مطالب میجیک

کتاب «نقاشان زن ایران» منتشر می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، کتاب “نقاشان زن ایرانی” به زبان انگلیسی توسط گروه فرهنگی Bot منتشر و به بازار عرضه می شود. این کتاب یکی از اولین تحقیقات از مجموعه هنرمندان ایرانی است که این موسسه در دو جلد چاپ و منتشر خواهد کرد.

هدف از تهیه این کتاب معرفی نقاشان زن معاصر ایران و ایجاد بستر برای شرکت در برنامه ها و نمایشگاه های بین المللی در خارج از کشور است. جلد اول این مجموعه منبع تحقیقات کتبی در مورد تاریخ و تبارشناسی نقاشی در ایران و همچنین تحقیقات نقاشان معروف زن در ایران است. در این جلد 100 نقاش زن ایرانی شناخته شده است.

جلد دوم این کتاب به شرح حال مختصری از نقاشان زن اختصاص یافته و به عنوان بانک اطلاعاتی از هنرمندان فعال در این زمینه خدمت می کند. در این مجموعه ، در جلد اول و دوم این مجموعه ، 1.200 زن فعال و تأثیرگذار در زمینه نقاشی ایرانی وجود دارند که به مخاطبان معرفی و معرفی می شوند.

این کتاب توسط مؤسسه Bot Bot و مؤسسه هنری تالیف و ویرایش شده و توسط یک ناشر کانادایی منتشر شده است. گروه فرهنگی Bot گروهی از انتشارات متشکل از سه انتشارات خصوصی ایرانی و یک ناشر خصوصی کانادا است. کتاب “نقاشان زن ایرانی” و کار سایر نهادها باید فقط به زبان انگلیسی و با استانداردهای نشر بین المللی چاپ شود. این کتاب برای انتشار در اوایل سال 2021 در کانادا و اروپا برنامه ریزی شده است.

دکمه بازگشت به بالا