اکتشاف نفت و گاز در کره جنوبی چراغ سبز گرفت

چراغ | کره جنوبی

رئیس جمهور کره جنوبی به حفاری اکتشافی برای یافتن ذخایر عظیم نفت و گاز در سواحل شرقی این کشور چراغ سبز نشان داده است.

به گزارش میجیک، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در نشست خبری با اشاره به بررسی های انجام شده توسط کارشناسان و گروه های صنعتی، گفت: احتمال زیادی وجود دارد که این منطقه تا 14 میلیارد بشکه نفت و گاز داشته باشد. تبدیل شود

یون گفت: امروز به وزارت تجارت، صنعت و انرژی مجوز دادم تا حفاری برای اکتشاف در اعماق دریای شرقی انجام دهد. این پروژه با هزینه تخمینی بیش از 500 میلیارد وون (363 میلیون دلار) با امید به یافتن ذخایر انرژی در نیمه اول سال آینده تا پایان سال آغاز خواهد شد.

این سایت به شهر بندری صنعتی پوهانگ در جنوب شرقی نزدیک است و به گفته مقامات وزارت صنعت کره جنوبی، این سایت در منطقه اقتصادی انحصاری کره جنوبی است.

یون گفت: تلاش های اکتشاف نفت و گاز کره جنوبی از سال 1996 تاکنون منجر به بهره برداری از ذخایر گازی معادل 4.5 میلیون بشکه شده است که توسعه تجاری آن در سال 2021 به پایان می رسد.وی افزود: اکتشافات جدید نویدبخش تامین گاز کافی برای مصرف این کشور در 29 سال و روغن معادل چهار سال مصرف.

سهام انرژی در سئول با انتشار این خبر افزایش یافت. ارزش سهام شرکت پالایش نفت «SK Innovation» با افزایش 30 درصدی به بالاترین سطح در 17 ماه گذشته رسید. سهام “دائسونگ انرژی” به مرز رشد روزانه 30 درصد رسید در حالی که سهام “SK گاز” 7 درصد افزایش یافت.

ریدول اسلام از شرکت تحقیقاتی «ریستاد انرژی» با تاکید بر اینکه هیچ چیز قطعی نیست، تصریح می کند: تعداد کشفیات می تواند تعجب آور باشد. این پروژه می تواند برای کره جنوبی که سومین واردکننده بزرگ گاز طبیعی مایع (LNG) است، بسیار سودمند باشد. هر مقدار از منابع گازی که در کره جنوبی یافت شود می تواند فشار بر تولیدکنندگان LNG را برای تامین تقاضا برای دهه ها کاهش دهد.

بر اساس گزارش شرکت ملی نفت کره، کره جنوبی چهارمین خریدار بزرگ نفت و گاز در جهان است.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی کره جنوبی آن دئوک گئون اعلام کرد که ممکن است سه چهارم این منطقه حاوی گاز و بقیه نفت خام باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا