برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

منظور از لیپوساکشن چیست

همه آن چیزی که باید در مورد لیپوساکشن برای لاغری شکم، پهلو، ران، صورت و گردن بدانید. لیپوساکشن نوعی روش جراحی محسوب می‌شود که از ابزار ساکشن یا مکش، برای برداشتن چربی‌های نواحی خاصی از بدن مانند شکم، باسن، ران، باسن، بازوها یا گردن استفاده می‌گردد. علاوه بر این، روش لیپوساکشن قادر است تا در حین انجام بر روی نواحی خاص از بدن به آنها شکل نیز بدهد. بنابراین از دیگر نام‌های لیپوساکشن می‌توان به لیپوپلاستی و کانتورینگ بدن اشاره کرد. اما بهتر است علاوه بر مسئله مهم هزینه لیپوساکشن شکم به این موضوع توجه داشته باشید که لیپوساکشن غبغب به طور معمول یک روش کلی کاهش وزن یا جایگزینی برای کاهش وزن در نظر گرفته نمی‌شود.

اگر دچار اضافه وزن شدیدی هستید، احتمالاً بایستی از طریق برنامه رژیم غذایی و ورزش یا از طریق روش‌های لاغری مانند جراحی بای پس معده نسبت به لاغری خود اقدام کنید. انجام این روش‌ها نسبت به لیپوساکشن نه تنها می‌توانند نتایج بهتری را برای شما رقم بزنند بلکه مقادیر بیشتری از وزن بدنی را در شما کم می‌کنند.

اما اگر در نقاط خاصی، چربی بدن‌تان بسیار زیاد بوده ولی وزن بدنی ثابتی دارید، ممکن است کاندیدای انجام عمل لیپوساکشن با لیزر باشید.

عمل لیپوساکشن (Liposuction) چیست؟
لیپوساکشن برای حذف چربی‌های نقاط مختلفی از بدن که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نداده‌اند، مانند موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

شکم
مناطق بالای بازو
باسن
ساق پا و مچ پا
سینه و پشت
باسن و ران
چانه و گردن
علاوه بر این، گاهی اوقات می‌توان از لیپوساکشن برای کوچک کردن سینه یا درمان ژنیکوماستی استفاده کرد.

اجازه بدهید تا نگاهی دقیق‌تر به این موضوع داشته باشیم. زمانی که دچار اضافه وزن می‌شوید، سلول‌های چربی بدن شما از نظر اندازه و حجم افزایش می‌یابند. در روش لاغری موضعی با عمل لیپوساکشن تعداد سلول‌های چربی در یک ناحیه خاص کاهش می‌یابد. البته بایستی گفت که مقدار چربی برداشته شده به ظاهر ناحیه و حجم چربی آن نیز بستگی دارد.

آیا با استفاده از لیپوساکشن می توان کاهش وزن داشت؟

ماهیت اصلی جراحی لیپوساکشن یا جراحی ساکشن چربی، کاهش حجم نواحی مختلف بدن است. بنابراین نمی ‌توان گفت که این عمل باعث کاهش وزن چشم گیری می شود چرا که چربی وزن زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهد. همچنین این عمل فقط برای خارج کردن چربی های موضعی کاربرد داشته و چربی هایی که در اطراف اعضای حیاتی بدن قرار دارند (چربی های احشایی) را نمی توان با استفاده از این عمل خارج کرد. بنابراین فرد پس از انجام عمل، کاهش وزن ناچیزی را تجربه می کند.

چه کسانی کاندیدای مناسب برای انجام لیپوساکشن هستند؟

اولین ویژگی که باید کاندیدای مناسب عمل لیپوساکشن داشته باشد، وجود ذخایر انباشته چربی در نواحی مختلف بدن است. در صورتی که نتوان با استفاده از ورزش و رژیم غذایی این چربی ها را از بین برد، باید به جراحی روی آورد.

  • فرد مراجعه کننده باید از نظر جسمی سالم باشد.
  • انگیزه و انتظارات از عمل لیپوساکشن باید منطقی باشد.
  • فرد نباید به بیماری خاصی مبتلا باشد.
  • متقاضی لیپوساکشن باید سن رشد را پشت سر گذاشته باشد.
  • خاصیت کشسانی و الاستیسیته پوست فرد متقاضی عمل لیپوساکشن باید مناسب باشد تا بعد از خارج کردن چربی ها حالت افتاده و شل پیدا نکند.

