برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

آیا مصرف سبوس برنج به باروری خانم‌ها آسیب می‌رساند؟

خواص سبوس برنج برای مو

پکیج های لاغری دکتر بیز: درمان ریزش مو با : امروزه فواید برای مو بسیار چالش برانگیز شده است. مسئلۀ ریزش مو مشکلی است که خیلی از مردم درگیر آن می باشند و در پی راههای مختلفی جهت حل آن هستند. مهم این است که یک رژیم غذایی درستی را انتخاب کنند تا در جهت تقویت ریشه مو و رشد آن عمل کند.

مو ها رشته های درازی از جنس سلول های مرده و کراتین سخت هستند که از حفره های کوچکی به نام فولیکول رشد می کنند که به صورت انباشته و دسته ای از سلول های موجود در پیازک مو که در پایه هر فولیکول قرار دارند رشد می کنند. میزان طبیعی ریختن مو در روز 50 تا 100 رشته است که بطور مداوم جایگزینی آنها صورت می گیرد و بیشتر از این میزان به ریزش مو اطلاق می شود.

پکیج درمانی زگیل تناسلی: عوامل زیادی چون بی خوابی ، چربی بیش از حد سر ،مشکلات عصبی و فشارهای روانی ،یبوست های طولانی ، دیابت ،کم کاری تیروئید ،مصرف مواد شیمیایی ، مصرف داروهای شیمی درمانی،تغییرات هورمونی ، استرس و خیلی از موارد دیگر بر فولیکول های مو اثر منفی دارند که باعث می شوند مشکل ریزش مو ،شوره مو و سفیدی زودرس مو بروز کند.

، پوشش خارجی دانه های برنج است که در سالیان اخیر در دنیا محبوب شده و از ویژگی های بی نظیر آن در موارد گوناگون استفاده می کنند. در این مطلب از همراه ما باشید تا شما را با خواص شلتوک برنج برای مو و خواص سبوس برنج برای مو و نحوه شده آشنا کنیم.

 خواص سبوس برنج قهوه ای برای مو

پکیج درمان کبد چرب: برنج سفیدی که ما ارتزاق می کنیم فاقد سبوس می باشد که ویتامین ها و موادمغذی زیادی در آن وجود دارد بنابراین لازم است سبوس برنج را به عنوان چاشنی در سبد غذایی روزانه داشته باشیم. استفاده دارویی از سبوس برنج برای تقویت و رشد مو تازگی ندارد و از زمان های قدیم مرسوم بوده است که هم به صورت خوراکی و هم به صورت ماسک و شستشوی مو ها استفاده می شود.

پودر سبوس برنج برای مو بخش قهوه ای برنج است که از طریق دستگاههای آسیاب و ساینده برداشته می شود که دارای ویتامین های زیر می باشد:

ردیف ویتامین ها
1 ویتامین B
2 ویتامین A
3 ویتامین E
4 آهن
5 کلسیم
6  

موادی مانند سبوس برنج که حاوی ویتامین های گروه B است بهترین خوراکی برای درمان ریزش مو است. ویتامین B روند سوخت و ساز سلول های زنده پیاز مو را تحریک می کند و باعث تقویت و رشد مو می شود.ویتامین E موجود در سبوس برنج هم از ریزش و سفید شدن ناگهانی مو در سنین پایین و میانسالی جلوگیری می کند.

بهترین زمان مصرف سبوس برنج قهوه ای برای لاغری | خواص سبوس برنج قهوه ای برای چاقی

درمان ریزش مو با سبوس برنج

مواد معدنی آهن و مس موجود در سبوس برنج با بهبود گردش خون در پوست سر و تقویت فولیکول های مو سبب رشد آن می شود. روی موجود در سبوس برنج هم که به آن زینک می گویند در تقویت عملکرد سیستم دفاعی و عصبی بدن موثر است و به سلامت موها کمک می کند.

از سبوس برنج از طریق حلال یا کمپرس سرد (پرس و فشار روی سبوس برنج) روغن استخراج می کنند که نه تنها رطوبت مو و پوست سر را تأمین می کند بلکه با داشتن ویتامین های B و E باعث تقویت موی سر می شود.

معجزه سبوس برنج برای مو

سبوس برنج خواص دارویی و درمانی زیادی چون موارد زیر دارد:

  1. درمان اختلالات پوستی
  2. کاهش فشارخون
  3. بهبودی عملکرد دستگاه گوارش
  4. بهبود سیستم مغزی
  5. درمان چاقی
  6. درمان دیابت
  7. تقویت مو

طریق استفاده از سبوس برنج برای درمان ریزش مو

دمنوش سبوس برنج برای ریزش مو برای تقویت موها

خواص سبوس برنج برای مو: برای تقویت ریشه مو و رشد آن می توانید از دم کردۀ سبوس برنج به جای چای استفاده کنید، به این طریق که مقداری سبوس برنج را در داخل آب بجوشانید بعد سبوس آن را جدا کنید و دور بریزید حالا می توانید جوشانده را به صورت چای بنوشید یا اینکه می توانید آن را درغذاهای رقیق و آبکی مانند سوپ بریزید و مصرف کنید.

