ایدههای عالی برای تولید محتوای اینستاگرام
اگر با اصول و جزئیات آشنا نباشید، ایجاد محتوای اینستاگرام جذاب و کاربرپسند با رقبای بیشماری در تجارت شما میتواند دشوار و گیجکننده باشد. احتمالاً راههای مختلفی را برای تولید محتوای متفاوت از رقبا و رونق صفحهتان امتحان کردهاید و دیگر هرگز فکر تولید محتوا برای اینستاگرام به ذهنتان خطور نمیکند.
یک نکته مهم در مورد محتوای متمایز و متفاوت این است که باید خود را جای مخاطب بگذارید و علاوه بر جستجوهای زیاد به تجربه شخصی خود تکیه کنید تا بتوانید درصد بازدید صفحه خود را افزایش دهید. همانطور که می دانید تولید محتوای شبکههای اجتماعی به محتوای نوشتاری و متنی محدود نمیشود. تا پایان مطلب با روشدانا همراه باشید. مجموعهای از تصاویر، ویدیوها، پادکستها و متنهای جذاب را با خلاقیت و ایدههایی که با شما به اشتراک میگذاریم ترکیب کنید، و شاهد افزایش مشترکانی خواهید بود که به مشتریان تکراری تبدیل میشوند.
بهترین ایدههای تولید محتوای اینستاگرام
ایده 1: به سؤالات متداول مخاطبان خود توجه کنید
نه تنها در صفحه خود، بلکه در صفحه سایر رقبای کسب و کار خود نیز به سؤالات مشابه و رایج مخاطبان توجه کنید. اینها سوالاتی است که کاربران نگران آن هستند. ایده پشت ایجاد محتوای بعدی شما همان پرسشها و پاسخهایی است که به آنها میدهید.
ایده دوم: گزارشهای روزانه شخصی بنویسید
داستانها و داستان سرایی ها همیشه سرگرم کننده هستند، همچنین از نظر ارزش آفرینی. مستندات و عملکرد شما برای روزی که پشت سر گذاشتید و هفته شلوغی که با مشکلات زیادی پشت سر گذاشتید، هم شنیدنی و هم خواندنی است. با این کار فضایی دوستانه ایجاد میکنید و علاوه بر این، مشترکین کنجکاو را به رویدادها و مطالب آینده دعوت میکنید. اگر زمان کافی برای این کار ندارید، میتوانید مدیریت صفحه خود را به یک مدیر اینستاگرام بسپارید و از او بخواهید که تمام فعالیتهای مرتبط با صفحه را مستند کند. افرادی که عضو اینستاگرام هستند دوست دارند از پشت صحنه فعالیتهای شما لذت ببرند.
ایده سوم: معرفی پیشنهادهای ویژه
چه محصول، فیلم، موسیقی، کتاب یا هر چیز دیگری اخیراً توانسته ارزشی برای مخاطبان شما ایجاد کند؟ ارتباط داخلی خوبی دارید و از آن لذت میبرید؟ اینها پیشنهادات عالی برای فالوورهای فعلی و آینده صفحه شما هستند، آنها را برای خود نگه ندارید و در اسرع وقت آنها را با لحنی متقاعد کننده ارائه دهید. زیرا از طرف دیگر شما به نمایندگی از سایر تولید کنندگان و شرکتهای سخت کوش کمک میکنید.
ایده 4: پادکست یا ویدیوهای سریالی تهیه کنید
افراد زیادی هستند که به دلایل مختلف از خواندن لذت کافی نمیبرند. این افراد از طرفداران پر و پا قرص پادکست و فیلم هستند. فایلهای صوتی و ویدیویی با موضوع، اما متناوب و در فواصل زمانی معین را در صفحه خود قرار دهید و ذائقه مشترکان را به سمتی هدایت کنید که میل به قسمت بعدی صدا یا ویدیوی شما دارند.
ایده پنجم: امضاهای منحصر به فرد
کپشن ها باید حاوی طنز، شکلکها، سؤالات پیچیده، لحن دلنشین و البته کوتاه و مختصر باشند.
ایده 6: پیوند به شبکههای اجتماعی دیگر
برای داشتن یک کسب و کار شناخته شده در شبکههای اجتماعی و ساختن برند خود، توصیه میکنیم فقط در یکی از شبکههای اجتماعی مشترک نشوید، بلکه از بستر رسانههای اجتماعی حداکثر استفاده را ببرید. یک حساب کاربری در لینکدین، توییتر، فیسبوک، تلگرام و و ایجاد کنید و محتوای خود را در این پلتفرمها ارسال کنید.
نکته جالب در مورد این ایده تولید محتوای اینستاگرام این است که نباید محتوای یکسانی را در همه حسابها به طور همزمان ارسال کنید زیرا باعث دلزدگی مخاطب میشود. سعی کنید محتوای متنوع ایجاد کنید و از سایر شبکههای اجتماعی به اینستاگرام پیوند دهید؛ زیرا این شبکه اجتماعی پرطرفدار این روزها طرفداران زیادی پیداکرده است و میتوانید از بازاریابی اینستاگرامی برای افزایش فروش و تقویت برند خود استفاده کنید.
ایده 7: فهرستی از ایدههای تمیز تهیه کنید
کلمات کلیدی کسبوکار شما چیست؟ با استفاده از همان کلمات و سایر عبارات مشابه و مرتبط، میتوانید فهرستی از ایدههای تولید محتوای اینستاگرام ایجاد کنید و زمان ارسال آنها را در تقویم محتوای خودتنظیم کنید.
ایده 8: رویدادهای مهم و جالب
تولد کارمندان، رویدادهای مهم تقویم مانند دانشجو، حسابداری، وکیل و … با عکسها و پیشنهادات به زیبایی نمایش دادهشده، بخشی از ایجاد محتوای کاربرپسند است.
ایده 9: عکسهای مبهم
آیا در ماه آینده محصولات جدیدی را عرضه خواهید کرد؟ آیا هفته آینده سفری به مکان ناشناخته دارید؟ در هر کسبوکاری که اداره میکنید، تصویری مبهم از رویدادهای آینده به مخاطبان ارائه دهید. از آنها بخواهید حدس بزنند چه اتفاقی دارد میافتد.
ایده 10: از مشتریان خود کمک بگیرید
وقتی محصول شما به دست خریدار میرسد، از او بخواهید چند عکس یا فیلم زیبا بگیرد از لحظه باز کردن بسته و در حین استفاده از محصول و ارسال آن به سایر مشترکین برای شما. این در عین ایجاد حس همکاری باعث میشود که مخاطب احساس خوبی نسبت به شما داشته باشد زیرا وقتی شمارا در کسبوکارتان میبیند به آنها میگویید که فرد مهم و قابلاحترامی هستند.