مطالب میجیک

هورمون ها عامل شیوع بیشتر بیماری آلزایمر در زنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

لیزا موسکانی ، رئیس تیم تحقیقاتی مرکز پزشکی ویلی در نیویورک گفت: “تقریباً دو سوم افرادی که مبتلا به آلزایمر هستند ، یک زن است و یک باور مشترک درباره تعداد زنانی که مبتلا به آلزایمر هستند بیشتر از عمر طولانی وی است.” »

وی گفت: “یافته ها نشان می دهد که عوامل هورمونی تغییرات مغز را پیش بینی می کنند.” “نتایج ما نشان می دهد که تغییراتی در امضاهای بیولوژیکی مغز ایجاد شده است ، نشان می دهد که یائسگی بهترین پیش بینی کننده تغییر مغز در زنان در آلزایمر است.”

این مطالعه شامل 85 زن و 36 مرد بالای 52 سال بود که هیچ گونه مشکل روحی و یا حافظه ای نداشتند.

شرکت کنندگان تحت آزمایش اسکن مغز قرار گرفتند تا مقدار پلاک های بتا آمیلوئید مرتبط با آلزایمر ، حجم ماده سفید و ماده خاکستری در مغز و میزان متابولیسم گلوکز را مشخص کنند که این نشان دهنده فعالیت مغز بود.

محققان دریافتند که نمره زنان در همه این معیارها خوب نیست. در مقایسه با مردان ، پلاک های بتا آمیلوئید 30٪ بیشتر و متابولیسم گلوکز 22٪ پایین تر بود. علاوه بر این ، حجم ماده خاکستری و سفید در مغز خانمها تقریبا 11٪ است.

“این یافته ها نشان می دهد که زنان میانسال بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هستند که احتمالاً به دلیل پایین آمدن سطح هورمون استروژن و بعد از یائسگی است.”

محققان تحقیق در این منطقه را تأیید كردند.

دکمه بازگشت به بالا