جلوگیری از سفید شدن زودرس

برای حفظ سیاهی مو و جلوگیری از سفید شدن زودرس موهایتان حدود 40 گرم سبوس و لیمو عمانی را در مقداری آب بجوشانید، سپس صاف کنید و بعد از دم کردن میل بفرمایید. معمولاً دم کرده سبوس برنج را در یخچال نگهداری می کنند و مدت استفاده آن هم دو روز است.

 درمان ریزش مو با سبوس برنج

طریقه درست کردن سبوس برنج برای مو

  1. دو قاشق غذاخوری سبوس برنج را در دولیتر آب به مدت 15 دقیقه بجوشانید پس از ته نشین شدن سبوس، آب آن را به روی مو و پوست سر بریزید و به خوبی ماساژ دهید و سپس با صابون یا شامپو بچه بشویید که برای رفع شوره مو خیلی مفید است.
  2. خواص سبوس برنج برای مو: سبوس برنج به صورت فراوری شده هم در سوپر مارکت ها وجود دارد که یک قاشق سوپ خوری از آن را در یک لیوان شیر می ریزند، هم می زنند و میل می کنند که برای سلامت مو مفید است.
  3. به ظرف سالاد حاوی مرکبات مقداری روغن زیتون با نصف قاشق غذاخوری سبوس برنج اضافه می کنند که غنی از ویتامین B می شود و مصرف آن برای تقویت مو اثربخش است.
  4. می توانیم به برنج سفید پس از دون شدن در موقع پختن به ازای هر چهار نفر یک قاشق غذاخوری سبوس برنج به همراه نمک اضافه کنیم و پس از هم زدن با برنج روی حرارت ملایمی قرار دهیم و بعد اینکه دم کشید مصرف کنیم. که این کار هم برای سلامت مو ها مفید است.
  5. در داروخانه ها شامپو هایی وجود دارند که در ترکیب آنها سبوس برنج  هم وجود دارد و برای شستشو ی مو و تقویت آن موثر است.
  6. مقداری سبوس برنج را با زرده تخم مخلوط کنید و به روی سرتان بمالید و بعد از 3 ساعت به حمام بروید و آن را بشویید.
  7. متخصصان تغذیه و طب سنتی معتقدند که مصرف روزانه سبوس برنج به صورت خوراکی، ماسک و شستشو، باعث تیره شدن موها و رویش مجدد آنها می شود.
  8. خیلی از خانم ها و آقایان از چسب یا تافت مو برای محکم کردن و فیکس کردن مو استفاده می کنند که در بعضی مواقع عوارض منفی دارد و باعث ریختن مو ها می شود.

نکات طلایی سبوس برنج برای مو

بهتر است به جای فیکساتور مواد شیمیایی از سبوس برنج برای این کار استفاده شود به این طریق که 200 تا 300 گرم سبوس برنج را با مقداری آب بجوشانید بعد آن را صاف کنید عصاره یا آب باقیمانده را پس از سرد شدن به موهای سرتان اسپری کنید که علاوه بر محکم کردن و نگه داشتن مو باعث رشد مو هم می شود.

نکته1؛ شلتوک برنج برای مو: معمولاً در موقع خشک کردن و آسیاب برنج شلتوک دار، شلتوک و پوسته سخت آن که سبوس نام دارد جدا می شود که به علت قرار گرفتن در جای نامناسب و ضدعفونی نشدن ، به قارچ و میکروب آلوده می گردد و استفاده از آن به صورت فله و بسته بندی غیر مطمئن برای شخص مضر است.

خواص سبوس برنج برای مو: معمولاً استفاده از سبوس برنج ارگانیک که در معرض سموم و کودهای شمیایی نبوده بهتر است. بنابراین لازم است سبوس برنج را در بسته های بهداشتی و با نام و نشان استاندارد از داروخانه ها تهیه کنید.

عوارض جانبی مصرف سبوس برنج و محدودیت ها

  • مصرف سبوس برنج به صورت خوراکی برای افرادی که مبتلاء به زخم معده و روده و کولیت عصبی روده هستند مضر است.
  • مصرف سبوس برنج به صورت خوراکی برای زنان باردار، شیرده، نوزادان و کودکان توصیه نمی شود.
  • مصرف زیادی آن باعث انسداد روده ، التهاب دیورتیکول روده و اسهال می شود.
  • توصیه می شود که مایعات و آب زیاد پس از مصرف سبوس برنج نوشیده شود.
  • بهترین زمان مصرف سبوس برنج برای مو: برای شستشوی پوست و موی سر با محلول سبوس برنج 24 ساعت قبل کمی از محلول را روی بازوی خود بریزید تا از عدم حساسیت به آن مطمئن شوید

 

دکمه بازگشت به بالا