ایجاد کسب و کارهای خانگی در قالب تعاونی‌

ایجاد کسب و کار | کسب و کار

فعالان تعاونی ایجاد مشاغل خانگی در قالب تعاونی را بهتر می دانند و می گویند: تعاونی ها فرصت های شغلی ایجاد می کنند و مناطقی را که فاقد آن هستند توسعه می دهند.

عبدالله بهرامی در گفت وگو با میجیک، تعاونی ها را شرکت هایی مردم محور و عدالت محور دانست که با ترکیب سرمایه های اندک و توزیع عادلانه درآمد را در کشور انجام می دهند.

وی ادامه داد: بخش تعاون سهم بسزایی در ایجاد اشتغال دارد و راه اندازی مشاغل خانگی در قالب تعاونی نتایج بهتری دارد.

این فعال تعاونی بیان کرد: از نظر اقتصادی، تعاون، زیربنای عدالت و برابری است و از فقر و نابرابری جلوگیری می کند، از این رو انتظار می رود دولت در راستای توسعه بخش اقتصادی مولد و ایجاد اشتغال ارزان به تعاونی ها توجه کند.

بهرامی بر لزوم استفاده از توانمندی های شبکه های تعاونی تاکید کرد و گفت: تعاونی ها ایجاد فرصت های شغلی و توسعه و رفاه به ویژه در مناطق محروم می کنند، لذا ساماندهی زنان، کارگران و جویندگان کار در بستر تعاونی ها باید در دستور کار قرار گیرد. .

رئیس کمیسیون صنایع دستی، فرش و گردشگری اتاق تعاون ایران در عین حال با اشاره به توسعه صادرات غیرنفتی در کشور گفت: اگرچه فرش دستباف بخش عمده صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل می دهد، در سال جدید به دلیل تحریم ها، صنعت فرش تحت تاثیر این جایگاه قرار گرفته و ارز آن را با مشکل مواجه کرده است به گونه ای که این موضوع بر کاهش رتبه جهانی ایران در صادرات فرش نیز تاثیر گذاشته است. در حالی که تشکل های تعاونی در توسعه صادرات غیرنفتی نقش دارند و بسیاری از محصولات ایرانی صادر شده به دنیا و کشورهای همسایه توسط تعاونی ها ساخته می شود.

وی در پایان بر توانمندسازی واحدهای صنفی و تعاونی ها و تجدید آن تاکید کرد و خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت های مغفول مانده بخش تعاون شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا