بریکس برترین قدرت اقتصادی خواهد شد؟

اقتصاد | قدرت اقتصادی

از نظر قدرت اقتصادی، BRICS در سال 2028 از G7 پیشی خواهد گرفت.

به گزارش میجیک، دیلما روسف، رئیس بانک توسعه جدید (NDB)، گفت: کشورهای بریکس در چهار سال آینده از نظر سهم تولید ناخالص داخلی جهانی از گروه هفت پیشی خواهند گرفت.

مدیر این وام دهنده چندملیتی در سخنرانی خود در اجلاس جهانی دولت ها در دبی گفت: با اضافه شدن اعضای جدید، سهم این گروه از تولید اقتصاد جهانی از 35 درصد امروز به 40 درصد در سال 2028 افزایش خواهد یافت، در حالی که سهم G7. کشورهای توسعه یافته به 27.8 درصد کاهش خواهند یافت.

روسف همچنین خاطرنشان کرد که سهم تجارت جهانی بریکس از 37 درصد در سال 2016 به 41 درصد در سال 2022 افزایش یافته است، در حالی که گروه هفت با کاهش سهم خود از 62 درصد به 58 درصد، موقعیت خود را کاهش داده است.

گروه بریکس شامل اقتصادهای نوظهور برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است و پس از پیوستن عربستان سعودی، ایران، اتیوپی، مصر و امارات متحده عربی در ژانویه امسال گسترش یافت.

با اضافه شدن پنج کشور جدید، بریکس بیش از 40 درصد از تولید نفت خام جهان را تولید خواهد کرد، در حالی که جمعیت آن به نزدیک به 3.6 میلیارد نفر خواهد رسید که تقریباً نیمی از کل تولید جهان است.

بانک توسعه جدید مستقر در شانگهای در سال 2014 توسط برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی با هدف تامین مالی پروژه های زیربنایی و توسعه پایدار تاسیس شد. این بانک به طور رسمی در سال 2015 افتتاح شد و بعداً بنگلادش، امارات متحده عربی، مصر و اروگوئه به آن ملحق شدند. عربستان سعودی نیز در حال مذاکره برای پیوستن است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا