اقتصادیبرترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

آیا مصرف سبوس برنج برای کاهش ریسک سرطان مفید است؟

آیا با خواص سبوس برنج آشنا هستید؟ لایه نازک روی برنج خواص بی نظیری برای سلامتی بدن دارد. وجـود ویتامین E در سبوس برنج با کمک خاصیت آنتی اکسیدانی قوی از ایجاد چین و چروک پوست به خوبی جلوگیری می کند و با حفظ رطوبت پوست مانع پیری زودرس پوست می شود. همچنین در افزایش طول عمر و تقویت اعصاب بسیار موثر است. به همین دلیل، یکی از ویژگی های سبوس برنج را بخشیدن حس جوانی دانستند.

سفارش سبوس برنج دکتر بیز: خوب است نظر دکترحبان هم بدانید: ترکیبات سبوس، تمامی مواد مغذی لازم برای رشد و بازسازی همه سلول های بدن بخصوص سلول های مغزی و عصبی را دارد. در حالی که تنها ۸ % از کل دانه برنج را تشکیل می دهد. اما  ۶۵% از مواد مغذی برنج را شامل می شود.

این ماده مغذی یکی از محصولات فرعی برنج است که در طی فرآیند آسیاب به دست می آید. برنج فرآوری نشده دو پوسته دارد که بیرونی ترین آن غلاف یا شلتوک نامیده می شود. شلتوک شفاف، بسیار سفت و غیر قابل خوردن است و در مرحله اول فرآوری از جدا می شود. لایه بعدی سبوس است که لایه ای نازک و قهوه ای رنگ می باشد و به دانه سفید برنج چسبیده است.

خواص سبوس چند غله دکتر بیز: در صورتی که  لایه دوم برنج را از آن جدا نکنند، بدست می آید که خواص سبوس برنج در آن به مراتب بیشتر از برنج سفید است. اما معمولا این پوسته قهوه ای را از برنج جدا می کنند و تنها برنج سفید باقی می ماند. حال اگر دوست دارید در مورد این محصول فرعی با ارزش برنج بیشتر بدانید، در ادامه همراه باشید.

ارزش غذایی نهفته شده در 100 گرم سبوس برنج

مواد معدنی ارزش غذایی
کالری 246
چربی  7 گرم
کربوهیدرات 66 گرم
فیبر 15گرم
قند 1.5 گرم

مهم ترین خواص سبوس برنج؛ از درمان تا پیشگیری

پودر جوانه گندم دکتر بیز قیمت: از مهم ترین خواص سبوس برنج می توان به درمان دیابت، فشار خون ، کلسترول ، درمان چاقی و … اشاره کرد. همچنین برای جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی، برای افزایش انرژی و بهبود عملکرد بدن هنگام ورزش و عملکرد بهتر کبد بسیار استفاده می شود.

از روغن سبوس برنج برای درمان کلسترول بالا استفاده می کنند. چراکه این روغن حاوی موادی است که کلسترول را به خود جذب می کند و سبب کاهش آن می شود. همچنین روغن سبوس برنج می تواند به کاهش تشکیل انواع خاصی از سنگ های کلیه کمک کند.

ایا سبوس برنج خراب میشود | خواص سبوس برنج برای پوست و مو

در موارد زیر به دسته های مختلف فواید این ماده غذایی تاثیرگذار می پردازیم:

خواص درمانی سبوس برنج؛ از درمان بیماری قلبی تا دیابت

1.کمک به درمان بیماری قلبی (CHD)

بیماری های قلبی عروقی که شایع ترین علت مرگ و میر در سراسر جهان هستند.در این بیماری رگ های قلب به علت رسوب چربی و یا فشار خون بالا مسدود شده و خون رسانی به قلب را با مشکل مواجه می کنند و باعث سکته قلبی و یا گرفتگی عروق می شوند. علاوه بر آن تغذیه نامناسب مهم ترین علت این عارضه می باشد. مصرف فیبر رژیمی موجود در غلات، به کاهش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی بسیار کمک می کند.

