تداوم وزش تندباد در اردبیل/سامانه بارشی از دوشنبه فعال می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اردبیل

تداوم وزش تندباد در اردبیل/سامانه بارشی از دوشنبه فعال می‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مجید کوهی در گفتگو با خبرنگار آنلاین درباره آخرین وضعیت جوی اردبیل اظهار داشت: بر اساس نقشه هواشناسی از امروز تا عصر فردا وزش باد شدید جنوبی در مناطق جنوبی و مرکزی استان و از ظهر تا ظهر ادامه دارد. عصر امروز علت تشدید سرعت باد افزایش گرد و غبار محلی در مناطق آسیب پذیر است.

وی افزود: در این مدت به دلیل وزش باد شمالی و نفوذ هوای مرطوب آسمان شمال استان ابری و مه آلود است و تا ساعاتی دیگر بارش خفیف نیز پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: اما از عصر فردا تا صبح یکشنبه با تقویت جریان شمالی و نفوذ هوای مرطوب خزری با کاهش دمای هوا آسمان در اکثر مناطق ابری و مه آلود خواهد بود. . استان و در اکثر نقاط استان بارش باران پیش بینی می شود.

کوهی با بیان اینکه در روز یکشنبه همزمان با کاهش نسبی دمای هوا از شدت ناپایداری جوی به طور موقت کاسته می شود ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه با تقویت سامانه سرد و مرطوب دمای هوا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و باران کاهش خواهد یافت . از تمام شهرهای استان شروع می شود.

وی خاطرنشان کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه هوای سرد در مناطق سردسیر استان با حداقل دمای زیر صفر درجه حاکم است و در مناطق کوهستانی استان بارش باران به صورت برف پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اضافه کرد: بنابراین برای جلوگیری از خسارات احتمالی رعایت توصیه های منتشر شده در هشدار هواشناسی شماره 1386 مورد تاکید است. 18 – سطح زرد.

دکمه بازگشت به بالا