سن مناسب برای انجام لیپوساکشن

به طور کلی انجام لیپوساکشن برای افراد در تمام سنین بلامانع است، اما برخی گروه های سنی ممکن است نتیجه ایده آل از این عمل دریافت نکنند. اکثر جراحان بر این باورند که سن متقاضی برای انجام لیپوساکشن بهتر است بالای 18 سال باشد تا فرآیند رشد کامل شده باشد. همچنین بهتر است این عمل برای افراد بالای 60 سال نیز انجام نشود تا فرآیند بهبودی و ترمیم بدن با مشکل مواجه نشود. به بانوانی که در دوران بارداری و شیردهی هستند توصیه می ‌شود انجام عمل را به بعد از دوران شیردهی موکول کنند.

بهترین جراح لیپوساکشن

بهترین جراح لیپوساکشن باید مدارک تحصیلی لازم و همچنین مهارت کافی را برای انجام این عمل داشته باشد. بیمار باید نهایت تلاش خود را به کار گیرد تا بتواند دکتر ایده آل را پیدا کند. به این منظور می توان با افرادی که توسط جراح مورد نظر عمل شده‌ اند، مشورت کرده و از تجربیات آنها بهره مند شد. همچنین مشاهده نتایج عمل های قبلی می ‌تواند به بیمار کمک کند. با انتخاب بهترین و ماهرترین جراح برای لیپوساکشن بخشی زیادی از موفقیت عمل تضمین می شود. اگر می خواید با چند مورد از بهترین جراحان لیپوساکشن آشنا شوید، روی کلمه بهترین جراح لیپوساشکشن کلیک کنید.

هزینه عمل لیپوساکشن

پارامترهای زیادی بر هزینه جراحی لیپوساکشن تاثیر گذار هستند. یکی از موارد اصلی تعیین کننده قیمت لیپوساکشن، مهارت و تجربه جراح است. هزینه مرکز جراحی و بیمارستان نیز بر هزینه نهایی اثر می گذارد. بعلاوه مواردی مثل تعداد ناحیه های تحت جراحی، مقدار ذخایر چربی فرد و داروهای مورد نیاز نیز بر قیمت جراحی تاثیر گذار هستند

مزایا و معایب لیپوساکشن

به مانند هر روش و عمل جراحی دیگری، لیپوساکشن نیز مزایا و معایب مختص به خود را داراست. اگر بخواهیم در مورد مزایا و معایب لیپوساکشن صحبت کنیم باید بدانیم که هرآنچه به ذهن ما می رسد نسبی است. برخی لیپوساکشن را با روش های کم تهاجمی مانند تزریق فیلر و بوتاکس مقایسه می کنند و برخی نیز آن را با روش های تهاجمی مانند ابدومینوپلاستی (پیکرتراشی) و جراحی لیفت مقایسه می کنند. اما اگر بخواهیم برخی از مزایا و معایب احتمالی آنرا لیست کنیم می توانیم به موارد اشاره شده در زیر برسیم.

مزایای لیپوساکشن

  • یک روش نیمه باز بوده و عوارض عمل های باز را ندارد
  • نتایج آن به شرط رعایت رژیم غذایی صحیح مادام العمر است
  • قابل ترکیب با دیگر روش های زیبایی است
  • خطرات خاصی ندارد و یک روش زیبایی ایمن است
  • چربی استخراج شده مجدد قابل استفاده است
  • حصول نتایج لیپوساکشن به سرعت قابل مشاهده است
  • با توجه به نتایج در خور، هزینه ای مقرون بصرفه دارد
  • معمولا با بی حسی موضعی انجام می شود و عوارض بیهوشی را ندارد
  • نسب به عمل پیکرتراشی زمان عمل کوتاهتر و خطرات کمتری دارد

معایب لیپوساکشن

باید اشاره کنیم که موارد لیست شده در زیر معایب محسوب نمی شوند. صرفا محدودیت هایی هستند که یک فرد هنگام تصمیم گیری در مورد انجام لیپوساکشن بهتر است بداند.

  • وجود درد بعد از عمل محتمل است که با مسکن قابل کنترل است
  • بهبودی و دوره نقاهت آن تدریجی و طی چند روز و هفته است
  • وجود تورم و التهاب در نواحی لیپوساکشن تا چند ماه باقی می ماند
  • نمی توان از آن انتظار کاهش وزن زیادی داشت
  • آثار بی حسی روی پوست نواحی لیپوساکشن شده تا چند ماه باقی خواهد ماند
دکمه بازگشت به بالا