یوگا برای مغز زنان در معرض خطر آلزایمر مفید است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

علائم یائسگی ممکن است با عملکرد شناختی مرتبط باشد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون به گفته محققان، با این حال، این مطالعه نمی تواند ثابت کند که این عمل باستانی شروع آلزایمر را به تاخیر می اندازد یا از آن جلوگیری می کند، اما به نظر می رسد برخی از اشکال تخریب عصبی را معکوس می کند.

دکتر. هلن لاورتسکیرئیس تیم تحقیقاتی دانشگاه درس آنجلسگفت: یوگا برای کاهش استرس، بهبود سلامت مغز، عملکرد ذهنی، حافظه و کاهش التهاب و بهبود نوروپلاستیسی مفید است.

به گفته محققان، از آنجایی که زنان بیشتر عمر می کنند و با افزایش سن تحت تأثیر تغییرات سطح استروژن قرار می گیرند، زنان دو برابر مردان در معرض ابتلا به آلزایمر هستند.

مطالعه جدید شامل بیش از 60 زن 50 ساله یا بالاتر بود. همه بیماران قبلاً مشکلات حافظه و عوامل خطر حاکی از جریان خون پایین مغزی را گزارش کرده بودند.

تیم تحقیقاتی زنان را به دو گروه تقسیم کردند. گروه به مدت 12 هفته در جلسات هفتگی کندالینی درگیر یوگا (تمرکز بر مدیتیشن و کار تنفسی) باشید. در حالی که گروه دیگر تمرینات تقویت حافظه را دریافت کردند، جایی که از داستان ها یا فهرست ها برای تقویت حافظه استفاده می شد.

محققان سلامت عصبی هر زن را با استفاده از نمونه‌های خونی که نشانگرهای ژنتیکی یا مولکولی پیری یا التهاب مغز را نشان می‌داد، ردیابی کردند.

شرکت کنندگان همچنین از نظر تغییرات در تفکر، حافظه ذهنی، افسردگی و اضطراب مورد آزمایش قرار گرفتند.

لاورتسکی او گفت: به نظر می رسد یوگا است کونادلینی “این با تغییرات مثبتی همراه بود که زنانی که تمرین حافظه انجام می دادند تجربه نکردند.”

اینها شامل بهبود قابل توجهی در مشکلات حافظه ذهنی، جلوگیری از تخلیه مواد مغزی، و افزایش اتصال است هیپوکامپ که خاطرات مرتبط با استرس را تنظیم می کند و سیتوکین های محیطی و بیان ژن مولکول های ضد التهابی و ضد پیری را افزایش می دهد.

تیم تحقیقاتی خاطرنشان کرد که تمرین حافظه همچنین برای حافظه بلند مدت مفید است.

دکمه بازگشت به بالا