پایان المپیاد دانشجویان دختر با اعلام قهرمانان ۶ رشته

دانشجویان | رشت

پانزدهمین دوره مسابقات ورزشی المپیک دانش آموزان دختر سراسر کشور با معرفی قهرمانان رشته های والیبال، فوتسال، بسکتبال، دو و میدانی، کاراته و شنا به کار خود پایان داد.

به گزارش میجیک، در آخرین دیدار والیبال دو تیم دانشگاه تهران و تبریز به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم دانشگاه تهران با نتیجه دو بر صفر میزبان دانشگاه تبریز را شکست داد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. در دیدار رده بندی دو تیم دانشگاه الزهرا (س) و مازندران به مصاف هم رفتند که در نهایت دانشگاه الزهرا (س) توانست با نتیجه دو بر صفر حریف خود را شکست دهد و عنوان سومی را از آن خود کند.

فوتسال

در رشته فوتسال نیز تیم دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران در دیدار پایانی با نتیجه 5 بر یک میزبان دانشگاه تبریز را شکست داد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. در دیدار رده بندی تیم دانشگاه علامه طباطبایی با نتیجه 4 بر 3 تیم دانشگاه فردوسی مشهد را شکست داد و سوم شد. الناز عبداللهی از دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران و مینا گودرزی از دانشگاه علامه طباطبایی با 11 گل به عنوان خانم گل این مسابقات انتخاب شدند.

سبد

در زمین بسکتبال و در دیدار فینال تیم دانشگاه اصفهان با نتیجه 82 بر 58 تیم دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی را شکست داد و قهرمان شد. در دیدار رده بندی دو تیم دانشگاه اصفهان و بوعلی سینا همدان به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم دانشگاه بوعلی سینا همدان با نتیجه 69 بر 53 حریف خود را شکست داد و سومین عنوان قهرمانی را کسب کرد.

کاراته

مسابقات کاراته در دو بخش کمیته و کلمه با حضور 33 دانشگاه برگزار شد و با قهرمانی تیم دانشگاه تهران، تیم دانشگاه خوارزمی دوم و تیم های مازندران و یزد با هم به عنوان سومی پایان یافت. محل مسابقات کاراته کومیته در سه وزن 61-، 68- و 68+ کیلوگرم ادامه یافت. در وزن 61 کیلوگرم نفیسه عبدی از دانشگاه خوارزمی مدال طلا، سیده فاطمه شجاعی از سازمان غیرانتفاعی روزبهان ساری نقره و صحرا خدابخشی از دانشگاه کردستان و زهرا اجاقی از دانشگاه تبریز مدال برنز را کسب کردند.

در وزن 68 کیلوگرم، حدیثه حسن زاده از دانشگاه فنی و حرفه ای مدال طلا، زینب ترکیان دستجردی از دانشگاه تهران نقره و پریا پرتوفکن از دانشگاه تبریز و مریم موسی وند دارانی از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین مدال گرفتند. آنها با هم مس هستند.

در وزن 68+ کیلوگرم پرنیا ساریخانی از دانشگاه تهران مدال طلا، مریم کنشلو از سمنان نقره و سامیه محمدزاده از دانشگاه ارومیه و شادی شریعتی از دانشگاه کردستان مدال برنز را کسب کردند.

شنا کردن

مسابقات شنا در 12 ماده برگزار شد و با قهرمانی تیم شنای دانشگاه تهران، تیم دانشگاه فردوسی مشهد نایب قهرمان و تیم دانشگاه تبریز به مقام سوم پایان یافت. در ماده 200 متر آزاد ساجده بادر اوغلی تبریزی از دانشگاه تهران اول شد، سرمه صمدانی از اصفهان دوم شد و کیمیا امیری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر سوم شد.

در ماده 66 متر کرال پشت حنانه افشار از دانشگاه الزهرا(س) مقام اول، ریحانه نوروزی از دانشگاه علامه طباطبایی مقام دوم و محدثه حسن پور از دانشگاه تهران مقام سوم را کسب کردند. در ماده 100 متر قورباغه مهدیه شعبانی از دانشگاه تهران، آیناز رضاپور از دانشگاه تبریز و فاطمه پگاه راد از موسسه آموزش عالی زند شیراز مقام اول تا سوم را کسب کردند. در ماده 4*66 متر آزاد تیم دانشگاه تهران دوم شد، دانشگاه فردوسی مشهد دوم شد و تیم موسسه آموزش عالی زند شیراز سوم شد.

دو و میدانی

در پایان مسابقات دو و میدانی، تیم دانشگاه تهران به مقام اول، تیم دانشگاه بوعلی سینا همدان دوم و تیم دانشگاه فردوسی سوم شدند. در ماده 3000 متر سمیرا زمانی از دانشگاه بوعلی سینا همدان اول شد، یگانه کریم از دانشگاه الزهرا(س) دوم شد و زینب زارعی از دانشگاه علم و صنعت سوم شد.

در پرش طول زهرا زارعی از دانشگاه شهید باهنر کرمان توانست برنده اول شود و حوریه رحمانی از دانشگاه اصفهان و فاطمه عباسی از فردوسی مشهد دوم و سوم شدند. در ماده پرتاب دیسک مبینا رحمانی از دانشگاه بوعلی سینا همدان، نجمه زرگری از دانشگاه کاشان و آتنا عبدالله پور از فردوسی مشهد نفرات اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در ماده پرش ارتفاع زهرا کریمی از دانشگاه تهران مقام اول، بهاره روانسالار از دانشگاه فردوسی مشهد مقام دوم و فاطمه زهرا کریمی از اصفهان مقام سوم را کسب کردند. در ماده پرتاب نیزه زهرا خلیفه از دانشگاه تهران، مبینا رحمانی از دانشگاه بوعلی سینا همدان و زهرا توکل از مازندران اول تا سوم شدند.

در ماده 3000 متر پیاده روی ناهید ربابی از دانشگاه تهران، زینب زارعی از دانشگاه علم و صنعت و زهرا احمدی از بوعلی سینا همدان سوم شدند و در ماده 800 متر لیلا جوانمرد از دانشگاه فردوسی مشهد، مهناز کورنجیک. از دانشگاه گنبدکاوس و زهرا جمال امید از پیلم نور تهران رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

در ماده 60 متر فضه عاشورپور از دانشگاه تهران قهرمان اول، بهرخ دهقان از دانشگاه مازندران به مقام دوم و سهیلا اسدالهی از چرخ نیلوفری آذربایجان شرقی به مقام سوم رسیدند. همچنین در رشته امدادی 4400 تیم دانشگاه تهران به مقام اول قهرمانی دست یافت و تیم دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه اصفهان در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

پانزدهمین دوره المپیک فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور 28 تیرماه به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا