پیگیری توسعه همکاریهای حمل و نقلی با روسیه
اتاق بازرگانی ایران از برنامه ریزی برای توسعه همکاری های حمل و نقل با روسیه و استفاده از نقاط قوت بخش خصوصی دو کشور در این زمینه خبر داد.
به گزارش میجیک، در راستای توسعه فعالیت های حمل و نقل، ترانزیتی و تجاری در مسیر کریدور شمال-جنوب، امور حمل و نقل بین المللی، اتاق کارنتیر و آتا ایران و نماینده بازرگانی روسیه در ایران (موسسه آسماپ) تصمیم گرفتند اقدامات لازم را تعیین کنند. ابعاد و دلایل تکمیل تفاهم نامه.
در همین راستا، رستم ژیگاننشین، رئیس نمایندگی بازرگانی فدراسیون روسیه در ایران، با بهنام فرامرزیان، مدیر امور حملونقل بینالملل، کارنتیر و آتا اتاق ایران دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار بر اهمیت نقش حمل و نقل و لجستیک در تقویت روابط اقتصادی دو کشور و همکاری در قالب تفاهم نامه بین اتاق ایران و موسسه آسماپ تاکید شد.
برای این منظور مقرر شد رایزنی های لازم توسط دو طرف انجام شود و زمینه های همکاری در اسرع وقت تعریف و توافق شود.
چندی پیش مدیر حمل و نقل بین المللی و کارنه تیر اتاق ایران به تشریح موضوع مهم تیر کارنه بین ایران و روسیه پرداخت و اظهار داشت: روسیه دو موضوع مهم در این زمینه دارد که اخیرا در کمیسیون مشترک حمل و نقل مطرح شد. . اول بحث مجوز تردد است. در حال حاضر مجوز تردد دو طرفه در قرارداد حمل و نقل و وزارت راه دو کشور حذف شده است، اما دو کشور تنها مجوز یکدیگر را به کشور ثالث می دهند.
وی افزود: طرف ایرانی می خواهد مجوز سوم را حذف کند و ما این پیشنهاد را به روسیه ارائه کرده ایم. اما روسیه، برعکس، به دنبال افزایش و عدم حذف مجوز است. ما این موضوع را با بخش خصوصی و دبیر کل اتحادیه حمل و نقل روسیه همراه با هیئت روسی در تهران مطرح خواهیم کرد.
فرمرزیان ادامه داد: موضوع مهم بعدی برای روسیه سطح دیفرانسیل سوخت است که یک موضوع دولتی و حاکمیتی است و ما به عنوان بخش خصوصی از مسئولان می خواهیم در جلسات c2b شرکت کنند و به سوالات در مورد سطح تفاضل سوخت و پاسخگویی به سوالات پاسخ دهند. نحوه تامین سوخت در ایستگاه .کامیون های روسی پاسخ دادند.
مدیر حمل و نقل بین المللی و عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه برای بخش خصوصی ایران حذف مجوزهای شخص ثالث با روسیه و یکسان سازی کامل حمل و نقل بین کشورها بسیار مهم است، گفت: لابی کردن دولت برای عملیاتی شدن و شفافیت در این بخش نیز برای ما مهم است.
وی افزود: دلیل اهمیت این موضوع این است که ما می خواهیم کامیون های روسی به داخل ایران بیایند و فقط در مرز آستارا تخلیه و بارگیری نکنند. این امر منجر به ایجاد تعادل حملونقل بین دو کشور شد و شرکتهای حملونقل فعال در این مسیر با مشکلات یکدیگر بیشتر آشنا شدند و مشتاقتر برای حل آنها شدند.
انتهای پیام