اقتصادی

کمیسیون عمران گران‌فروشی و کمبود بلیت هواپیما را بررسی می‌کند

یکی از اعضای کمیسیون ساخت و ساز شورای اسلامی با تاکید بر لزوم نظارت وزارت راه و شهرسازی بر عملکرد شرکت هواپیمایی، گفت: متأسفانه به دلیل دریافت دلار و سوخت یارانه ای، شرکت هواپیمایی متمرکز است. در سفرهای خارجی و شاهد نبود بلیط و گرانی در مسیر، داخلی هستیم.

اسماعیل حسین زهی در گفت وگو با میجیک، با اشاره به جلسه کمیسیون ساخت و ساز شورای اسلامی به منظور پیگیری گران فروشی و کمبود بلیت هواپیما، اظهار کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم، کمیاب بودن بلیت هواپیما است. برای مسیرهای داخلی چون آژانس و ایرلاین ها بیشتر پروازها را به مسافران خارجی اختصاص داده اند چون دلار دریافت می کنند و از یارانه سوخت بهره مند می شوند که امروزه ایرلاین ها چندان مشتاق مسافران داخلی نیستند.

نماینده مردم خاش در شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اگر ایرلاین روی سفرهای خارجی تمرکز کند باید قیمت سوخت را طبق فوب خلیج فارس بپردازد و دیگر سوخت یارانه ای به آن تعلق نمی گیرد.

این عضو کمیسیون ساخت و ساز تاکید می کند که شرکت های هواپیمایی با تمرکز بر سفرهای خارجی از دو جهت سود می برند. یکی دلار می گیرد و یکی سوخت یارانه ای می گیرد، گفت: وزارت راه و شهرسازی مسئول این موضوع است که ممکن است نظارت کند یا نکند.

وی تصریح کرد: کمیسیون ساخت و ساز جلسات متعددی در این خصوص برگزار کرده است. بر اساس برآوردها، قیمت بلیت باید 30 درصد افزایش می یافت، اما شرکت هواپیمایی به دنبال سود بیشتر است. در صورت عدم همکاری شرکت هواپیمایی در انجام سفرهای داخلی، نباید سوخت یارانه ای به آن داده شود.

حسین زهی ادامه داد: محدودیت های ناوگان هوایی را می دانیم، تعداد هواپیماها محدود است اما شرکت معتبری که فعالیت می کند نباید این کار را انجام دهد.

این عضو کمیسیون ساخت و ساز مجلس تاکید کرد: چندی پیش اعلام شد که فعالیت ایرلاین های گران فروشی متوقف شده است اما این توقف دو روز طول نکشید. باید با این پرونده برخورد قانونی شود.

حسین زهی در پایان با بیان اینکه کمیسیون ساخت و ساز مجلس مشکل گران فروشی و نبود بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی را بررسی می کند، گفت: ناوگان هوایی در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته می شود و کمیسیون ساخت و ساز برگزار می کند. جلسات در این زمینه

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا