آرایشگرهای زنانه با ریسک بالای سرطان تخمدان روبرو هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سندروم تخمدان پلی کیستیک خطر مشکلات قلبی زنان را افزایش می دهد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون نت، طبق گزارش محققان دانشگاه مونترال کانادا، آرایشگرانی که یک دهه یا بیشتر در این شغل کار کرده‌اند، سه بار با خطر ابتلا به سرطان تخمدان روبرو هستند.

چندین شغل دیگر نیز خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان افزایش می دهد، از جمله حسابداری، ساخت و ساز، صنعت پوشاک و فروش و خرده فروشی.

“آنیتا کاوشیکاین محقق ارشد در این پژوهش گفت: نتایج نشان می دهد اشتغال در مشاغل خاص و قرار گرفتن در معرض مشاغل خاص می تواند با افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان همراه باشد.

برای این مطالعه، تیم تحقیقاتی حدود 490 زن مبتلا به سرطان تخمدان را در مونترال بین سال‌های 2010 تا 2016 شناسایی کردند و آنها را با 900 زن که سرطان تخمدان نداشتند مقایسه کردند.

این زنان باید جزئیات هر پروژه ای را که حداقل به مدت شش ماه روی آن کار می کردند، گزارش می کردند. محققان از یک ماتریس مواجهه شغلی برای محاسبه مواجهه شرکت کنندگان با برخی عوامل شیمیایی در محل کار استفاده کردند.

این محاسبات نشان می دهد که داشتن مشاغل خاص برای یک دهه یا بیشتر ممکن است با افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان مرتبط باشد:

• ساخت و ساز با افزایش تقریباً سه برابری خطر

• حسابداری با ریسک مضاعف

• کار در صنعت پوشاک با 85 درصد افزایش ریسک

• فروش و خرده فروشی به ترتیب با افزایش ریسک 45 و 59 درصدی همراه بود.

محققان همچنین 18 عامل محل کار مرتبط با افزایش خطر تخمدان 40 درصد یا بیشتر را شناسایی کردند.

این عوامل پرخطر عبارتند از پودر گفتن; آمونیاک؛ آب اکسیژنه؛ گرد و غبار مو؛ الیاف مصنوعی؛ فیبر پلی استر؛ رنگ و رنگدانه سلام برای؛ سلولز؛ فرمالدئید; گاز پیشران؛ و مواد شیمیایی طبیعی در سفید کننده می بینم بود.

در یک خبر، محققان خاطرنشان کردند که آرایشگران و سایر متخصصان زیبایی اغلب در معرض 13 مورد از این عوامل از جمله آمونیاک هستند. پراکسید هیدروژن، رنگ و رنگدانه می بینم و سفید کننده می بینم به این معنا که. آنها همچنین اغلب در معرض پودر هستند گفتن واقع شده

دکمه بازگشت به بالا