اقتصادی

پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه/توافق برای تقویت حمل و نقل هوایی

وزیر راه و شهرسازی از امضای 10 سند همکاری در حوزه های اقتصادی، ترانزیت، ریلی و حمل و نقل در سفر به ترکیه خبر داد.

به گزارش میجیک، مهرداد بذرپاش با اشاره به سفر یک روزه رئیس جمهور به ترکیه از انجام مذاکرات خوبی در حوزه ترانزیتی و حمل و نقل ریلی و امضای 10 سند خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، یکی از محورهای مورد بحث ایجاد شبکه کریدور شرق به غرب قابل دسترسی ترکیه در آب های آزاد است.

بذرپاش به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه جزئیات هشتمین نشست شورای عالی همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه را تشریح کرد و گفت: هشتمین شورای عالی همکاری های اقتصادی دو کشور برگزار شد. روسای جمهور دو کشور با برخی از مقامات دو کشور دیداری خصوصی داشتند.

پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند

به گفته وزیر راه و شهرسازی یکی از موضوعاتی که بین مقامات دو کشور مطرح شده بحث حمل و نقل است. در بخش ریلی، پیشنهاد جدید ایران اتصال ریلی چشمه ثریا به مرند است تا بتوانیم راه آهن را متصل کنیم و یک شبکه کریدور جدید به شبکه کریدور شرق به غرب ایران اضافه کنیم. همچنین با تکمیل این کریدور ریلی، ترکیه به آب های آزاد دسترسی پیدا می کند که در حال انجام است و موضوع اختصاصی این پیشنهاد در تهران ادامه خواهد داشت.

وعده ترکیه برای تکمیل عملیات عمرانی در مرز بازرگان

بذرپاش حمل و نقل جاده ای را یکی از محورهای گفتگوی ایران و ترکیه عنوان کرد و افزود: مرزهای مشترک ایران و ترکیه بازرگان، سارو و رازی است. مرز بازرگان حدود دو سال است که عملیات زیربنایی و عمرانی در بخش ترکیه انجام می‌شود و تردد کامیون‌ها در این مرز متوقف می‌شود که قول داده شده تا چند ماه آینده این عملیات به پایان برسد و تردد در این مرز انجام شود. آسان تر. تبدیل شود

توافق ایران و ترکیه برای تقویت حمل و نقل هوایی

وی افزود: توافقات خوبی در حوزه هوانوردی انجام شده است. یکی از اسناد امضا شده در این قسمت است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا