب یک مغازه کوچک هستید می توانید از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام برای نشان دادن محصولات خودتان استفاده کنید و یا مثلاً با بازاریابی ایمیلی می توانید اخبار خود را با مخاطبانتان به اشتراک  بگذارید و با ترکیبی از روش های مختلف تبلیغات دیجیتال به مخاطبانتان نشان می دهید که شرکت شما همیشه حاضر و آماده ارائه خدمات به آن هاست.

·         قابل اندازه‌گیری بودن

برخلاف بازاریابی سنتی، هزینه تبلیغات اینترنتی و میزان موثر بودن آن قابل اندازه‌گیری است و با استفاده از ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس می توانید بازدهی تبلیغات اینترنتی خود را بسنجید.

معایب تبلیغات اینترنتی چیست؟

یکی از چالش های اصلی که در تبلیغات اینترنتی با آن مواجه هستید شامل رقابت شدید، هزینه بر بودن اشتباهات و تجزیه و تحلیل پیچیده آن است. برای پی بردن به اینکه معایب تبلیغات اینترنتی چیست بیایید تا نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم.

·         رقابت شدید

البته این موضوع بستگی به حوزه کاری شما دارد اما اگر در حوزه نوپا که رقبای کمتری دارند کار نمی کنید، باید برای جلب توجه مشتریان تان با حریفان تجاری تان رقابت کنید.

برای این کار شما باید نیازهای مشتریانتان را در اولویت خود بگذارید و به طور مرتب محصولاتتان را بهبود ببخشید تا بتوانید مزیت رقابتی نسبت به رقبای تان داشته باشید.

·         هزینه بالای اشتباهات

هدف گرفتن مخاطبان اشتباه، انتخاب کلمات کلیدی که رقابت در آنها شدید است و موارد دیگر می تواند هزینه های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. و برای جلوگیری از این اشتباهات شما نیاز به یک متخصص خبره و تجربه زیادی در این زمینه دارید.

·         تجزیه و تحلیل آماری پیچیده

 سخت ترین قسمت تبلیغات اینترنتی چیست؟ تحلیل عملکرد تبلیغات!

برای تجزیه و تحلیل های پیچیده عملکرد کمپین های تبلیغاتی به یک پلتفرمی مانند گوگل آنالیتیکس و تجربه برای تفسیر نتایج داده ها نیاز دارید.

بیزینس های موفق در این زمینه دارای متخصص تحلیلگری هستند تا تبلیغاتشان را هدفمند تر و موثرتر کنند.

·         عدم توجه به تبلیغ

این اصطلاح معمولاً برای تبلیغات بنری به کار برده می‌شود. تقریباً امروزه افراد هر بار که یک صفحه را باز میکنند تبلیغات را مشاهده میکند و اکثراً به سادگی بنرهای تبلیغاتی را نادیده گرفته و از کنار آنها عبور می کنند. برای جلوگیری از این کار شما باید  بنرهای تبلیغاتی تان را به افرادی که به پیشنهادهای شما نیاز دارند نمایش دهید.

تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات اینترنتی چیست؟

برای روشن تر شدن این موضوع به تعریف جداگانه هر دو عبارت می پردازیم.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی یعنی تبلیغ محصولات شما به مخاطبان هدف تان. این پروسه شامل تحقیقات بازاریابی، شناخت پرسونای مشتری و آنالیز داده هاست که سبب ارائه پیشنهادات شما به مشتریانتان است.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات اینترنتی شامل مجموعه فعالیت هایی است که باعث شناخته شدن نام تجاری شما می شود. تبلیغات اینترنتی یکی از عناصر بازاریابی اینترنتی است. اما بازاریابی اینترنتی شامل موارد گسترده تری مانند روابط عمومی، ارتقای فروش و فروش مستقیم است.

تسمینو پلتفرم رپورتاژ آگهی منبع مقاله میباشد

دکمه بازگشت به بالا