دیگر خواص سبوس برنج که مصرف آن به علت میزان فیبر بالا و کاهش کلسترول بد(LDL) خون و افزایش کلسترول خوب(HDL)، ریسک ابتلا به بیماری و خطر مرگ و میر را به شدت کاهش می دهد.

  1. خواص سبوس برنج برای درمان کبد چرب

مواد مغذی موجود در سبوس برنج از جمله اینوزیتول، روغن برنج، اسید فولیک، گاما اوریزانول، استرول های گیاهی و غیره به درمان بیماری های مزمن همچون سرطان، کبد چرب و بیماری های قلبی کمک می کند. سبوس برنج منبع خوبی برای تأمین آهن و منیزیم بدن است. منیزیم باعث تقویت ارتباط سلول ها و آهن منجر به تولید گلبول‌های قرمز می شود که به انتقال اکسیژن کمک می کند. از دیگر خواص سبوس برنج می توان به وجود انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی فراوان اشاره کرد که مصرف آن به کاهش کلسترول پلاسما و تری گلیسیرید و افزایش کلسترول خوب در بدن کمک می کند و باعث کاهش کلسترل بد خون می‌شود.

بیشتر بدانید:

  1. گوارش خود را بسازید.

گفته شده فیبر موجود در سبوس برنج 10 برابر بیشتر از اسفناج است و این ماده غذایی یکی از غنی ترین منابع فیبر می باشد که به تنظیم حرکات روده کمک کرده و برای درمان اختلالات روده همچون یبوست، نفخ و گاز روده مفید می باشد. از جمله دیگر خاصیت سبوس برنج برای بهبود گوارش پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه است که خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش می دهد.

  1. کنترل کننده قند خون

بیماران دیابتی به علت نقص در تولید و یا عملکرد هورمون انسولین (این هورمون قند خون را کاهش می دهد) مجبور به تزریق مدام برای کنترل قند خون خود هستند. خواص سبوس برنج به دلیل داشتن فیبر فراوان سرعت جذب گلوکز در روده را کاهش داده و اجازه نمی دهد بعد از مصرف محصولات قندی و یا کربوهیدراتی قند خون به سرعت بالا برود. همچنین خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد و از رشد سلول های سرطانی روده بزرگ انسان جلوگیری می کند.

حتما بخوانید :

  1. مهار سنگ کلیه

در طب سنتی ژاپنی از خواص سبوس برنج برای درمان سنگ کلیه استفاده می شود. گفته می شود که فیتیک اسید موجود در سبوس برنج به کاهش جذب کلسیم از روده کمک کرده و خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد.

  1. درمان کم خونی

مقادیر قابل توجه آهن و ویتامین های B موجود در خواص سبوس برنج به افزایش گلبول های قرمز خون کمک کرده و کم خونی را درمان می کند.

  1. مرگ سلول های سرطانی

یک تحقیق در ژاپن نشان داده که سبوس برنج به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین E که دارد خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و باعث آپوپتوز (مرگ سلولی) سلول های سرطانی می شود.

خواص سبوس برنج برای زیبایی بیشتر

در این قسمت شما با خواص سبوس برنج برای مو ، پوست و دیگر فواید آن در زمینه زیبایی تناسب اندام آشنا می شوید:

1.پست شفاف و بی نقص

یکی از مهم ترین خواص سبوس برنج تقویت پوست است. مواد معدنی و انواع ویتامین های موجود در سبوس برنج در سلامتی و مراقبت از پوست شما بسیار تاثیرگذار است. ویتامین B و ویتامین E موجود در این ماده باارزش برای حفظ منابع بالای ویتامین، فرولیک اسید و گاما ارزیانول برای جلوگیری از تولید رنگدانه های پوست ضروری است. با گنجاندن سبوس برنج در برنامه غذایی بی شک شاهد پوست شفافی خواهید بود

دکمه بازگشت به بالا